Yrittäjätkin pettyneitä maan tilaan.
Olis kiva että kansa kyykkäisi ja tekisi töitä yhdeksällä eurolla mutta kun ne sitten lakkaa ostamasta, mokomat.
https://www.sss.fi/2024/06/pienten-ja-keskisuurten-yritysten-tyytyvaisy…
Kommentit (152)
"Kenelle sinä nyt luulet puhuvasi?😂"
Epäilen että luulee puhuvansa palstapersulle, minä en osannut tuosta tekstistä tulkita mitään puolta tai pointtia.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että luulee puhuvansa palstapersulle, minä en osannut tuosta tekstistä tulkita mitään puolta tai pointtia.
-eri
Umm.. joo, oli niin tunteisiin vetoavaa ja muita demonisoivaa tuubaa että tietysti minä oletin sen olevan perskokkeli, hän kun tykkää edustaa pahuutta sen kaikissa övereimmissä muodoissa.
Jos toi teksti tuli joltakulta muulta, mieti nyt vähän menoas, sä et halua olla seuraava perskokkare.
Lakkoilu on vihon viimeistä. Hulluutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Umm.. joo, oli niin tunteisiin vetoavaa ja muita demonisoivaa tuubaa että tietysti minä oletin sen olevan perskokkeli, hän kun tykkää edustaa pahuutta sen kaikissa övereimmissä muodoissa.
Jos toi teksti tuli joltakulta muulta, mieti nyt vähän menoas, sä et halua olla seuraava perskokkare.
Eli et ymmärtänyt hittojakaan mitä aiemmin sanottiin.
Purra on piilososialisti, ja silti vasemisto inhoaa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka pihalla pitää olla jos kuvittelee että palkansaajalta voi ottaa ilman että kauppa hiljenee ja verotulot pienenee. Näin on kuitenkin käynyt. Orpo yllättyy.
Mitä palkansaajalta on otettu? T: palkansaaja
Niinpä. Vassareiden ydinjoukko, loiset, ne täällä vinkuvat.
No minä esim olen koko ikäni tehnyt töitä ja tuli irtisanominen juuri kun hallitus teki muutokset. Vituttaa, että työnteosta ja verojen maksusta palkkiona on huono työttömyysturva. Loppuelämäni tulen äänestämään vasemmistopuolueita.
Siksipä verojen pitääkin olla alhaiset jotta jokainen voi itse varautua työttömyyteen. Vasemmiston äänestäminen vain varmistaa, että maksat tu
Ne verot ylläpitävät sinun hyvinvointiasi, nuija.
Pettyneet on varmaan jo muutkin. Pari vuotta sitten olin isänmaallinen ja toivoin tälle maalle pelkkää hyvää. Nyt toivon, että Venäjä lähettäisi tänne muutaman kymmenen ydinkärkeä tai vähintään teksi saman mitä itä-Ukrainalle. Nykyiset poliitikotkin niin sylettää että oksettaa jo niiden naamatkin uutisissa. Putin, iske tänne! Nato ei reagoi siihen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Minä en äänestä. Millä tahansa normaalilla työpaikalla kansanedustajien käytös olisi mielisairasta. Ensin kaikille tulisi hoitoonohjaus. Sen jälkeen potkut.
Kokoomus niille, jotka haluavat esittää menestynyttä. Vihreät niille, jotka haluavat esittää hyvää. Kepulaiset niille maalaisille, jotka eivät ole liian rumia persuiksi. Ja Demarit niille, jotka eivät enää muista mitä tässä piti esittää.
Tasaisin väliajoin tuohon mielisairaalaan yrittää ängetä kaiken maailman vennamolaisia, persuja, uudistusliikkeitä ja Liike Nytejä. Ne muka haluavat uudistaa politiikkaa. Kammottava idea! Politiikka on jäykkää ja byrokraattista juuri siksi, etteivät uudet typerät ajatukset etenisi liian nopeasti. Jos politiikka ei olisi jäykkää, koko Suomi olisi muutettu 1970-luvulla kommunistiseksi ja 1980-luvulla uusliberaaliksi.
Yli 4 vuoden pihtiperintätoimet ajaa kaikki firmat konkurssiin
Hakkeritiimiä työllistää
Abloy
Kivra
Granlund
Virium Helsinki
Turun perintätoimisto
ASUS
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Arvonlisäveron korotuksestako nyt on muka kyse? Eikös hallitus ole nimenomaan ajanut yritttäjien etuja, kun ensimmäinen sairaslomapäivä palkattomaksi (yrittäjät kiittää), palkanmaksuun paikallinen sopiminen (yrittäjät kiittää), työntekijän irtisanomista helpotetaan (yrittäjät kiittää), työttömyysturvaa heikennetään, jolloin työntekijän on otettava vastaan mikä työ tahansa ja miten huonolla palkalla tahansa (yrittäjät kiittää). Noin monta yrittäjän kannalta hyvää muutosta tulossa ja nyt sitten arvonlisäveron korotus 24% ->25,5% aiheuttaa tyytymättömyyden?
