Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvoimakoulutus

Vierailija
01.02.2007 |

Minua alkoi hieman kiinnostaa työvoimakoulutus, lähihoitaja-alalle. Olen peruskoulun käynyt ja puolet lukiosta ja ollut nyt kolme vuotta kotihoidontuella. Tarkoitus olis syksyksi hakea kouluun, mutta oliskohan mulla mahdollisuutta päästä työvoimakoulutukseen? Millaiset päivärahat siitä saa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vain mollin sivujen kautta.

Tuloja ovat päiväraha plus koulutustuki 8e/päivä. Koulutustuki on verotonta tuloa ja neljässä viikossa se on siis 160 euroa työttömyyspäivärahan päälle.

Vierailija
2/7 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yksi ehto/pääsyvaatimus koulutukseen on työttömyys. Lisäksi voi olla esim. ehtona, että sinulla ei ole ammatillista tutkintoa.

Taidat täyttääkin nämä ehdot, joten ei muuta kuin hakemaan. Työvoimatoimiston edustajat yhdessä kouluttajien kanssa tekevät valintapäätöksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verrana ala kaipaa työntekijöitä.

Vierailija
4/7 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laskisi sen varaan, kannattaa hakea muuallekin.

Mutta jos satut asumaan paikkakunnalla, jossa lähihoitajista on kovasti pulaan, saattaa siihen olla työvoimakoulutustakin tarjolla ihan alusta asti. Yleensä se kuitenkin on jatko- ja täydennyskoulutusta ja etusijalla pitkään työttömänä olleet tai ammatinvaihtajat, eikä ensimmäistä ammattiaan hankkivat.

Työvoimakoulutuksessa saa työttömyyskorvausta ja kulukorvausta, sinun tapauksessasi todennäköisesti työmarkkinatuki + 8e.

t. työkkärin täti

Vierailija
5/7 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrärahat olisi pitänyt viimevuoden puolella varata/budjetoida.

Vierailija
6/7 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko sinne?

Vierailija
7/7 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin myös alalle, täällä vaan nuo työkkärin kurssitkin näyttää olevan täydennyskoulutusta jo lähihoitajiksi opiskelleille...