Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla ei juurikaan ole kaverisuhteita somen ulkopuolella

Vierailija
01.07.2024 |

On pari ystävää, joiden kanssa silloin tällöin viestitään WhatsAppin kautta, yleensä ei viikoittainkaan. Ei olla pariin vuoteen nähty kasvotusten. Sen lisäksi on pari, joita näen silloin tällöin, mutta heitäkin aika harvoin. Toista ehkä kaksi kertaa vuodessa, toista varmaan saman verran. 

Omien sisarusten kanssa viestittelen WhatsAppissa, ei nyt päivittäin mutta useana päivänä viikossa. Minulle on viimeksi joku soittanut sellaisen "mitä kuuluu"-tyyppisen puhelun tammikuun alussa, eli puoli vuotta sitten. 

Olen ajatellut jättäytyä pois Facebookista, koska some tuntuu jollain epämääräisellä tavalla ahdistavalta. Tuntuu tosi vaikealta kuitenkin, kun tuntuu, että putoisin vaan entistä syvemmin sellaiseen kuoppaan, jossa kukaan ei keskustele kanssani. Ymmärrän, että ei siellä somessakaan suurin osa ole oikeasti kiinnostunut siitä, että mitä minulle kuuluu.

Saisinko tsemppiä ja potkuja siihen suuntaan, että sosiaalisen elämän tekohengittäminen roikkumalla somessa ei ole oikeaa sosiaalista elämää ja että suurin osa näistä kaverisuhteista ei ole kaverisuhteita millään mitalla? Että oikeasti en luovu ihmissuhteista vaan siitä illuusiosta, että minulla olisi sellaisia? Että en ole yhtään sen vähemmän yksinäinen nyt, kuin mitä tulen olemaan sen jälkeen, kun lähden somesta? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdoton ajatus solmia kontakteja ihmisiin livenä? 

Kai tiedät, että sinä olet se joka päätät miten elämäsi elät; yksin kolossasi vai ihmisten kanssa seurustellen?

Vierailija
2/6 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdoton ajatus solmia kontakteja ihmisiin livenä? 

Kai tiedät, että sinä olet se joka päätät miten elämäsi elät; yksin kolossasi vai ihmisten kanssa seurustellen?

Ei tietenkään ole, ensin vain pitäisi löytää paikkoja, joissa voisi tutustua ihmisiin. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja tutustun huonosti ihmisiin, joten se on ollut haastavaa. En ole esimerkiksi harrastuksista, opinnoista tai töistä onnistunut löytämään sellaisia pysyviä kavereita, paitsi nämä jo luettelemani ihmiset, jotka nykyisin asuvat kaikki kyllä kauempana. Parin viime vuoden aikana olen menettänyt ne kaksi kaveria, joihin olin tutustunut täällä lähempänä minua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin..hyvä kun kerroit meille.

Vierailija
4/6 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää. Miten paljon sinun laisia nuoria on. Suomessa muutenkin ihmisillä on sosiaaliset taidot todella heikot. Nyt tutustumaan vaan rohkeasti muihin ihmisiin. 

Vierailija
5/6 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aktiivistahan tuo on.

Mä olin kaverin kanssa kaljalla vuonna 2018, heti perään 2019 ja toisen kaverin kanssa vuosi ennen koronan alkua.

Sen jälkeen ollut hiljaisempaa.

T. Ihan tavallinen työssäkäyvä perheenisä 

Vierailija
6/6 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää. Miten paljon sinun laisia nuoria on. Suomessa muutenkin ihmisillä on sosiaaliset taidot todella heikot. Nyt tutustumaan vaan rohkeasti muihin ihmisiin. 

Olen neljäkymmentä.