Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettajan virassa jokin tietty ikä, jolloin pitää viimeistään erota siitä?

Vierailija
05.07.2024 |

Vai saako sitä työtä jatkaa niin kauan kuin haluaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkelaskurin mukaan eläkeikäni on 70 v. Jotenkin en usko, että kannattaisi pitää yläkoulun maikkaa niin kauan töissä. Kyllä yläkoulun opettajien pitäisi päästä jo aiemmin eläkkeelle. Mutta mielenkiintoisa on, että virastani joudun luopumaan jo 68 v. 

Vierailija
22/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 48v ja ollut töissä yläkoulussa 23 vuotta. Aion sinnitellä vielä kaksi vuotta. Sitten koen, että aika on auttamatta ajanut ohitseni enkä enää kestä yhtään murrosikäisten juttuja. Aika antaa tilaa nuoremmille ja itselle leppoisampi duuni aikuisten ihmisten parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkelaskurin mukaan eläkeikäni on 70 v. Jotenkin en usko, että kannattaisi pitää yläkoulun maikkaa niin kauan töissä. Kyllä yläkoulun opettajien pitäisi päästä jo aiemmin eläkkeelle. Mutta mielenkiintoisa on, että virastani joudun luopumaan jo 68 v. 

Se on tavoite-eläkeikä, ei alin mahdollinen täyden eläkkeen ikä.

Vierailija
24/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootin aloitus. Opettajia koskevat samat eläkesäännöt kuin muitakin Suomen kansalaisia.

Vierailija
25/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootin aloitus. Opettajia koskevat samat eläkesäännöt kuin muitakin Suomen kansalaisia.

Moni on töissä vielä pitkään eläkeiän täytyttyä. Ap:ta kiinnosti, mikä on ylin ikä, kun on pakko jäädä pois vakituisesta työstä. Eläkkeellähän saa kyllä sitten taas käydä töissä, mutta vakivirkaa ei voi säilyttää.

Vierailija
26/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranhaltijalain mukaan virkasuhde päättyy ilman erillistä sopimusta sen kuun lopussa, jolloin viranhaltija täyttää 68 vuotta.

Riippuu syntymävuodesta.1957 ja sitä ennen syntyneillä työsuhde päättyy 68 vuotiaana. Minä olen syntynyt 1962, minulla työsuhde päättyy, kun täytän 70.

Vierailija
27/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 48v ja ollut töissä yläkoulussa 23 vuotta. Aion sinnitellä vielä kaksi vuotta. Sitten koen, että aika on auttamatta ajanut ohitseni enkä enää kestä yhtään murrosikäisten juttuja. Aika antaa tilaa nuoremmille ja itselle leppoisampi duuni aikuisten ihmisten parissa.

Millaista työtä olet ajatellut?

Vierailija
28/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on töissä vielä pitkään eläkeiän täytyttyä. Ap:ta kiinnosti, mikä on ylin ikä, kun on pakko jäädä pois vakituisesta työstä. Eläkkeellähän saa kyllä sitten taas käydä töissä, mutta vakivirkaa ei voi säilyttää.

Eiköhän se ole tällä hetkellä 70v niin kuin monissa muissa ammateissa. Eikä tällä ole mitään tekemistä eläkkeen tai eläkeiän kanssa, vaan vastuiden ja turvallisuuden vuoksi. Tietysti poikkeusolot erikseen. Ihan samalla tavalla kuin auton ajo-oikeus, anotaan uudestaan ja terv.tiedot tarkistetaan, kun henkilö täyttää 70v ja  ajo-oikeus on määräaikainen 3-5v ja ajo-oikeuden voi lääkäri tai poliisi ottaa miloin vain pois. 

Nyky lääketiett. mukaan, yli 70v reagointikyky on pysyvästi laskenut, samoin kuulo ja näkö, sairauskohtausten riski kasvanut, voimat heikentuneet, liikkeet hidastuneet jne. Ja esim. koulussa, opettaja ei enää siinä iässä voi tarjota oppilaille turvallista ympäristöä, jos sattuu vaikka tulipalo, jolloin opettajilta tarvitaan nopeaa reagointia ja pelastustoimia. Lapset ovat koulun vastuulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan