Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISKUISET keskella viikkoa (ke-to)***

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kun taalla ylhaalla kukun kuitenkin aikaisin! Taalla viela on kello tuntia enemman (onneksi vain tuntia) joten ei niin kovin aikaista minulle.

Onnea Melike77:lle pienesta pojasta! Itse olen lukenut niin paljon tasta guru-Brunosta, etta jos olisin Suomessa menisin sinne varmasti itse.. Meilla on ' paikallinen' 3D vasta viikolla 28, muutama tuttava on kehunut kovasti, joten peukut pystyssa sita odotellaan :)

Harrastuksista oli puhetta. Mulla myos kovin liikuntapainotteisia, lahinna kuntosalia ja uimista. Taalla ei ole pumpia,combatia eika spinnia tarjolla, joita rakastin kun asuttiin viela Euroopassa. Ennen raskautta ja viela raskauden alussa harrastin myos rullaluistelua, mutta enaa en uskalla kaatumisriskin takia. Miehen kanssa harrastetaan myos patikoimista. Sitten luen mielellani, ja kayn teatterissa. Ja matkustelua. Kylla sen voi mielestani voi lukea harrastuksiin. Nyt jo kovasti suunnitellaan miten vauvan kanssa paastaan liikkeelle :) Lisaksi tykkaan kanssa kovasti noista sisustushommista.

Harmittaa kun en paase sinne tapaamiseen tanaan.. Jos vain asuisin vahan lahempana... Olisi ollut tosi mukava nahda teita ihan ' Livena' ! Mutta hauskaa iltaa, ja kijoitelkaahan kuulumiset sitten tanne pinoon, jookos!

Browniette 24+6

Vierailija
2/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet] Tänään on tapaaminen! Ketäs kaikkia on nyt sitten tulossa? Ja missä treffataan? Kahvilan ulkopuolella...? Sanokaas joku hyvä paikka, itse en ole koskaan siellä käynyt...

Onnea Melike77:lle pojasta! Hienoa että ultra meni hyvin!

Browniette: Missä maassa sinä asustelet? Oliko se lähi-idässä...?

Joku kyseli raskauspäiväkirjasta... Mä olen vähän yrittänyt laittaa muistiin jotain juttuja. En nyt ihan joka päivä kirjoittele...

Tuli mieleen, että kun tossa etusivulla on kysely, että kuinka monta lasta haluaisi, niin mites on, kuinka monta lasta te haluaisitte? Mä haluaisin ehkä kolme, mies ehkä kaksi lasta. No, kunhan nyt saa ensin tän ekan...

NapNap rv25+0 tasan! [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tulossa tapaamiseen tänään. En ole sanomatalon kahvilassa käynyt aiemmin, joten paikan tarkennus sopii hyvin ;) Mites niiden nimilappujen kanssa?

Ensimmäinen vauvelin kun on tulossa, niin ei oikein tuota " lopullista" lukumäärää osaa ajatella tällähetkellä, mut aiemmin ollaan puhuttu että kaksi tai kolme lasta haluttais.... jos kaikki menee hyvin ja tuleva vauva ei aivan järkyttävällä tavalla meidän mieltä muuta, niin aika pieniksi ikäerot " haluttais" siis alle 3 vuotta.... typerää kyllä näin sanoa, kun ekakaan ei noin vaan tullut... mutta jos siis kaikki menis niinkun toivotaan =o]

Joulukalenterit on vielä hankkimatta, mutta aion hankkia, Joulukalenteri kuuluu joulun odotukseen miulla edelleen :)

TULIS JO SE LUMI !!!!!!!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja osan kanssa tänään nähdään :o)