Kaikilla yrittäjillä ei noista toimenpiteistä huolimatta ole mahdollista palkata työvoimaa. Ei myöskään olla saikulla joten mitä tyhjästä kiittämään. Alvit nousee kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Minä en äänestä. Millä tahansa normaalilla työpaikalla kansanedustajien käytös olisi mielisairasta. Ensin kaikille tulisi hoitoonohjaus. Sen jälkeen potkut.
Kokoomus niille, jotka haluavat esittää menestynyttä. Vihreät niille, jotka haluavat esittää hyvää. Kepulaiset niille maalaisille, jotka eivät ole liian rum
Hah, Suomen kansalaisuus on arvokas asia. Kansalaisuutta ei pidä saada helposti. Tätä luvattiin, tämä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja vielä kun arvonlisävero nousee niin sitten alkaa yrityksien lopettamisaalto
Eipäs nyt liioitella tuota alv: n noston vaikutusta. Se koskee vain niitä jotka elävät kädestä suuhun. Nosto tarkoittaa sitä että 100 € ostoksesta maksat korotuksen jälkeen 101,20€ ja 2000€ ostoksesta 2024,19€. Tällaisella korotuksilla ei oikeasti ole merkitystä kuin niille jotka joutuu laskemaan jokaisen euron ja niille jotka ovat ostamassa jotain todella kallista. Jos jonkun yrittäjän yritys kaatuu tällaisen korotuksen takia niin ei sen yrityksen talous ollut terveellä pohjalla muutenkaan.
Yritä ymmärtää tämä, se ALV:n nosto koskee kaikkea ostettavaa, sähkö ja kiinteistön hoitomenot, lämmitys, kaikki rakennustarvikkeet/työt, elintarvikkeet kun niihin käytetään kuljetuspalveluja. Älä vertaa jotain satasen ostosta
Sen takia otinkin tuon 2000€ esimerkin. Meidän taloudessa ostetaan kuukaudessa n. 2000€ tavaroita ja palveluita joissa alv. nousee sen 1,5%. Meidän talouden kuukausimenot siis nousevan tuon vajaa 25€. Me ei eletä kädestä suuhun niin tuolla ei ole meille mitään merkitystä. Uuden auton ostossa tai jossain isossa remontissa tuolla olisi merkitystä mutta niitä ei tehdä edes joka vuosi ja ne ovat jo valmiiksi niin kalliita ettei niitä joka tapauksessa tehdä viimeisillä rahoilla.
Alvin korotus typerällä desimaalisysteemillä ajaa jotkut kannattavuuden rajoilla olevat yritykset lopettamaan, koska vanha kassajärjestelmä ei tunne alvin desimaaleja. Suomi nousuun.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka pihalla pitää olla jos kuvittelee että palkansaajalta voi ottaa ilman että kauppa hiljenee ja verotulot pienenee. Näin on kuitenkin käynyt. Orpo yllättyy.
Orpon hallitus voi toimittaa vaikka väkevät joka markettiin ja kioskiin myytäväksi. En osta!
Vierailija kirjoitti:
Sosialistien rinkirunkkausketju.. sitten te taas yllätytte seuraavissa vaaleissa kun Kokoomus on suurin.
Olet väärässä. Ei se yllätä. Se vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta alkua. Petteri ja persut ovat vasta alkutaipaleella. Jos sopimisen kulttuuri ja kahtiajako kasvaa niin siitä kärsivät kaikki. Myös yrittäjät. Kapitalismia voi oppia jopa ihan täällä ruohonjuuritasolla. Jätä välikädet pois niin säästät kustannuksissa. Eikös tämä sama sääntö päde yritysmaailmassa?
Ja kun et osta mitään, talous sakkaa.
Ensin maksan asumiskulut ja maksut, sähkön, vakuutukset jne. Se, mitä yli jää riittää juuri ja juuri ruokarahaksi. En syö luksustuotteita. Puskuriin säästämistä en lopeta, koska kodinkoneet hajoavat tasaisin välein ja apteekissakin pitää välillä käydä. Myös kodinkoneet ja apteekkituotteet kallistuvat.
Jos ei edes kokoomus saa enää yrittäjiä nousemaan ja olemaan tyytyväisiä, niin sitten on kyllä aika vähän tehtävissä.
Eli ei mitään tarpeellista.