Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä on palokärki. Olen saanut valokuvan otettua siitä. Hauska lintu!

Vierailija
01.07.2024 |

Myös paljon perhosia ja niistäkin valokuvia. Ihan perheelle muistoksi vaan.Onko muilla samanlaista mökillä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun sinulla on harrastus. Minä kuvaan lintuja ja luontoa. Kuvia on mukava katsoa talvella.

Vierailija
2/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palokärki on ihan kiva lintu siihen saakka , kun tulee nokkimaan taloa. Eihän sillä tosin ole siihen mitään asiaa, jos rakenteisiin ei ole pesiytynyt muurahaisia tai muuta linnunruokaa, kun ei sentään taloon pesää tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, on myös sudenkorentoja, sammakoita, kauriita, kettuja ja supikoiria pihassa pyörimässä. Lepakoita, haukkoja, korppia, pikkulintuja monenlaisia, heinäsirkkoja, leppäkerttuja, kiiltomatoja, mitähän vielä.. ihanan monimuotoista luontoa, kiva seurata ja ottaa kuvia!

Vierailija
4/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä yllätyin kun pihassa on muutama tosi iso puunkanto ja yks aamu kun menin pihalle ne oli kuin räjäytetty. Palokärki kuulemma oli ollut asialla.

Vierailija
5/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palokärjessä on jotain mystistä, sellaista kunnioitusta herättävää..

Vierailija
6/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pohjolassa uskottiin aikoinaan, että jos palokärki ilmaantui pihapiirin, oli syytä huolestua. Mutta vielä pahempaa oli, jos se lehahti hakkaamaan tuvan hirsiä. Silloin ennustettiin jonkun perheenjäsenen menehtyvän. Jos palokärki hakkasi peräseinää, kuoli talon isäntä, jos sivuseinää, emäntä. Julkisivun takominen ennusti kaikille heikkoa tulevaisuutta."

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/21/tietoisku-uskomuksia-isosta-ti…

Vierailija
7/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista nähneeni koskaan palokärkeä. Sulla kävi tuuri!

Olen nähnyt metsot keväällä pitämässä soidinmenoja.

Vierailija
8/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja ylen harvoin nähnyt. Näkisin mieluummin useimmin. 

Vierailija
9/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palokärki teki reiän talon päätyyn. Ammuin sen.

Vierailija
10/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palokärki ennustaa kuolemaa.

Vierailija
11/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pohjolassa uskottiin aikoinaan, että jos palokärki ilmaantui pihapiirin, oli syytä huolestua. Mutta vielä pahempaa oli, jos se lehahti hakkaamaan tuvan hirsiä. Silloin ennustettiin jonkun perheenjäsenen menehtyvän. Jos palokärki hakkasi peräseinää, kuoli talon isäntä, jos sivuseinää, emäntä. Julkisivun takominen ennusti kaikille heikkoa tulevaisuutta."

Musta lintu tuo pihapiiriin kuoleman. 

Vierailija
12/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on rauhoitettu. Olisit ollut velvoitettu maksamaan valtiolle 841 euroa siitä hyvästä. Paitsi jos olet pelkkä provo ja muiden hyvän mielen pilaaja.

Vierailija
13/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ilmakivääriä kiikaritähtäimellä...ongelma poistuu..

Vierailija
14/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos tuvassa oli haulikko niin se ennusti palokärjen kuolemaa.

Vierailija
15/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa ampua, teräslevyä tilalle niin häipyy.

Vierailija
16/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palokärkiä näkee melko usein. Ihan läheltäkin olen päässyt kuvaamaan, vaikka arka lintu onkin. Muutenkin tikkoja tykkään seurata ja kuvata. Valkoselkätikka olis vielä näkemättä Suomen tikoista. Muut nähty ja kuvattukin. 

Vierailija
17/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä makasin kerran kameran kanssa pihamaalla jotain pientä eläintä kuvaamassa. Mies oli vähän kauempana. Säikähdin aika lailla, kun pään yli suhahti rääkyvä iso musta eläin ihan hiustuntumassa. Mies tunnisti sen palokärjeksi, kun naurultaan toipui.

Vierailija
18/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä kunnioitus häviää, kun pääset sivusta päin katsomaan sen lentoa. On melko tyhmän näköistä etenemistä.

Vierailija
19/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä kunnioitus häviää, kun pääset sivusta päin katsomaan sen lentoa. On melko tyhmän näköistä etenemistä.

Voi kuule, olen nähnyt palokärjen kymmeniä kertoja, ihan pikkutytöstä lähtien ja vielä näin yli viisikymmentä vuotiaana. edestä, takaa, sivulta, kuullut sen huudon monta kertaa.. ja yhä se herättää minussa saman tunteen kuin pienenä lapsena jolloin kaikki yleensä on paljon "suurempaa".

Vierailija
20/29 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palokärkiä näkee melko usein. Ihan läheltäkin olen päässyt kuvaamaan, vaikka arka lintu onkin. Muutenkin tikkoja tykkään seurata ja kuvata. Valkoselkätikka olis vielä näkemättä Suomen tikoista. Muut nähty ja kuvattukin. 

Minä näin viime talvena ensimmäistä kertaa harmaapäätikan, lintulaudalla kävi. Luulin vihertikaksi mutta lintukirjasta kun tarkastin niin harmaapää se olikin, vihertikkaa ei muistaakseni edes ole Suomessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi