Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmähkö kysymys sijoittamisesta

Vierailija
04.07.2024 |

Hei, osaisiko joku vastata, että jos sijoitan start up -yritykseen, voinko menettää rahaa enemmän kuin mitä olen sijoittanut? Voinko siis joutua maksumieheksi, jos yritys on elänyt yli varojensa ja olen sattunut tukemaan ko. yritystä? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitettu pääoma siinä on pelissä, ei muuta. Ekakertalaisena en ihan heti aloittaisi sijoittamista startupeista. 

Vierailija
2/9 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuollainen sijoittaminen tarkoittaa käytännössä? Alkoi kiinnostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Olen sijoittanut osakkeisiin jo pidemmän aikaa, mutta mietin, onko start upeissa jotenkin eri juttu. 

Vierailija
4/9 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä yrityksen "tukeminen" käytännössä meinaa? Yleensä kai sijoittaja ostaa osuuden firmasta ja saa siis osakkeita haltuunsa. 

Vierailija
5/9 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuollainen sijoittaminen tarkoittaa käytännössä? Alkoi kiinnostamaan.

Ei ole sinun juttusi, jos tosissasi tällaisia kyselet. Säästä rahaa säästötilille.

Vierailija
6/9 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeyhtiössä ei voi menettää enempää, kuin on firmaan sijoittanut. Ellei sitten ole omavelkaisesti taannut jotain lainoja tms. Startuppeihin sijoittaminen on siinä mielessä konstikkaampaa, että nehän eivät yleensä ole pörssiyhtiöitä, ja osakkeita ei voi ihan verkkopankista ostaa. Lisäksi sijoituksen pitää pääsääntöisesti olla vähän muutamaa satasta suurempi summa.

Vierailija
7/9 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on osakeyhtiö, ja ostat osakkeita, eikä sinulla ole muuta roolia yhtiössä, voit menettää vain sijoituksesi. Jos olet kommandiittiyhtiössä vastuunalaisena yhtiömiehenä, voit menettää enemmän. Ja jos olet osakeyhtiön hallituksessa, voit myös joutua korvausvelvolliseksi.

Vierailija
8/9 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu riippuu yritysmuodosta. Osakkeenomistajana olet vastuussa sijoittamallasi pääomalla.

Neuvoisin näitä vauvapalstalta sijoittamisesta kyseleviä olemaan sijoittamatta. Uuvatit voivat hävitä rahansa.

Vierailija
9/9 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän täällä sijoittamisesta kyselevät itseään tyhmäksi mainostavat ihmiset? Ylipäänsä tyhmille ei maksa vaivaa selittää mitään.

"Tyhmyys" varmaan tarkoittaa tarkoittaa tässä yhteydessä myös sitä, että ei viitsitä itse opiskella yhtikäs mitään, ei edes perusasioita. Silloin on turha ryhtyä sijoittamaan. Sijoittaminen edellyttää jatkuvaa markkinoiden seurantaa, muuten siinä ei ole mitään järkeä.

Jos et halua / viitsi / osaa käyttää aivojasi, sijoita rahastoon. Pankki ainakin kiittää; se nappaa isot provikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän