Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisin halunnut häät, mutta mulla ei ole kavereita

Vierailija
04.07.2024 |

En kehtaa järjestää häitä. Mulla on kyllä sisaruksia ja muita sukulaisia. Yksi kaveri lapsuudesta ja yksi kaveripariskunta miehen kautta. Miehellä taas on parinkymmenen hengen miesporukka. En vaan pysty. Ei mulle pystyisi edes polttareita järjestämään. Ja nolottaisi häissä omien kavereiden puute kun kaikki oikeasti tajuaisivat ettei mulla niitä ole.  

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hääpari järjestää itsensä näköiset hääjuhlat. Ei tarvitse järjestää riekkumisjuhlia vain siksi, että kavereilla oli sellaiset. Monet järjestävät rauhallisia häitä. 

Vierailija
22/32 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli häät, paljon sukua (miehen puolelta 2/3), miehen kavereita jonkin verran, mun muutama tuttu. Häät onnistui hyvin ja oli ihanat.

Mutta polttarit. Sanoin etten tahdo polttareita, mutta edes mun siskolle en pystynyt sanomaan syytä,  siis siks että ei oo niitä kavereita. Polttarit kuitenkin pidettiin, saunottiin siskon, mutsin, ja yhden mun ystävän (sen ainoan hyvän) kanssa. Baariinkin mentiin omalla pikkupaikkakunnalla tuntui orvolta ja pöljältä. Ystävä on ihana, mutta ei sen kanssa voi juhlia, vaan syvällisempiä hommia. Vitutti ahdisti ja itketti jostain syystä koko illan, vaikka tietenkin arvostin sitä että tahtoivat minun kanssa olla, rakkaita ovat kaikki.

Toivon että saat kuitenkin häät, vaikka pienetkin, kyllä se on kuitenkin juhlana ihana vaikka sitten sukulaisten keskellä. Tärkeintähän on et oot löytänyt sellaisen hepun jonka kanssa tahdot elämän jakaa.Toivon että löydät niitä kavereitakin, jollei häihin niin elämän muihin kivoihin hetkiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään, minkälainen loputtoman ahdistuksen lähde cis-heteronormatiivinen yhteiskunta oikeasti on

Vierailija
24/32 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jokseenkin yhtä paljon kavereita, kun järjestin häät. Se suunnilleen ainut kaverini järjesti minulle polttarit, joissa oli muutamia hänen kavereitaan, joita tunsin, mutta joita en koe kavereikseni. 

Ai niin, olihan minulla silloin vielä se "paras kaveri", joka ei tullut häihini, perusteluna, että seurustelukumppani ei pidä juhlista. Tuo kumppani oli henkilö, joka oli pari vuotta aikaisemmin yrittänyt epätoivoisesti iskeä minua.

Puolisollanikaan ei montaa kaveria ollut, mutta kummallakin sukua sen verran, että tupa saatiin täyteen porukkaa.

Oli ihan meidän näköiset häät. Sopivan nolot

Vierailija
25/32 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä itse niitä polttareita edes haluaisi. Olen ollut vieraana noissa miehen kavereiden häissä ja ehkä ne on tehneet mut epävarmaksi. Siellä on ollut oikein videokoosteet railakkaista polttareista ja hääohjelmakin yhtä riekkumista ja leikkejä. Mä en niitä itse kaipaa ollenkaan, mutta enhän mä vaan voisi laittaa miestäni siihen asemaan että hän joutuu kutsumaan noita bilekavereitaan mulle mieluisaan herkkään ja rauhalliseen eli tylsään hääjuhlaan. Ap 

Oletko keskustellut asiasta miehesi kanssa? Nehän olisivat ihan yhtä paljon hänen häänsä. Millaiset häät hän oikeasti haluaa? Ei välttämättä samanlaisia kuin kavereilla.

Vierailija
26/32 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidettiin avoimet häät. Oli sata vierasta ja tunsin niistä ehkä viisi.

Vierailija
27/32 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas nähdään, minkälainen loputtoman ahdistuksen lähde cis-heteronormatiivinen yhteiskunta oikeasti on

Joo kun ne sateenkaariset vaikuttaa puolestaan kaikinpuolin tasapainoisilta.

Tätäkään ahdistusta ei aiheuta muu kuin yhteisöllisyyden puute yhteiskunnassa

Vierailija
28/32 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samankaltainen tilanne, paitsi omia vieraita tulisi vain yhden sisaruksen+hänen perheen verran ja sitten minun vanhemmat. Mies on ekstrovertti, jolla on paljon kavereita, joista suuri osa myös tuntee toisensa eli on tosi yhtenäinen, laaja kaveriporukka. Hänen kaveripiirissään myös puolisot ovat kavereita kaikkien kanssa paitsi minä. Minä en introverttinä jotenkin "pärjää" miehen kavereiden kanssa yhtään eli ei olla ikinä tutustuttu ja minuun ei haluta tutustua, jos paikalla on muitakin ihimisä. Miehen sukulaiset, hänen vanhempansa mukaanlukien ovat todella kaukaisia minulle. Eli ei tule häitä. Asiaa ei toki auta se, että miehen vanhemmat ovat aika konservatiivisia ja tivasivat kihlaustakin jo vuosia sitten ja toisaalta hänen kavereillaan kun on näitä pariskuntailtoja ja menoja, niin olen todella ulkopuolinen. Miehen puolesta harmittaa, sillä hän varmaan viihtyisi isoissa juhlissa.

Vierailija
29/32 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä itse niitä polttareita edes haluaisi. Olen ollut vieraana noissa miehen kavereiden häissä ja ehkä ne on tehneet mut epävarmaksi. Siellä on ollut oikein videokoosteet railakkaista polttareista ja hääohjelmakin yhtä riekkumista ja leikkejä. Mä en niitä itse kaipaa ollenkaan, mutta enhän mä vaan voisi laittaa miestäni siihen asemaan että hän joutuu kutsumaan noita bilekavereitaan mulle mieluisaan herkkään ja rauhalliseen eli tylsään hääjuhlaan. Ap 

Ei kai sun tarvitse järjestää samanlaisia häitä kuin miehen kaverit. Kuka sellaista vaatii? Jos haluatte herkät ja rauhalliset häät, niin pidä sellaiset. Miehen kaverit voi järjestää hänelle niin railakkaat polttarit kuin haluaa ja varmaan muutenkin riekkuvat yhdessä muissa tilaisuuksissa, joten kyllä ne yhdet rauhallisemmat häät voi viettää ilman, että kukaan kärsii.

Vierailija
30/32 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät voi pitää vain ihan vihkipari + 2 todistajaa ja todistajatkin saa seurakunnan tai viranomaisen toimesta jos muistaa ilmoittaa aikanaan. Ei siihen tarvita muita. 

Vierailija
31/32 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan enää ole. Kaikki kuolleita joita voisi tai haluaisi häihin kutsua tai päätyneet 'muihin' piireihin.

Jos häät tulee niin kaikki asiat on jotenkin ratkaistavissa. Mietitään sitten kun todellinen tilanne on oikeasti esillä.

Vierailija
32/32 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin voi mennä myös järjestämättä (isoja) häitä. Niin kirkossa kuin maistraatissakin. Ei tarvitse kutsua välttämättä yhtään sukulaista tai kaveria, kirkosta tai maistraatista saa tarvittaessa todistajat.