Onko yli 2 v lapsia, jotka eivät ole kertaakaan sairastaneet korvatulehdusta?
Minkä ikäisiä he ovat nyt? Meillä 2,5 v ja tulehduksilta säilytty.
Kommentit (31)
5-vuotias. Hänellä oli kerran vähän jotain limaisuutta ja annettiin varmuuden vuoksi kuuri, vaikka se ei korvatulehdus ollutkaan. Muita ei ole ollut.
eikä yhtään korvatulehdusta ikinä. Olisiko kotihoidolla ja pitkällä imetyksellä (1v) osuutta asiaan???
1v 5kk ikäisellä pikkuveljellään on juuri ensimmäinen tulehdus päällä, mutta yritämme pärjätä ilman antibiootteja.
mutta kumpaakaan ei ole koskaan imetetty.
6
Päivääkään en ole imettänyt, että ei se imetyksestä riipu jos terveet lapset :)
4v9kk, 3v6kk ja kohta 8kk ja niillä ei oo vielä ollu korvatulehdus. esikoisella elämänsä eka silmätulehdus tällä hetkellä. muilla ei oo vielä ollu.
Ja oma lapseni on päivähoidossa ja imetin vajaat 3 kk. Joten en tässä kehuskele omilla arvoillani ollenkaan. Kunhan vaan olen tehnyt omia
johtopäätöksiäni päivähoidosta.
t_korvakierteisen lapsen äiti
Sekä imetys, että kotihoito suojaavat korvatulehduksilta tutkimusten mukaan.
Nyt ovat päivähoidossa (5v ja 1½v), eikä ole korvatulehduksia ollut kummallakaan. Ainakaan vielä, ainakaan todettuja. Vaan en kovin herkistä raahaa lääkäriinkään, kun ei ne tutki, onko kyse viruksen vai bakteerin aiheuttamasta korvatulehduksesta. Tosi kypsää tunkea lapseen antibioottia viruksen takia!
Olen imettänyt lapseni 1v2kk ikäään, ovat olleet hoidossa aika pieenestä.
Itse uskon perimään. Jos on hyvät ja suorat ja isot korvakäytävät, ei tuu niin helposti tulehdusta. Ei mulla eikä mun miehelläkään oo koskaan diagnosoitu korvatulehdusta.
Kotona on hoidettu ja pitkään imetetty (1½v.)
lapset 4 ja 5½. Kummallakaan ei ole ollut korvatulehdusta. Molemmat kotihoidossa ja molempia imetetty vuoden verran.
Viime viikolla alkoi koko perheellä nuha ja lievä kurkkukipu ja oikeesti on vuosi aikaa, kun meillä on tätä ennen oltu kipeitä.
Et mä kyl uskon tohon kotihoitoon, se on paras ehkäisy tauteja vastaan.
Olen myös opettanut lapseni pesemään kätensä wc-käynnin ja niistämisen tai nenänkin kaivuun jälkeen.
ei pojilla ole ollut korvissa mitään tulehduksia- ikää 1v ja 4v
ja ei ole ollut korvatulehdusta. Itse oon yli 25 vuotta eikä mullakaan ole ikinä ollut korvatuledusta...
Imetetty 11 kk, 1v2kk ja kuopuksen imetys jatkuu edelleen. Kenelläkään ei ole ollut korvatulehduksia.
Päivähoitoon menivät keskimmäisen ollessa 9kk. Pienin ollut koko ajan kotona ja korvatulehduksia ollut 5 joten ei se aina siitä kotihoidostakaan kiinni taida olla.
kummallakaan ei ole koskaan olut korvatulehdusta. Ei paljon muutakaan: kerran vuodessa flunssa siinä kaikki. Oksennustaudistakin on aikaa jo vuosia.
Molemmat täysimetettyjä 8 kk saakka
Vierailija:
Päivähoitoon menivät keskimmäisen ollessa 9kk. Pienin ollut koko ajan kotona ja korvatulehduksia ollut 5 joten ei se aina siitä kotihoidostakaan kiinni taida olla.
Ei aina, ei tietenkään, vaan ne tilastollliset todennäköisyydet... Milloin te opitte?
Toinen 9kk ja on ollut kaksikin kertaa. Molemmat kotihoidossa ja imetetty ihan samalla tavalla.
tokalla niitä oli pienenä, mutta loppuvat kun seinään, kun täytti 2v
kolmannella oli eka joskus 4 vuotiaana
neljäs nyt 3,5v eikä ole ollut vielä kertaakaan