Esprit-vaateketju menossa konkurssiin, työntekijät jo irtisanottu
Eipä mikään ihme, ihan ylihintaisia rytkyjä myivät.
Kommentit (62)
En ole koskaan käynyt noissa, joten eipä paljoa hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, mistä nyt saa sopivia farkkuja lyhyt ihminen? Suurin osa mitä olen ostanut on Espritiltä, värikästä ja täyttä puuvillaa.
Itsekin olen ostanut viimeisen 10 vuoden ajan suurimman osan housuista tuolta.
Kai sieltä Aasian/USAn Espriteistä voi edelleen tilata vaatteita? Suomessa on ilmeisesti liian vähän pienikokoisia naisia, jotta niitä riittäisi kannattelemaan useampaa samantyylistä ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki niiden vaatteet ovat pientä mallia ja koot loppuvat L:ään, mikä on Espritin malleissa muutenkin nafti. Sen lisäksi, että ovat kalliita ja huonoa kangasta useimmat.
Mikä ei ole mikään ongelma ellei ole luokkaa valas ja silloin ei heidän myymiensä vaatteiden tyylisiä pitäisi edes käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Suhteellisen laadukas ja hienostunut merkki, naisiin keskittyvä. Näin muistelen.
Mitä ihmettä tarkoittaa hienostunut merkki, kun kyseessä on liukuhihna bulkki vaatetta?
Suurimpana syynä varmaan se, etteivät ole pysyneet ajassa mukana. Samankaltaisia vaatteita myyvät edelleen kuin 20v sitten, kun olin lukiossa ja käytin joitain edc:n vaatteita. Vaikka tyylin pohja pysyisi, pitäisi silti jollain tasolla pysyä ajassa mukana. Esprit on jämähtänyt kulta-aikoihinsa nollarin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki niiden vaatteet ovat pientä mallia ja koot loppuvat L:ään, mikä on Espritin malleissa muutenkin nafti. Sen lisäksi, että ovat kalliita ja huonoa kangasta useimmat.
Mikä ei ole mikään ongelma ellei ole luokkaa valas ja silloin ei heidän myymiensä vaatteiden tyylisiä pitäisi edes käyttää.
L-koko ei ole mikään valas, hanki silmälasit!
Vähän aikaa sitten oli juttua jossain, että naisten yleisin koko on nykyisin 40. Eli L-koko vastaisi 40. Jos yritys keskittyy myymään vain pienikokoisille vaatteita, jotka ovat nykyisin Suomessa vähemmistö, ei ihmekään, ettei kauppa käy ja konkurssi uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitin, että nimenomaan siellä Espritin päässä on ollut ongelma kun Euroopan toiminnot lopetettiin tappiollisena. Eli nimenomaan ihmiset eivät käyttäneet heidän vaatteitaan eivätkä niitä toki ostaneetkaan.
T:eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteellisen laadukas ja hienostunut merkki, naisiin keskittyvä. Näin muistelen.
Mitä ihmettä tarkoittaa hienostunut merkki, kun kyseessä on liukuhihna bulkki vaatetta?
Suht tyylikkäitä ja hyvää sekä kestävää materiaalia. Ei toki haute couture.
Oli joskus suosikkimerkkini, mutta sitten laatu meni niin huonoksi, että lakkasin ostamasta. Ilmeisesti muutkin huomanneet saman
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan muistelet.
Minulla on sellainen muistikuva että tyttöystävä käytti paljon Espritiä 1990-luvun alussa kun se oli sellainen "vähän hienompi ja laadukkaampi merkki".
Monet sen ajan laadukkaista brändeistä ovat toki taantuneet kertakäyttöroskaksi.
harmi oon käyttäny noita vaatteita. olivat klassisia perusvaatteita ja ok laatua aikaisemmin. ok laatuisia vaatteita on vaikea saada. kärkkäisen verkkokaupas oli vielä myynnissä taannoin espiritiä.
gerry weber tms on hiukan samantyyppistä vaatetta.eli pikkusen parempi laatu kuin bulkkivaate, mut ei sikakallista.
olisi kiva saada vinkkejä vastaavista vaatteista?jackpot tms.tais olla kanssa hyvin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut tosiaan ylipainoisten kauppa, vaan meille normi- ja pienikokoisille.
No ei myöskään ollut pitkien naisten kauppa eli vaatteet oli suunnitelu malleiltaan nuorille, mutta tyyli oli täti. Kumma kun ei kauppa käynyt.
Käytin aikaisempaa XS kokoa, mutta muuttivat mitoitusta niin, että XS vastaa entistä M kokoa. Ei löytynyt enää sopivaa. Takitkin maksoivat parisataa. Jos laittais muutaman kympin vielä, sillä saa jo Ralph Laurenia, josta saa samantyylisiä vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Suurimpana syynä varmaan se, etteivät ole pysyneet ajassa mukana. Samankaltaisia vaatteita myyvät edelleen kuin 20v sitten, kun olin lukiossa ja käytin joitain edc:n vaatteita. Vaikka tyylin pohja pysyisi, pitäisi silti jollain tasolla pysyä ajassa mukana. Esprit on jämähtänyt kulta-aikoihinsa nollarin alkuun.
Vaatekauppias tässä moi:)
nollari on nyt muotia.
Mistä tiedän?
Myyn semmoiisia vaatteita nuorille.
Ehkä vanhat ei tykkää Y2 tyylistä?
Harmi sillä aloin taas ostamaan Esprittiä. Olen aina tykännyt niiden vaatteista. Ne on konstailemattomasti kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, mistä nyt saa sopivia farkkuja lyhyt ihminen? Suurin osa mitä olen ostanut on Espritiltä, värikästä ja täyttä puuvillaa.
Itsekin olen ostanut viimeisen 10 vuoden ajan suurimman osan housuista tuolta.
Kai sieltä Aasian/USAn Espriteistä voi edelleen tilata vaatteita? Suomessa on ilmeisesti liian vähän pienikokoisia naisia, jotta niitä riittäisi kannattelemaan useampaa samantyylistä ketjua.
Suomalaiset naiset ovat myös lihaksekkaampia kuin aasialaiset naiset. Siellä ei ole samanlaista saliliikuntakulttuuria kuin täällä, eikä mikään Espritin paitapusero pillihihoineen mahdu riuskemman suomalaisen päälle.
Ihan sama. En noitten rätei ja lumpui ole käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mielestäsi kaikki kokoa 44 suuremmat vaatteet ovat valaille.
Yksi pusero on niiltä. Polyesteria, kellastu silittäessä. En nyt sanoisi laadukkaaksi millään tavalla. Malli on kiva kyllä.
Farkuista katosi kivat perusmalli jo yli 10 vuotta sitten ja samalla kangas muuttui huonompilaatuiseksi.