Mihin ja minkäikäisenä teit ensimmäisen ulkomaanmatkan yksin?
Eli niin, että kohdemaassa ei ollut ketään odottamassa, vaan koko matka oli yksin tehty?
Minä matkustin 6 viikoksi yksin Intiaan 21-vuotiaana :) Hullua, että tuostakin tulee kohta jo 20 vuotta.
Kommentit (44)
En ole ikinä ollut täysin yksin. Muistaakseni joskus 24-vuotiaana olin ryhmämatkalla Saksassa. Meillä oli paljon yhteistä ohjelmaa, mutta vapaa-ajalla kiertelin yksin. Se antoi rohkeutta, että uskallan kyllä matkustaa yksinkin.
17-vuotiaana interreilasin ympäri Eurooppaa.
Matkustin noin 24 v. Yksin Berliiniin. Tapasin paikallisen nuoren siellä ja se esitteli mut kavereilleen ja oltiin baarissa. Hyvin löysin hostellin ja treffipaikalle. Kiva pitkä viikonloppu oli.
En ole sen jälkeen yksin matkustanut, mutta englannissa asuessani pyörähdin välillä Lontoossa yksin.
16v ja vuosi oli 1968. Ei ollut interi, vaan äidin rahapussi. Kiersin kaikki Keski-Euroopan maat lukuun ottamatta Italia ja Englanti. Olemme perheenä matkustelleet paljon ja tyttäreni perhe on ominut saman.
En ole koskaan tehnyt lomamatkaa yksin, mutta perheenjäsenten kanssa lomaillessa, jos sisarukseni on mukana, aina päädyn olemaan lomalla yksin. Että miten tähän nyt vastaisi....
30-vuotiaana. Olisin kyllä näin jälkiviisaana voinut matkustella yksin aikaisemminkin. Matkoja jäi nuorena tekemättä seuran puutteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei sitä lasketa kun lähdin au pairiksi Englantiin (19 v) niin 22-vuotiaana menin yksin Kyprokselle.
Intia on kyllä erikoinen valinta yksin matkustavalle nuorelle naiselle.
Joo, taisin olla aika huoleton silloin :) Mutta kaikki meni kyllä ihan hyvin. Muodostui vähän lomaromanssiakin siellä :D
Mielenkiinnosta, mitä teit siellä? Ihanko vaan lomailit 6 viikkoa? Matkustitko ympäri maata vai olitko samassa paikassa?
Mä olin yksin interreilillä 18-vuotiaana. Tai lensin Lontooseen ja tulin sieltä junalla takaisin.
No en ole koskaan tehnyt sellaista, ettei olisi jotain odottamassa. Mutta olin lentokentillä yksin ja lentokoneissa yksin. Ja löysin portit yksin. Amerikkaan ja 33v
Yo-kirjoitusten jälkeen, äiti oli ostanut minulle matka Kreetalle.
Vierailija kirjoitti:
Lontoo 19 v
Samoin!
49v ja tein Pärnun reissun yksin. Oli tosi tylsää ja kaiken lisäksi satoi kaatamalla ne kaikki 4vrk.
Siskon kanssa oon reissannut paljon ja nykyään mieheni kanssa. Pari kertaa kavereiden kanssa.
Englantiin laivalla 16 vuotiaana, venäläinen laiva meni Helsingistä Tilburyyn Kööpenhaminan kautta. Olen saanut jo varhain pärjätä itse matkustaessani, ja se on tuonut varmuutta seikkailla maailmalla.
18. Synttärit oli joulukuun alussa ja joululomalla lähdin ekalle reissulle. Vanhemmat ei kauheasti tykänneet, mutta kaikki sujui oikein hyvin. Ainut järkytys oli puhelinlasku 400€. Se oli aikaa ennen älypuhelimia, joten tekstailu ja soittaminen Euroopan ulkopuolelta maksoi sairaasti.
Olen 50 ja en vieläkään. Ja tuskin tulen ikinä tekemäänkään.
Joku 24. Menin ulkomaille töihin.