Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kohteissa olette käyneet Lontoossa?

Vierailija
02.07.2024 |

Kiinnostaa varsinkin muutaman päivän reissujen käyntikohteet. Meillä mahdollisuus mennä muutamaksi päiväksi tutustumaan Lontooseen ohikulkumatkalla etelämmäs, joten mikään viikon matka ei ole tiedossa.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyde Parkin läpi tuli kuljettua monta kertaa kun hotelli oli sen vieressä. Moneen pubiin tutustuttiin. Tussaud's, Imperial War Museum, London Dungeon, futismatsi vanhalla Wembleyllä ja varmaan paljon muutakin, nuo nyt tulee kena mieleen.

Vierailija
82/88 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten (11 ja 14v)  kanssa Lontoossa 4 päivää. Käytiin Natural History Museumissa ( ilmainen), tehtiin bussikierros ja lisäksi mentiin vesibussilla Thamesia. Shoppailtiin ja menttin teatteriin. Syötiin joka ilta eri ravintolassa. Koska oli joulukuu niin käytiin Winter Wonderland huvipuistossa ja luisteltiin Towerin luona olleella tekojäällä ja käytiin kuuntelemassa joululauluja. Nää oli lasteni toivomuksia pääosin, mulle sopi mikä vaan kun olen asunut Lontoossa ja kaikki oli tuttua. 4 päivässä kerkii paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet Lontooseen saapuvat turistit tekevät sen virheen, että yrittävät ympätä lyhyeen aikaan aivan liikaa tekemistä, jolloin lomasta tulee uuvuttavaa suorittamista ja paikasta toiseen juoksemista. Monille tulee yllätyksenä, että kohteesta toiseen liikkumiseen julkisilla saa varata runsaasti aikaa. Ja tunnetut museot ovat suunnattoman kokoisia; Kiasma ja Ateneum ovat pikkuriikkisiä niiden rinnalla. 

Jos minun pitäisi suunnitella yhden päivän mittainen kierros, sisällyttäisin siihen kävelyn Buckinghamin palatsilta The Mallia pitkin Trafalgar Squarelle ja siitä parlamenttitalolle. Sen jälkeen tauko läheisessä The Red Lion pubissa, jossa monet merkittävät poliitikot ovat istuneet. Siitä olisi helppoa mennä Westminster Bridgelle ihailemaan hetkeksi Thamesia. 

Ottaisin siihen kylkeen yhden museon. Todennäköisesti joko Tower of London, The Natural History Museum, V&A  tai British Museum. Kaikissa niistä on niin paljon näht

Itse taas välttäisin noita turistirysiä. Buckinghamin palatsi nyt ei kovin ihmeellinen ole ellei sitä erikseen halua nähdä.

Vierailija
84/88 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulje bussilla ja katsele kaupunkia. Etsi kivoja maisemareittejä.

Vierailija
85/88 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan menossa esikoisen kanssa ihan vaan tik tokin Borough Market villityksen myötä herkuttelemaan ko. Kauppahalliin siellä isosti trendaavat herkut. Meillä tiedossa hyvä hotelli lähellä jonka alueella myös paljon kivoja pubeja ja ihana tuttava queens walk kävelykatu/reitti joen varrella ravintoloineen ym. Paljon tunnelmallisempi alue kuin ruuhkainen keskusta. 

Vierailija
86/88 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kysymyshän kuului, missä kohteissä olette käyneet Lontoossa, mainitsematta niistä missä itse olen käynyt, ovat London Transport Museum, Barbican Hall, St.-Martin-in-the-Fields-kirkko, Albert Hall, South Bank Concert Centre, Wigmore Hall, Maritime Museum, Painted Hall (On varmaan upeampi nyt restauroinnin jälkeen) ja Chapel of St Peter and St Paul (todella viehättävä) Greenwichissä. Obsrevatorioon asti emme ehtineet.

Vierailija
87/88 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet Lontooseen saapuvat turistit tekevät sen virheen, että yrittävät ympätä lyhyeen aikaan aivan liikaa tekemistä, jolloin lomasta tulee uuvuttavaa suorittamista ja paikasta toiseen juoksemista. Monille tulee yllätyksenä, että kohteesta toiseen liikkumiseen julkisilla saa varata runsaasti aikaa. Ja tunnetut museot ovat suunnattoman kokoisia; Kiasma ja Ateneum ovat pikkuriikkisiä niiden rinnalla. 

Jos minun pitäisi suunnitella yhden päivän mittainen kierros, sisällyttäisin siihen kävelyn Buckinghamin palatsilta The Mallia pitkin Trafalgar Squarelle ja siitä parlamenttitalolle. Sen jälkeen tauko läheisessä The Red Lion pubissa, jossa monet merkittävät poliitikot ovat istuneet. Siitä olisi helppoa mennä Westminster Bridgelle ihailemaan hetkeksi Thamesia. 

Ottaisin siihen kylkeen yhden museon. Todennäköisesti joko Tower of London, The Natural History Museum, V&A  tai British Museum. Kaikissa niistä on niin paljon näht

Noissa museoissa mulla on mennyt koko päivä, eikä riittänytkään!  Muut paikat muina päivinä. :)

Vierailija
88/88 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

British Museum, Oxford Streetin kaupat, Soho ja Piccadilly Circus, the Tower, Hop on Hop off bussi. Teatteriesitys, Buckinghamin palatsi ja Big Ben. Käytiin myös päiväretkellä Stonehengessä ja jalkapallo-ottelussa kun sattui sopivasti matsipäivä. Harry Potter -paikat tietysti (studiot ja platform 9 3/4), eläintarha. Regents Park, Chinatown, Harrods jne,.

Jäi vielä käymättä monta paikkaa, esim. se pilvenpiirtäjäpuutarha, lukuisia museoita (mikä se siellä Harrdsin vieressä oli)

Niitä on kolme; Natural History Museum, Science Museum ja Victoria and Albert Museum, kaikki ihan lähekkäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän