Lähden ensi viikolla lomalle Turkuun? Miten pitää pukeutua etten näytä maalaisjuntilta?
Onko muuten jotain käytössääntöjä esim. jokilaivoille, jokirannan kahviloihin jne?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vastaa itse kysymykseen 😕
Ap
Otatko kakkoseen?
Turku on täynnä mielisairaita sekä rikollisia ja sen lisäksi täällä joutuu mielivaltaisen terrorismin kohteeksi erottumalla katukuvassa.
Ne parikymmentä kertaa mitä olen Turussa aikaani viettänyt, niin huomannut ihmisten (siis turkulaisten) olevan tyylikkäämpiä kuin Tampereella ja Helsingissä. Ja Turussa näkyy paljon julkkiksia. Ainakin itse olen nähnyt. Eli heitä ei kannata toljottaa suu auki. :D
Vierailija kirjoitti:
Käytössääntö: väitelauseen loppuun ei tule kysymysmerkkiä.
Eli otsikko: Lähden ensi viikolla lomalle Turkuun. Miten pitää pukeutua etten näytä maalaisjuntilta?
Kyllä se "Lähden ensi viikolla lomalle turkuun?" on kysymys, koska eihän kukaan oikeasti halua lähteä turkuun. Näppäilyvirhe ap:lla on tuossa T-kirjaimen koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Otatko kakkoseen?
Mistä tiesitkin että mun työhuoneen numero on nykyisin 2? Kyllä otan asiakkaita sinne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Otatko kakkoseen?
Mistä tiesitkin että mun työhuoneen numero on nykyisin 2? Kyllä otan asiakkaita sinne.
Ap
Ja asiakas saa tulla sisään?
Vierailija kirjoitti:
Ne parikymmentä kertaa mitä olen Turussa aikaani viettänyt, niin huomannut ihmisten (siis turkulaisten) olevan tyylikkäämpiä kuin Tampereella ja Helsingissä. Ja Turussa näkyy paljon julkkiksia. Ainakin itse olen nähnyt. Eli heitä ei kannata toljottaa suu auki. :D
Juu, Blankon terassilla istui viimeksi Ressu, Lola ja se Waspin kitaristi (en muista nimeä). Ei tosin samassa pöydässä kolmisin 😅
Farkut ja pellavapaita. Päähän aurinkolasit.
Minä kävin Turussa kymmenisen vuotta sitten. Muistaakseni olin pukeutunut farkkuihin ja T-paitaan. Oli kaunis kesäpäivä. Ilmeisesti turkulaiset hyväksyivät minut hetimiten, koska kohtelu oli ylitsevuotavan ystävällistä. Erityismaininnan ansaitsevat pari torimyyjää, bussinkuljettaja ja museokorttelin työntekijät.
Pukeudu ja käyttäydy kuin sekopää narkkari, haise ja remua täysin mieltä vailla olevien tapaan.
Unohda tunikat ja legginssit. Tuo asu on sen verran kamala, että pitäisi lailla kieltää. Ja jätä ne crocsit kesämökin terassille. Laita Googleen kuvahakuun vaikka casual summer outfit tai outfits in Europe tai jotain vastaavaa, niin löydät ns. kaupunkipukeutumista.
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta nuoremmilla on Turussa paljon musta-valkotyylia yhdistettynä farkkukankaaseen
Mun yksi luottoasu on farkut tai mustat housut (ei pillit) ja valkoinen löysähkö pitkähkö kauluspaita. Tällaisia pitkiä paitoja löytyy vaikka zalandosta kun hakee pitkien ihmisten mallistoista.
Parikymppisillä on Marimekkoa, keski-ikäisillä pellavamekkoja, farkkumekkoja yms. Tai sitten tyylikäs housuasu.
Tepsin lippis, Interin huivi ja Tuton verkkarit.
Jostain syystä Turussa näkyy todella vähän sellaisia hevi- ja rocktyylisiä ihmisiä. Ainakin Tampereeseen verrattuna. Eli kannattaa ainakin unohtaa sellainen keski-ikäisen naisen "räväkkä" rock rock -tyyli. Tuo on missä kaupungissa tahansa ruma tyyli. Eli jätä ne punaiset ja violetit hiusvärit sinne tokmannin hyllylle.
Siellä ei voi olla ylipukeutunut. Kotelomekkokin terassilla on ihan ok. Muista aurinkolasit 😎
Kesämekko päälle, jos olet nainen. Tai jos olet mies, niin ei sitäkään kovin pitkään katsota. Säät lämpenevät.
Ei ole vaaraa ylipukeutumisesta, vaikka laittaisit mitä päälle.
Jokilaivat ovat varmaan ihania. Minulla on muistoissa heinäkuinen myöhäisilta Turussa. Kävelin Aurajoen vartta. Toisella puolella jokea oli useita jokilaivoja valoineen. Tosi kaunis näky.