Fiona rv 24+3

Vierailija
4/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nimittäin neuvolalääkäri tänään klo 8.30 tosin lääkäri olikin sairastunut eli ihan turhaan herättiin pojan kanssa. Minäkin olen tulossa tapaamiseen. En vielä tiedä joudunko taas tuon pojan ottamaan matkaan mutta eiköhän se mene siellä sivussa jos mies ei ehdi hakemaan. Nähdäänkö taas siellä niiden puiden luona? Vai onko jollain parempia ehdotuksia? Minttulia rv 24+5

Vierailija
5/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet] Nähdään vaan puiden luona. Onko ne siinä kahvilan edessä jossain? Kun en tosiaan ole sillä aikaisemmin käyny... [/color]

Vierailija
6/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi etten pääse tapaamiseen, samaan aikaan on koiran treenit jotka viime viikolla jäi molempina kertoina väliin ku migreeni vaivas.

Eilen kerkesin pomonki kanssa juttelee ja suunnittelee millon mun mamma loma alkais ku lääkäri kauhisteli mun töissä oloa täällä varastolla. Itse olisin kyl ainaki vuoden vaihteeseen jaksanu mut pomoki sano että mitä sä täällä teet, joten nyt mulla alkaa sit erityisäitiysvapaa 1.12. eli viikon päästä. Sitte vaan 4 kk masun kasvattelua ja mitäköhän muuta. 2 koiran kans riittää kyl tekemistä ja 7 kuisen koiran treenaaminen on tietty ohjelmassa, jos ens kesänä päästäis BH koe läpi ja päästäis sit kisaamaan.

Hauskaa iltaaa muille, josko sitte ens kerralla pääsisin tulemaan.

Vierailija
7/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]tavataan illalla; kahvilan (joka on siis katutasossa siellä pohjoispuolella) lähellä keskikäytävällä on isoja " puita" , viimeksi treffattiin siinä kahvilan viereisen puun vieressä. viimeksi bongattiin toisemme hyvin, uskoisin että varmaan nytkin - vatsat on sen verran esillä;) ja jos joku tulee myöhässä tällainen isompi porukka varmaan löytyy.

otan ainakin itse nyt nimilapun, meitä kun on kumminkin (toivottavasti) reippaasti enemmän kuin viimeksi. ja nimet mitkä haluatte, viimeksi olleet tunnetaan sekä omalla että nikillä.[/color]

[color=red]Browniette[/color] [color=green]- milloin sä tulitkaan joulunviettoon? meillä kun on tarkoitus tavata vielä ennen joulua, voisikohan sopia päivät niin että ehdit myös mukaan? muuten tässä kyllä varmaan tulee treffejä, eli viimeistään esim. ensi kesänä jos tulet lomalle tänne, varmaan treffataan mukujen kanssa.

meillä ei lapsiluvusta ole mitään vakavaa juttua ollut. miehellä on muutama sisarus joten tykkäisi useammasta, mutta välillä sanoo että katsotaan nyt tämä eka ensin. itsellä ehkä pari, kolme maksimissaan ajatuksissa, mutta tosiaan vaikea sanoa kun arkielämästä lapsien kanssa ei mitään kokemusta..

niin ja taas vakuutuksista; miten paljon olette lapsia käyttäneet yksityisellä esim. ekan vuoden aikana? miten herkästi viette yksityiselle ja mistä vaivasta käytätte kunnallista? ei aavistusta miten paljon lapsi voisi sairastaa esim. eka vuotenaan..

palailen taas,

Caddie ja Pirpana, rv 24+1[/color]

Vierailija
8/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Täällä käytiin eilen neuvolassa ja sain läjän papereita pähkäiltäväkseni. Tänään olen sitten soittanut kelaan ja työnantajalle äitiyslomasta. Ärsyttävä tämä minun tilanne, kun työsopimus vuoden loppuun ja mahdollinen jatko todennäköistä, mutta vielä auki. Onneksi voin hakemuksen laittaa kelaan aiemmin ja sitten vaan ilmotella töiden jatkumiset ja muut. Aikas rasittavaa. Sain myös pari esitietokaavaketta sairaalaa varten täytettäväksi. Sinne pitää laittaa nimiehdotukset vauvalle yms. Ens kerralla onkin sitten lääkärinevola. Ja Sf mitta käyrällä, rv22+2 20cm.

NAPAKORUSTA

Vierailija
9/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Siis 2become1 taisi kysellä napakorusta. Mulla oli eiliseen saakka paikallaan, nyt on napa paljaana! Kyllästyin, kun tukivyö ja housut painoi. Koru ehti olla kolmisen vuotta, enkä taida sitä sitten takaisin enää laittaa, jos reikä menee umpeen. Pinja72 taisi olla, joka mulle kertoi, että reikä pysyy avoimena useamman kuukauden jopa. Taitaa kuitenkin olla yksilöllistä.

Meillä vakuutushakemus vauvalle vetämässä Tapiolassa ja ehdot vaikutti ihan reiluilta. Äitiyskortista vaan pitäs se kopio vielä toimittaa, mutta on vielä aikaa kuukauden verran...

Meillä haaveillaan kolmen lapsen katraasta, mutta katsotaan nyt, miten tämän yhden kanssa sujuu!

Tänään olisi iltavuoron päälle meno vielä työkavereiden kanssa syömään ja huomenna aamuvuoro. Saapas nähdä kuinka sitä on poikki. Silti kivaa tavata työkavereita muuallakin kuin työpaikalla.

Maaliskuisten Helsingin tapaamisessa varmaan porinaa riittää, mukavaa kahvitteluhetkeä teille!

~cadavera&muru~ rv22+3

10/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kauniissa Karjalassa on harmaa sää, mutta eipä ole aivan pakkasta.

Vakuutuksista. Emme ota vapaaehtoista hoitokuluvakuutusta, luotamme vielä maalaisjärkeen nuhakuumeissa ja vakavammissa jutuissa sitten julkiseen. (jos ei muuten, niin laitan äitini soittamaan arvauskeskukseen, hän saa kyllä ajan nopeasti...)

Lapsiluvusta. Haaveilemme useasta tenavasta. Tarkkaa lukua emme ole miettineet, ehkä 3-5. Mutta saas nähdä kun ensin valvoo yöt tän ekan kanssa...

Harrastuksista. Varsinaisia harrastuksia minulla ei ole jos ei Timangin pelaamista tällä tietomoottorilla lasketa ja talon pientä remonttia. Lupasin kyllä tänään mennä vanhemmilleni opettelemaan jotain helppoa kaulaliinavirkkausta (En ole ikinä voinut sietää mitään rättikässää ja nyt haluan oppia. Hormoonit...?)

Harmi vaan, että olen ehkä liian " kotimuumio" lähtemään tapaamiseen, vaikka ajatus kyllä kiehtoisi. Mutta pitäkää kivaa!

t: Hönniäinen ja kapellimestari rv 25+5

Vierailija
11/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo paljoa viime aikoina koneelle ehtinyt,mutta nyt ajattelin pari riviä kirjotella.Meillä on muuttopuuhat täydessä vauhdissa,joulu taitaa mennä laatikoiden keskellä =)

Olo on ollut ihan ok,selkäsärky kyllä melkoinen riesa.Sokerirasitustesti on ensi tiistaina,oon ollut kerran aiemminkin eli tuttua puuhaa.

Taidan olla vähän pudonnut kärryiltä väiden puheenaiheiden suhteen,pitänee alkaa aktiivisemmin käydä ainakin taustailemassa.Tuosta lapsiluvusta..Mun puolesta meille saisi tulla niin paljon kuin hyvänsä ja mieskin sanonut että kyllä varmaan pari ainakin mahtuu joukkoon tämän jälkeen.Tuleva siis mun kolmas ja perheemme viides.Oon 27v.,eli vielä ehtii vaikka mitä.Lasten iät on 13v.,10v.,3v. ja 11kk.Ajattelin yks päivä,että periaatteessa voin ihan hyvin olla mummi jo 35-vuotiaana,hui..Ja ehkäpä vielä pikkulapsen äitikin samaan aikaan.No joo.Nyt kutsuu peti,pienemmätkin simahtivat.

Ja oikein mukavaa tapaamista kaikille Helsinkiin,multa vierähti siellä reilut 20vuotta elämästä ennen tätä maallemuuttoa.

MagicaL rv25+2

Vierailija
12/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma on harmaa ja väsyttää... Tänään ei kyllä väsytä niin paljon kun viime päivinä. Rautaa en ole vielä aloittanut mutta jos tänään saisi aikaiseksi. Tossa se paketti on pöydällä odottamassa. Mulla selkä kivut helpotti tukivyön myötä, mutta lantion nivelet tuntuu olevan niinn löysällä että olo on kuin palapelillä. Nukkumisestä ei meinaa tulla mitään kun kyljellään ei voi olla. selällään en osaa nukkua, eikä mahallaankaan voi oikeen olla kun heti tulee tökkiviä vastalauseita massusta käsin... Mä olen päättänyt että meidän vauva saa syntyä heti ensi vuonna. Toivotaan vaan että on mun kanssa samaa mieltä. Tammikuun puoliväli olisi hyvä, silloin on viikooja jo 34... Tätyy vaan sitten yrittää reippailla ja saada tuo mies mukaan petihommiin useasti:) Niin se esikoinenkin tuli:) Ei nää vaivat muuten helpota kun synnytyksen jälkene.

MEillä on vakuutus haettu vauvalle Tapiolasta ja päätöskin tuli jo pari viikkoa sitten. Meillä on kaikki muutkin vakuutukset siellä. Esikoisen vakuutusta ei vielä olla tarvittu, mutta eipä ole pahemmin sairastellutkaan:)

Kelan päätöstä nyt vaan odottelen. Vein hakemuksen 4 viikkoa sitten, eikä mitään kuulu. Aitiysavustus päätös tuli viime viikolla ja rahatkin tuli tilille, mutta itse päiväraha hakemus ei ole edes vielä käsittelyssä! Ensi viikolla kyllä soitan jos mitään ei kuulu...

Nyt on kyllä taas pää niin tyhjä että taidan mennä lepäilemään kun neitinkin on ulkona päikkäreillä.

-Santtu ja Valttu 26+0

Vierailija
13/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on ajateltu kolmea. Nyt nämä kaksi (ikäeroksi tulee n. 1v4kk) ja kolmas sitten 5-6 v päästä. Jos sitten tuntuu vielä että haluaa neljännen niin sekään ei ole pois suljettu. Kolmea ollaan kuitenkin alusta asti ajateltu:)

-Santtu joka NYT menee lepäämään

Vierailija
14/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvolalääkäri ja kylläpä oli suuri helpotus kuulla, että kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään ei toivottua. Mulla on tuota painon tunnetta ollut nyt jo reilun kuukauden verran ja tuntuu, että se vaan lisääntyy sitä mukaa kun vauveli kasvaa. Ja sitten on vielä nuo liitoskivut, erityisesti häpyluussa. Pelkäsin, että kohdunsuu on lähtenyt avautumaan ja lääkäri määräisi vuodelepoon, tai jotain. Mutta onneksi kaikki oli hyvin. Hemoglobiini oli hieman alhaalla, mutta se on ihan normaalia. Pitää kai alkaa syömään rautaa.

Hyvää päivänjatkoa vaan kaikille!

Vierailija
15/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAPAKORUSTA joo siis pidin ekaa odottaessa loppuun asti korua. Ostin vaan pitempi piikkisen korun vatsan kasvaessa. Reikä tosiaan venyi leveäksi ja nyt olen jo ottanut korun pois, kun moni on kertonut, että reikä ei mene umpeen kuitenkaan.

