Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUONENVETO, mikä siihen auttaa, help!

17.05.2008 |

Kamala ja yöllä kiusaava asia tämä suonenveto. Jyväpussi on käytössä, sukatkin. Magnesiumia käytän ( onkohan tarpeeksi sittenkään)?

Mitä kikkoja on estää sitä, neuvot peliin =))

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko suonenvedot vaivaamaan joku aika takaperin. Söin myös ennestään magnesiumia ja join monta litraa vettä päivässä. Se mikä poisti suonenvedot kokonaan oli suolan (vähäinen) lisääminen ruokavalioon. En tiedä suositteleeko lääkärit, kun suolaa pitäis kuitenkin välttää raskausaikana, mutta mulla toimii.

Norah81 ja tuplat 23+2

Vierailija
2/6 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa tukisukkien päivittäinen käyttö. Jos jonain päivänä ei ole, niin takuulla vetää yöllä suonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suonenvedon sattuessa otta 3-4 kidettä karkeaa merisuolaa ja lasi vettä.

on kyllä auttanut mulla, kun toisinaan yöllä herään ihan järkkyyn suonenvetoon, ja sitten käyn suolapaketilla..

magnesiumia oletkin kokeillut jo.

mä käytän päivittäin multitabs raskaus- vitamiinia 2kpl, siinä on magnesiumia myös. lisäksi ostin apteekista pelkkää magnesiumia, ja sitä otan silloin, kun herään suonen vetoon, ensin yhden ja sitten toisen jos vielä vetää suonta uudelleen.

rennietäkin syön toisinaan, siinäkin on sitä magnesiumia..

apteekista sanoivat, että voin ottaa 2 vitamiinia, ja magnesiumia ja rennieitä kunkin pakkauksen ohjeen mukaan.

pelkkää magnesiumia ja rennietä tietty vaan tarpeen mukaan.

vissy (ei siis hiilihapotettu lähdevesi, vaan kivennäisesi) on kuulemma kanssa hyvä.. en itse hirveästi välitä kyseisestä kuplajuomasta, joten en ole kokeillut.

jalkojen pitäminen välillä päivän mittaan lantiota ylempänä ja runsas juominen (ja sitten se kivennäisaineista huolehtiminen, kun ovat vesiliukoisia) voi tietty auttaa nekin..

Vierailija
4/6 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukkien lisäksi säärystimet jalassa, pitää pitää jalat tosi lämpiminä. Banaanin syöminen päivittäin saattais kanssa auttaa, että pysyy toi kalium kanssa kunnossa. Magnesiumia syön siis ihan suositusten ylärajoilla vai meniskö jopa 50 yksikköä yli kun kahden tabletin lisäks syön sitä multivita-raskautta. Kaksi kertaa on näillä vinkeillä tullut mutta on siinäkin kaksi liikaa.

Liikunta, mutta kevyt. Sen oon huomannut että jos on kestokramppi joka ei millään meinaa lähteä (saattaa olla mulla esim. neljä perättäistä yhteensä puolen tunnin ajan ja silloin kyllä karjutaan ja onnutaan seuraava päivä) niin auttaa kun pakottaa jalan suoraksi ja taivuttaa jalkapöydä ylös, siis 90 asteen kulmaan. Jos osaa ennakoida että se on tulossa, niin hierontaa pohkeeseen. Yhdessä vaiheessa en uskaltanut ollenkaan venytellä jalkoja aamulla herätessä kun tuntui että se iski just silloin. Tiedä sitten pitikö paikkansa vai tuntuiko vaan...

Vierailija
5/6 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa kun (mies) hieroo iltaisin relaxant voidetta jalkoihin tai sitten laitan hirudoid fortea ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
6/6 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi sen suonenveto tulee lisäksi aina samaan paikkaan, viimeksi viime yönä eli vas. jalan sääreen , koko ulkosyrjän pituudelta. Se on niin inhottava paikka, kun ei pysty edes venyttämään kunnolla mihinkään suuntaan. Tänään ostan vichyä, magnesiumia alan syömään yht. 7oo mg päivässä ja tukisukat vielä=)

Heh, nyt naurattaa taas, mutta taidan lakata nukkumasta, niin kauheaa on siihen kipuun herätä. Joo ja koskaan muulloin missään tilanteessa ei ole ollut oireita, kuin raskauksien aikana.

Ja mikä oli kamalinta toisen lapsen synnytyksessä tuli suonenveto, en päässyt sängyltä mihinkään, siis täysi painajainen!!

Suklaati