Mihin ja minkäikäisenä teit ensimmäisen ulkomaanmatkan yksin?
Eli niin, että kohdemaassa ei ollut ketään odottamassa, vaan koko matka oli yksin tehty?
Minä matkustin 6 viikoksi yksin Intiaan 21-vuotiaana :) Hullua, että tuostakin tulee kohta jo 20 vuotta.
Kommentit (27)
Muistan ensimmäisen yksin tekemäni lentomatkan, kuinka 15-vuotiaana lensin itä-berliiniin ja etsin bussin länsi-berliinin puolelle. Mutta kohteessa oli sukulaisia.
enpä usko, että olen koskaan reissannut yksin. Aina olen mennyt jonkun luo, jonkun kanssa, tai syynä on ollut työmatka.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei sitä lasketa kun lähdin au pairiksi Englantiin (19 v) niin 22-vuotiaana menin yksin Kyprokselle.
Intia on kyllä erikoinen valinta yksin matkustavalle nuorelle naiselle.
Joo, taisin olla aika huoleton silloin :) Mutta kaikki meni kyllä ihan hyvin. Muodostui vähän lomaromanssiakin siellä :D
En ole vielä tehnyt, en yksin enkä porukassa (64v). Tuskin matkustan minnekään (jos ei sotapakolaisiksi jouduta), kotona on hyvä olla.
En ole matkustanut ulkomaille yksin ja tuskin matkustankaan. Olen jo keski-ikään ehtinyt.
Toisaalta en ole matkustanut vanhempieni kanssakaan, paitsi kerran Ruotsiin, aikuisiällä. Itse piti itseni järjestää nuorena sellaiseen harrastusporukkaan, että pääsi reissuun.
24-vuotiaana Souliin, jossa vietin viikon.
18-v. junalla ja bussilla Euroopan halki Sveitsiin töihin.
Portugaliin, vasta 30-vuotiaana. Olin siellä viikon lomalla yli 30 vuotta sitten.
Näin ennen matkaa pari "enneunta" paikoista, joita näin matkalla. En ole käynyt siinä maassa sen jälkeen.
19-vuotiaana lähdin Espanjaan töihin. Olin puhunut kerran pomon kanssa puhelimessa eikä minulla ollut aavistustakaan, missä asun. Minulle vaan kerrottiin, että sinua tullaan kentälle vastaan ja asiat järjestyy.
Uskalsin näin tehdä, koska samassa koulussa ollut tyttö oli ollut siellä töissä ja olin jutellut hänen kanssaan. Aikaa tästä on jo vuosikymmeniä.
Lähdin kesätöihin hotelliin Saksaan 16 vuotiaana. Ensin laivalla Travemuendeen ja siitä junalla muutama tunti Harz-vuoristoon. Samaan paikkaan menin seuraavakin kesänä. Muistelen lämmöllä mukavaa pientä hotellia ja omistajapariskuntaa.
Olin 17-vuotiaana viikon reissulla Roomassa. Sen jälkeen olen matkustanut joka vuosi.
20-vuotiaana Italiaan. Aikaa tästä on 40 vuotta. Pääsääntöisesti matkustan yksin.
En ole koskaan matkustanut yksin lomalle tai ns. huvikseen, ainoastaan opiskeluihin ja töihin liittyen. Ensimmäistä kertaa 22-vuotiaana.
Silloin on aina ollut joku tilaisuus vähintään, mihin olen mennyt, vaikkei tuttuja välttämättä ennestään näissä ole ollutkaan.
Äiti passitti minut viikoksi Kreetalle yo-kirjoitusten jälkeen. Paikka oli toki tuttu, oltiin siellä joskus kun olin jotain 13 tai 14.
Tänään olen satavuotias,terveisiä ilotalosta.
Pian 50, en ole ikinä matkustanut yksin.
Ap siis n39 ja lähdössä heinäkuuksi taas yksin Italiaan :)
No jos ei sitä lasketa kun lähdin au pairiksi Englantiin (19 v) niin 22-vuotiaana menin yksin Kyprokselle.
Intia on kyllä erikoinen valinta yksin matkustavalle nuorelle naiselle.