Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko sähkölasku tasan kolmen kuukauden välein?

Vierailija
04.07.2024 |

Kukaan koskaan tutkinut asiaa? Jos edellinen lasku tuli 25.4, tuleeko seuraava lasku varmuudella aikaisintaan 25.7? Postilla nyt on koko ajan kaikenlaisia viivästyksiä, mutta siis aikaisintaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten posti tähän liittyy? Suoraveloitus on keksitty. Sähköyhtiösi nettisivulta tai appista saat reaaliaikaisen kulutuksen ja laskun suuruuden tietoosi milloin tahansa. Laskussa lukee mikä on laskutuskausi, se milloin joku paperi saapuu kotiisi on eri asia. Minulla ei eden tule sitä paperiroskaa.

Mikä on appi?

Entä nettisivu? Reaaliaikainen?

Vierailija
22/24 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee e-laskuna joka kuukausi. 

Kuka odottaa v. 2024 sähkölaskua postitse? 

Ei herttinen sentään. Viimeksi kun mulle tuli kirje postin kautta, niin se oli selvästi jo kerran avattukin, ryppyinen ja monta kuukautta myöhässä. Yhden laskun toi yksi vanha kaveri toiselta puolen kaupunkia, ei ymmärretty kyllä yhtään, että mistä posti osasi sen sille viedä. Missähän kaikkialla muualla niitä posteja seikkailee? 

Ennen vanhaan mummut lähetti rahaa kirjeissä, nykyään ei uskalla edes normaalia postia lähettää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee e-laskuna joka kuukausi. 

Kuka odottaa v. 2024 sähkölaskua postitse? 

Minä. Inhoan e-laskuja.

Käyt varmaan pankin konttorissa maksamassa laskusikin?

Vierailija
24/24 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten posti tähän liittyy? Suoraveloitus on keksitty. Sähköyhtiösi nettisivulta tai appista saat reaaliaikaisen kulutuksen ja laskun suuruuden tietoosi milloin tahansa. Laskussa lukee mikä on laskutuskausi, se milloin joku paperi saapuu kotiisi on eri asia. Minulla ei eden tule sitä paperiroskaa.

Suoraveloitus on niille joille tili ei ole ikinä nollilla eli aina on vähintään satasia jonkun laskun automaattiveloitukseen. Aina vaan isompi osa kansasta elää olemattomalla marginaalilla ja ilman säästöjä kun töitä ei ole eikä tule ja vasemmistommekin tarjoaa vain tukiaisiin kympin parin korotusta kuussa eikä lisää palkallisia töitä. 

Sitten on postin kantaman laskun ja suoraveloituksen välissä vielä se vaihtoehto, että lasku tulee e-laskuna, mutta se pitää erikseen hyväksyä. Mulla on näin, tsekkaan aina erikseen jokaisen laskun (pääasiassa siitä syystä, että maksan luottokorttilaskun yleensä kokonaan enkä pelkkää minimilyhennysta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi