En tiennyt, että hoitajat ovat lähinnä kakanpyyhkijöitä hakiessani hoitoalalle
Tätä se oli jatkuvasti vuodeosastolla päivästä toiseen. Samalla halveksuntaa ja lyöntejä yms. Työkaverit saattoivat antaa potilaalle ulostuslääkettä väkisin edessäni ja sitten käski minun suihkuttaa hänet. Päivässä saatoin suihkuttaa lähemmän 10 potilasta. Saappaat olivat kaikkien käyttämät, joita säilytettiin suihkuhuoneessa ja sain niistä tauteja. Kaikki muutkin ihmiset halveksivat minua edelleen, pitävät tyhmänä ja kai minä olenkin, kun alalle ylipäätään hain. Minulla ei ole ketään. Kukaan ei halunnut koskaan olla kanssani. Ei miehet eikä ketään. Vihaan yhteiskuntaa, ihmisiä ja itseäni.
Kommentit (59)
Suurin osa työstä on kakkaa, pissaa ja eritteitä, joskus verta ja kyyneleitä.
No nytpähän tiedät. Itse lähdin terveydenhoito-alalta 10 vuoden jälkeen. Enkä ole ikinä katunut.
Vierailija kirjoitti:
No nytpähän tiedät. Itse lähdin terveydenhoito-alalta 10 vuoden jälkeen. Enkä ole ikinä katunut.
Minäkin lähdin, mutta se ei lähtenyt minusta. Olen rikki fyysisesti, psyykkisesti ja sosiaalisesti. Tuntuu kuin olisin saanut jonkun rangaistuksen. Minua kiusattiinkin niin paljon...
Voi rakas, älä menetä toivoa. Koskaan ei ole liian myöhäistä vaihtaa alaa.
Taisit tulla hulluksi siinä pyörityksessä tekstistäsi päätellen.
Miksi en hakenut insinööriksi, taloustieteilijäksi tai joksikin en tiedä? Minulla olisi voinut olla kavereita, mies ja perhe. En olisi tällainen halveksittu luuseri...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eikä se ole vitsi, tässä ei ole mitään hauskaa.
Joko spuulasit vuorokausi urean? Munuaispolilla kerran oli yli 6 litraa tullut potilaalta vuorokaudessa, kannusta kannuun ja astiasta toiseen se piti sekoittaa käsipelillä. Ei ole koskaan oksettanut niin paljon, kuin silloin. Se haju oli jotain super järkyttävää.
Muistan vain kuinka paljon itkin autossani, kun olin menossa töihin tai kouluun.
Älä viitsi. Tuon on vain pieni osa hoitajan työstä. Olit ilmeisesti paikassa, jossa väkeä vaan makuutettiin. On parempia ja kuntouttavampiakin paikkoja työskennellä.
jonkuhan se pitää meidät pyyhkiä siinä vaiheessa kun itse ei enää kyetä
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Tuon on vain pieni osa hoitajan työstä. Olit ilmeisesti paikassa, jossa väkeä vaan makuutettiin. On parempia ja kuntouttavampiakin paikkoja työskennellä.
Voi v sitäkin, kun vanhus oli pakko repiä pyörätuoliin ja viedä pyörätuolissa päiväsaliin istumaan tuntikausiksi "kuntoutukseksi".
Elämäni olisi voinut olla bilettämistä, shoppailua ja komeita kundeja. Mutta tätä se sitten oli.
Samaa mieltä. Koulutus oli ihan turhaa, kun muuta ei ehdi tekemään, kuin pestä ulosteita ja suihkuttaa. Ne hommat olisi osannut ilman koulutustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eikä se ole vitsi, tässä ei ole mitään hauskaa.
Ei se mitään. Minäkin olin tulla hulluksi, mutta sain onneksi vaihdettua alaa. Olisin nyt työkyvytön jos olisin jäänyt sinne.
Tuskin ainakaan sairaanhoitajan. Minulle on sh laittanut tippaa, hoitanut haavaa, mitannut elintoimintoja ja tehnyt muita hoitotoimenpiteitä, kun olen ollut sairaalassa potilaana.
Tarkoitatko lähihoitajan työtä? Itselläni on juuri tällainen käsitys. Mitta kuulostaa siltä, että sinulla on myös ongelmaa itsetunnon kanssa, mikä ei vsrmaan helpota asiaa. Opiskele lisää.
Kaikki oli vain paskaa, pissaa ja oksennusta. Sitten tämä vielä kirjattiin koneelle omalla nimellä signeerattuna.