Työvoimakoulutus
Minua alkoi hieman kiinnostaa työvoimakoulutus, lähihoitaja-alalle. Olen peruskoulun käynyt ja puolet lukiosta ja ollut nyt kolme vuotta kotihoidontuella. Tarkoitus olis syksyksi hakea kouluun, mutta oliskohan mulla mahdollisuutta päästä työvoimakoulutukseen? Millaiset päivärahat siitä saa?
Kommentit (7)
eli yksi ehto/pääsyvaatimus koulutukseen on työttömyys. Lisäksi voi olla esim. ehtona, että sinulla ei ole ammatillista tutkintoa.
Taidat täyttääkin nämä ehdot, joten ei muuta kuin hakemaan. Työvoimatoimiston edustajat yhdessä kouluttajien kanssa tekevät valintapäätöksen.
Sen verrana ala kaipaa työntekijöitä.
en laskisi sen varaan, kannattaa hakea muuallekin.
Mutta jos satut asumaan paikkakunnalla, jossa lähihoitajista on kovasti pulaan, saattaa siihen olla työvoimakoulutustakin tarjolla ihan alusta asti. Yleensä se kuitenkin on jatko- ja täydennyskoulutusta ja etusijalla pitkään työttömänä olleet tai ammatinvaihtajat, eikä ensimmäistä ammattiaan hankkivat.
Työvoimakoulutuksessa saa työttömyyskorvausta ja kulukorvausta, sinun tapauksessasi todennäköisesti työmarkkinatuki + 8e.
t. työkkärin täti
Määrärahat olisi pitänyt viimevuoden puolella varata/budjetoida.
Tahtoisin myös alalle, täällä vaan nuo työkkärin kurssitkin näyttää olevan täydennyskoulutusta jo lähihoitajiksi opiskelleille...
Haet vain mollin sivujen kautta.
Tuloja ovat päiväraha plus koulutustuki 8e/päivä. Koulutustuki on verotonta tuloa ja neljässä viikossa se on siis 160 euroa työttömyyspäivärahan päälle.