TUKIVYÖ mulla on, mutta mun melestä se kiristää ja aiheuttaa suppareita ja jos on liian löysällä niin ei tue mitään. Onneksi joillekin apua!!

HARRASTUKSISTA niitä riittää. Erittäin urheilupainotteiset. Harrastan aktiivisesti salibandya, maahockeyta, rullaluistelua, juoksua, punttista jne.kaikki käy. Nyt raskaana piti vaihtaa taas saliin, jumppiin, vesijumppaan, kävelyyn jne.

KELAN paperit vein kansliaan duunissa ja laskevat kaikki valmiiksi ja toimittavat eteenpäin. Ei tarvii ite muuta, kun odotella. Äippäloma alkaa 7.2.

Mitähän muuta? En muista, mutta sinne tapaamiseen tuun vaikka mikä olis!

rv24+1

Vierailija
16/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan 21.12-2.1, mutta jos siihen valiin saadaan tapaaminen jarkattya, niin tulen kylla mielellani! Ja ainakin sitten kesalla viimeistaan...

NapNap: me asutaan Saudi Arabiassa. Tapasin aviomieheni taalla noin 5,5 vuotta sitten, kun molemmat olimme taalla tyokomennuksella. Sen jalkeen asuttiin Englannissa muutama vuosi ( mista mies siis kotoisin ) ja pitkan harkinnan jalkeen palattiin takaisin tanne Lahi-itaan. Mina tosin vietin koko viime kesan Suomessa viisumia odotellessa. Aikamoista matkalaukkuelamaa siis eletaan... eika tama Saudikaan ole kuin valiaikainen ratkaisu. No, ainakin seuraavat pari vuotta taalla.

Me halutaan ainakin 2 lasta.. Katsotaan nyt kuitenkin ensin miten alkaa sujua yhdenkin kanssa :)

Viela kerran, mukavaa iltaa kaikille!!

-B-

Vierailija
17/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakoruista: Esikoisen odotusaikana pidin melkein synnytykseen asti napakorua vaan sitten se nousi kyllä tuohon mahan keskelle kauas navasta :) joten otin sen sitten pois. Takaisin ei ole tullut laitettua vaikka reikähän siinä olisi..

Vakuutusta harkittiin mutta ei olla otettu sitten. Esikoiselle on mutta sekin otettiin vasta syntymän jälkeen.

Lasten lukumäärää ei olla mietitty sen kummemmin. Aikoinaan tultiin tulokseen, että meille riittää yksi vaan kuinkas sitten kävikään.. joten katsotaan..

Kelan paperit toimittelin viime viikolla töihin, että kelalle. Menin niitten papereitten kanssa suoraan kelalle ja sanoin, että neuvoo kädestä pitäen miten täytetään, mitä täytetään ja mitä liitteitä ym. toimitan ja selvispähän asiat kerralla sitten. Nyt vaan enää työnantajasta riippuu kuin nopeasti päätös tulee. Senhän se pitää myös täytellä se yksi paperi kun minä haen niillä 6 kk:n tulojen perusteella sitä äippärahaa.

Muuten onko täällä ketään muuta RH- odottajaa?

Mutta vielä työt jatkuu hetken joten heipat minun puolesta ja kertoilkaahan taas sitten kuulumiset ja kaikki sen tapaamisen osalta :)

Toukotar

Vierailija
18/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet] Työpäivä lähenee loppuaan... ajattelin tossa ennen kolmea täältä häipyä, jäi taas ruokis pitämättä... Kipaisen nopsasti kotiin vähän syömään, sitten vien miehelle auton ja sitten keskustaan! Jos ehtisi parissa kaupassa käydä ennen meidän tapaamista. Kaikki sitten vaan maha näkyvillä tapaamiseen, niin mäkin tunnistan teidät!

