Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko libidon/seksihalut takaisin jos lopetan SSRI lääkkeiden ja/tai ketipinorin käyttämisen?

Vierailija
04.07.2024 |

Elikkä siis seksihaluni ja libidoni on laskenut kirjaimellisesti sadasta nollaan sekunnissa heti kun poppasin pillerin suuhuni. en ole kärsinyt libidon puutteesta ennenkuin aloitin SSRI/psykoosi lääkkeet. Niin oon nyt tässä ihan vainoharhasena että eihän mun seksielämä oo ihan paskana nyt ja aina??? jos lopetan lääkkeitten ottamisen nii meneekö taas normaaliksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vuosi sitten eikä mitään haluja, toisaalta käytän myös e-pillereitä. Kumpi sitten siltä kannalta pahempi, en osaa sanoa

Vierailija
2/7 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri syö halut/kyvyt jotka palautuu normaaliksi vähän ajan päästä lopettamisesta. Erittäin harvinaisissa tapauksissa vaikutukset on pysyviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI-lääkkeer voivat aiheuttaa haluttomuutta. Tilanne voi korjautua lääkkeen lopettamisen jälkeen, mutta joillakin vaikutus on pitkäaikainen tai joidenkin mielestä jopa pysyvä. Anna itsellesi aikaa ja herättele halua uusilla keinoilla. Ei kannata lyödä leimaa omaan otsaan ihan heti.

Vierailija
4/7 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos, olin jo ihan kuset houssusa, mutta joka tapauksessa kiitos (taas) et ymmärräkkään kuinka hyvön olon tää kommentti anto mulle :)

Vierailija
5/7 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E pillerit voi tosiaan viedä haluja myös mutta tämäkin aika yksilöllistä

Vierailija
6/7 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella hoitavan tahon kanssa, toiseen valmisteeseen vaihtaminen voi auttaa, jos mielialalääke on tarpeen. 

Vierailija
7/7 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidempään ja mitä suuremmalla annoksella noita käyttää, niin riski pysyvistä sivuvaikutuksista kasvaa. Toki hyvinkin yksilöllistä. Itse söin sertralinia reilun vuoden pienehköllä annoksella ja mieskunto hiipui merkittävästi. Jätin pois ja palauduin vielä normaaliksi. Onhan tuo vähän sellaista tulella leikkimistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän