Lähden ensi viikolla lomalle Turkuun? Miten pitää pukeutua etten näytä maalaisjuntilta?
Onko muuten jotain käytössääntöjä esim. jokilaivoille, jokirannan kahviloihin jne?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei voi olla ylipukeutunut. Kotelomekkokin terassilla on ihan ok. Muista aurinkolasit 😎
En nähnyt yhtään kotelomekkoa miehillä viime viikolla Turussa. Sen sijaan heillä oli hyvännköisiä kaapuja. Keskiaikasmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hillitty pukeutuminen on hyvä. Ei räikeitä värejä jos olet muutenkin epävarma, ei bändi- tai tekstipaitoja ainakaan.
Vaatteiden tulisi olla istuvat, laadukkaat ja mukavat. Epäkäytännölliset vaatteet ja kengät varsinkin näyttävät yleensä myös huonoilta.
Saako bändi- tai tekstipaidassa porttikiellon Turkuun, missä kohtaa on järkkärit vastassa?
Turun kuninkaalliset ovat Mikko Koivu ja joku Natti. Googlaa heidät ja ota mallia. Eli shortsit ja crocsit tai lenkkarit. Tukeva humala jo iltapäivällä. Puhu jenkkiaksentilla tai ihan vaan reilua rallienklantia.
Minä käytin Turussa farmarihousuja ja trenssi takkia. Oli viileä keli. Takki oli hyvä, koska Turussa oli tuulista. Joki-laivalla pääsi sisälle nauttimaan ateriaa. Oli hyvin kaunista. Vieläkin muistelen hyvällä Turkua ja vaatteitani siellä. Löytyy valokuvakin, mutta en saa sitä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hillitty pukeutuminen on hyvä. Ei räikeitä värejä jos olet muutenkin epävarma, ei bändi- tai tekstipaitoja ainakaan.
Vaatteiden tulisi olla istuvat, laadukkaat ja mukavat. Epäkäytännölliset vaatteet ja kengät varsinkin näyttävät yleensä myös huonoilta.
Saako bändi- tai tekstipaidassa porttikiellon Turkuun, missä kohtaa on järkkärit vastassa?
Ei saa. Mistä lähtien junttien näköiset ihmiset olisivat saaneet porttikieltoja? Kysymys oli siitä, miten ei näytä juntilta. Et taida olla se terävin veitsi laatikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on tällainen, niin pääset jopa jokilaivaan sisälle
https://turkuseura.fi/foripuoti/paavo-nurmi-pariisi-1924-paita/
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin Turussa farmarihousuja ja trenssi takkia. Oli viileä keli. Takki oli hyvä, koska Turussa oli tuulista. Joki-laivalla pääsi sisälle nauttimaan ateriaa. Oli hyvin kaunista. Vieläkin muistelen hyvällä Turkua ja vaatteitani siellä. Löytyy valokuvakin, mutta en saa sitä tähän.
Teijät trenssitakkiset miehet kyl muistetaan. Yo-kylä, 90-luku? Farmarihousuissa sepalus "rikki".
Voi hitsi. Itsekin haluaisin päästä käymään Turussa. Olen kerran aiemmin käynyt, mutta siitä on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teijät trenssitakkiset miehet kyl muistetaan. Yo-kylä, 90-luku? Farmarihousuissa sepalus "rikki".
Ja, pliis, ei valokuvaa 😖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytössääntö: väitelauseen loppuun ei tule kysymysmerkkiä.
Eli otsikko: Lähden ensi viikolla lomalle Turkuun. Miten pitää pukeutua etten näytä maalaisjuntilta?
Kyllä se "Lähden ensi viikolla lomalle turkuun?" on kysymys, koska eihän kukaan oikeasti halua lähteä turkuun. Näppäilyvirhe ap:lla on tuossa T-kirjaimen koossa.
Se on "turkkuse"
Vierailija kirjoitti:
Voi hitsi. Itsekin haluaisin päästä käymään Turussa. Olen kerran aiemmin käynyt, mutta siitä on aikaa.
Junalla tai onnibussilla voi päästä edullisesti kun ostaa ajoissa liput.
Turku on siitä upea kaupunki, että.siellä jokainen saa olla rauhassa just sellainen ,kun on. Täällä ei tuijotella julkkiksia . Ihana kaupunki asua.
Olemme muttaneet todella maan korvesta ja meidän on ollut hyvä olla täällä vuosikymmeniä.
Turussa asiakaspalvelu on täysin perseestä. Todella töykeitä myyjiä joka paikassa. Menin kerran yhdelle terasille ja ostin oluen ja pian tuli myyjä sanomaan että minun pitää poistua. Mitään syytä ei sanonut poistumiseen vaan minun pitää heti poistua. En poistunut vaan join olutta joten se myyjä soitti poliisit. Vaadin poliisien ollessa paikalla syyn miksi minun pitää poistua olin maksanut oluesta mutta eivät suostuneet kertomaan. Minä sitten marssin asemalle tekemään rikosilmoituksen. Jotain 5 päivää sen jälkeen poliisit soitti että olin kuulemma ulkonäköni perusteella riehunut siinä baarissa joskus mutta minä sanoin etten ole koskaan edes käynyt siinä baarissa ja sitä paitsi käyn turussa ehkä kerran 10 vuodessa. Eivät sitten edes minun nimeä kysyneet vaan naaman perusteella perustelivat että oon joku riehuja. Oikeudessa sitten väittivät että olin se henkilö joka riehui mutta poliisi todisti ettei muista sellaista ja minä sanoin etten ole koskaan käynyt siinä baarissa koska asun kaukana turusta muutenkin. Vänkäämisten jälkeen sain oikeudessa 1000 euroa korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ne parikymmentä kertaa mitä olen Turussa aikaani viettänyt, niin huomannut ihmisten (siis turkulaisten) olevan tyylikkäämpiä kuin Tampereella ja Helsingissä. Ja Turussa näkyy paljon julkkiksia. Ainakin itse olen nähnyt. Eli heitä ei kannata toljottaa suu auki. :D
Höpönlöpön.
Turkuun luvataan +26 torstaille. Valitsin nyt tällaisen asun, onko hyvä?
https://www.boozt.com/fi/fi/lollys-laundry/mathildell-jumpsuit-ss_32603…
Ap