Santulle jaksamisia... Nyt kyllä avaat sen rautatabletti-paketin ja otat nappia naamaan! Yritä jaksaa! [/color]

Vierailija
19/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikot olen ollut uskomattoman väsynyt... Töissä on hirveetä rumbaa ja kiirettä ja pitkät työmatkat päälle, ei siinä sitten paljon muuta jaksa.

Lukemassa teidän juttuja olen yrittänyt käydä, kun aika antaa myöten. Omassa (.) ei kummempia. Helmeri liikkuu, ei kyllä mitenkään jatkuvasti ja kovaa potki, oliskohan se rauhallinen vauva ;oP ! Reippaasti kävellen usein vähän sattuu jonnekin päin mahaa, muttei pahasti.

Tän päivän tapaamiseen luulen, etten tule... Kohta pääsen pois töistä, sitten kotiin käyttämään hauva ulkona ja sitten klo onkin jo 17. Itseni nykyolossa tuntien, luulen, etten jaksa lähteä sieltä kaupunkiinpäin enää... Mikään ei tosin ole mahdotonta! ;o) Jos mua ei ilmesty, pitäkäähän oikein hauskaa (olen kyllä henkisesti mukana)! Sitten taas seuraavaan tapaamiseen yritän jaksaa ;o)

V+Helmeri rv 24 tasan (JEE! Jo 25. viikko...)

Vierailija
20/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoikin sitten puolentoista viikon yksinhuoltajuus, kun mies lähti työmatkalle. Mälsäähän tämä on, varsinkin menetetty viikonloppu ottaa päästä, mutta minkäs teet?!

Vitamiineista puheenollen, niin miten ihmeessä te saatte sen raudan syötyä. Mä olen tässä jo jonkun viikon ajan yrittänyt ottaa napin säännöllisesti, mutta ei meinaa onnistua. Syynä ovat kätevät ohjeet, aamulla tuntia ennen syöntiä tai muulloin 2h ennen tai jälkeen. Jotenkin tuntuu ettei istu meidän perheen ruokailuaikatauluun alkuunkaan (me siis syödään koko ajan?! =). Edellisellä kerralla otin aina yöllisellä vessareissulla, mutta nyt niitäkään ei vielä riesoina ole. Noo, pieni ongelma...

Caddie taisi kysellä lasten sairasteluista. Meillä esikoinen ei sairastanut ekana vuonnaan kuin yhden säälittävän pienen nuhan lähellä 1-v synttäreitään. Tosikoinen sitten enemmän, yhdessä esikoisen kanssa. Meillä oli viime keväänä varsinainen korvakierre ja silloin hoitokuluvakuutus (tms.) tuli kyllä tarpeeseen. Ja varsinkin, jos lapsien korvat olisi pitänyt putkittaa, onneksi ei ainakaan vielä ole tarvinnut. Mutta esikoisen kohdalla siis maksoimme ekana vuonna vakuutusta ihan " turhaan" . Me olemme kyllä käyttäneet myös kunnan palveluja lasten sairastellessa, aina ei taloudellinen tilanne/ajankohta tms. salli lähteä yksityiselle " vain" tarkistuttamaan varulta esim. korvien tilannetta. Onneksi täällä lapset saavat ajan lääkärille varsin herkästi. Mielenrauhan kannalta on tietenkin hyvä, että tietää tarvittaessa pääsevänsä lasten-/korvalääkärin pakeille parin päivän viiveellä ja sitä en tiedä onnistuisiko kunnalla.

Me kävimme miehen kanssa viikonloppuna katsomassa tuttavien pikkukeskosia (nyt olisi n.rv30 ellei raskausmyrkytys olisi sotkenut kuviota). Olivat kyllä syötävän suloisia, mutta voi niin pienoisia. Toivokaamme, ettei kenenkään meidän vauva päätä tulla kovin paljoa etuajassa maailmaan, kyllä tie on rankka jos niin kävisi (sekä vauvalle että vanhemmille ja lähiomaisille).

T. MaalisPapu rv23