Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä jumiudun helposti yksin ollessa puhelimen ääreen?

Vierailija
02.07.2024 |

Olisi muutakin tekemistä, mutta lievennän varmaan yksinäisyyttä puhelimella. Yksiössä ei saa puhelinta mihinkään eri huoneeseen.  Pitäisi laittaa puhelin kaappiin, ette ole näkyvillä.

Niin hyvin, kun meni ollessani vanhempieni luona viikonloppuna kylässä, koska asuvat omakotitalossa enkä käyttänyt siellä niin paljon. Heti, kun palaan takaisin omaan asuntoon, jatkuu sama riippuvuus puhelimeen :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain vinkki tähän? 

Vierailija
2/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Ihmiset selittelevät puhelimen jatkuvaa käyttöä samaan tapaan kuin liiallista syömistäkin.  Paino nousee mutta ei yleensä omasta syystä. Vaikka itse ruokaa suuhun laitetaan. Keksitään itselle tekosyitä ja selityksiä jotta ei tarvitsisi tehdä asialle mitään. Oma puhelin. Oma päätös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta. Ihmiset selittelevät puhelimen jatkuvaa käyttöä samaan tapaan kuin liiallista syömistäkin.  Paino nousee mutta ei yleensä omasta syystä. Vaikka itse ruokaa suuhun laitetaan. Keksitään itselle tekosyitä ja selityksiä jotta ei tarvitsisi tehdä asialle mitään. Oma puhelin. Oma päätös. 

Onko sulla älypuhelin? 

Vierailija
4/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niin huono älypuhelin ettei tee mieli rassata sitä. Itse en isosormisena ex raksaukkona pysty käyttämään mitään tablettia pienempää kosketusnäyttöä menettämättä hermoja. Nytkin pöytäkoneella, jossa 55 tuuman näyttö.

Vierailija
5/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ruutuajan rajattua. Aseta itsellesi jotkut säännöt.  Esim. 2 h vuorokaudessa, sitten puhelin menee mustavalkoiseksi, 3 h jälkeen pimenee.

Ja tiedän, taitaa olla monelle nykyään tuttua tämä puhelimen ääreen juuttuminen. 

Vierailija
6/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä oot kyllä oikeassa, että itsestä riippuu mitä tekee. Yhtäkkiä vain päätin vanhempien luona ollessa, etten ole puhelimen kanssa niin paljon enkä nykyään ruokapöydässä sitä selaa eikä ollut edes vaikeaa. Pitäisi vain nyt sama päättää myös yksin ollessa, että laittaa vaikka laukkuun, ettei näkyvillä. Varmasti huomaisin, että paljon parempi niin ja yksinoloonkin tottuu. 

Vierailija
7/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiriippuvuus. Jos ei itsekuri riitä niin sitten on hankittava joku peruspuhelin.

Vierailija
8/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan luonnollista ja ymmärrettävää, kun on yksinäinen. Puhelimen kautta voi jutella muille,  kuten minä tässä nyt sulle tai seurata ihmisten päivänkulkua somessa yms. Ei meitä ole luotu olemaan yksin.

Vierailija
9/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että ap tarkoittaa somea ja mm. tätä palstaa.

Itse olin 2018 ihan jumissa läppärin ääressä, pahimmillaan tässä meni aamu seitsemästä illan 23:n. Vaikea voi olla irtautua, mutta suosittelen.

Minulla silloinen läppärini hajosi totaalisesti, joten tuli pakko tauko ja ai että se teki hyvää. Vasta kuukausien päästä annoin itselleni luvan viettää vartin tai pari palstalla, ja aika hyvin olen onnistunut rajoittamaan itse ruutuaikaani.

En suosittele puhelimen hajottamista, mutta ap voisi kokeilla jättää puhelin kotiin ja käydä jossain, kaverilla, kirjastossa tai lenkillä edes.

Vierailija
10/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla älypuhelin? 

On.  Ruutuajan kanssa ei kuitenkaan ole ongelmaa. Elämässä on muuta paljon parempaa. Työ, perhe, ystävät ja harrastukset. 

Vierailija
11/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettiriippuvuus. Jos ei itsekuri riitä niin sitten on hankittava joku peruspuhelin.

Välttämätön junalippujen ja bussilippujen ostoon, koska ei ole tulostinta. R-kioskilta ei varmaan voi ostaa 10 matkan sarjalippuja juniin? Saako kohta edes peruspuhelimia, koska 2G ja 3G poistumassa? 

Vierailija
12/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla älypuhelin? 

On.  Ruutuajan kanssa ei kuitenkaan ole ongelmaa. Elämässä on muuta paljon parempaa. Työ, perhe, ystävät ja harrastukset. 

Helpompi niillä, joilla perhe. On vain yksi ystävä, hän masentunut. 

Vierailija
13/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi yrittää luoda ihmissuhteita, ei tuohon muu auta. Joku peruspuhelimen ostokehoitus on vähän kuin neuvoisi alkoholistille että juo alkoholittomia juomia. Se ei auta koska addiktion syille ei tehdä mitään. Eli nyt miettimään mitä voisit tehdä että elämässäsi olisi sosiaalisuutta netin ulkopuolella. 

Vierailija
14/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttämätön junalippujen ja bussilippujen ostoon, koska ei ole tulostinta. R-kioskilta ei varmaan voi ostaa 10 matkan sarjalippuja juniin? Saako kohta edes peruspuhelimia, koska 2G ja 3G poistumassa? 

Saa kyllä 4g peruspuhelimia. Toinen vaihtoehto on ostaa vaikka amazonista sellainen aikalukolla varustettu laatikko mihin voi puhelimen laittaa määrätyksi ajaksi. 

Vierailija
15/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskilta voi ilmeisesti ostaa sarjalippuja, mutta miten käytännössä toimii paperisella lipulla, jos junan paikka varattava ennen lähtöä? 

Vierailija
16/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites jos keksisit vaikka jonkun harrastuksen. Mee vaikka lenkille aina kun hamuilet sitä puhelinta. Mulla on "lukujärjestys" missä on kaikki tekemiset/harrastukset aikataulutettuna, koska muuten nysvään vaan koneella tekemättä mitään järkevää (töiden jälkeen).   

t:"tietokone riippuvuus"

Vierailija
17/17 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi yrittää luoda ihmissuhteita, ei tuohon muu auta. Joku peruspuhelimen ostokehoitus on vähän kuin neuvoisi alkoholistille että juo alkoholittomia juomia. Se ei auta koska addiktion syille ei tehdä mitään. Eli nyt miettimään mitä voisit tehdä että elämässäsi olisi sosiaalisuutta netin ulkopuolella. 

Ei se siitäkään aina kiinni ole. Siskoni asuu lähellä eli voisin käydä hänen luonaan tai sopia tapaamisen ystävän kanssa. Mutta heti, kun jään taas yksin, tulee houkutus puhelimen näppäilemiseen. Hampaatkin monesti jääneet pesemättä, koska tulee valvottua puhelinta näppäillessä ja sitten ei enää viitsi pestä niitä, kun liian myöhä eikä tämä terveellistä.

Yksinäisyyttäkin olisi hyvä oppia sietämään. Yöllä, kun olin menossa nukkumaan, päätin aloittaa kirjeen ulkomaiselle kirjekaverille ja tuntui kyllä paremmalta kuin puhelimen ääressä olo. Eikö kirjekaveruuskin tavallaan sosiaalisuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi