Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oireita teillä on migreenin aikana päänsäryn, auran, väsymyksen ja herkkyyden lisäksi?

Vierailija
30.06.2024 |

Puutumista tms ehkä?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen ja ruokahaluttomuus

Vierailija
2/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryttää silloin kun on aurallinen migreeni. Oksettaa. Just tuo herkkyys äänille ja valolle, en pysty liikkumaan vaan pitää vaan maata pimeässä huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei migreeniä sairasteta enää nykyaikana. Buranat, Ibusalit , Asperiinit ja Panadolit ovat nujertaneet kaikki päänsäryt jo aikoja sitten

Vierailija
4/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen auraa tekee usein mieli jotain makeaa. Haukotuttaa tavallista enemmän ja tuntuu, etteivät aivot pelaa kunnolla. En jaksa keskittyä esim. lukemaani tekstiin.

Vierailija
5/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei migreeniä sairasteta enää nykyaikana. Buranat, Ibusalit , Asperiinit ja Panadolit ovat nujertaneet kaikki päänsäryt jo aikoja sitten

Tavalliset särkylääkeet eivät auta itsellä ainakaan tipaakaan migreeni. Migreenin tarkoittu Sumatriptan on ainoa, joka mulla on auttanut, ja sekin pitää ottaa heti kun ensimmäiset oireet alkavet. jos viivyttelen ottamista niin ei enää auta ja migreeni on pahimmassa tapauksessa kestänyt useamma vuorokauden.

Vierailija
6/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein maha menee ripulille samaan aikaan eli migreeni johtuu varmaan jostain mitä olen syönyt tai juonut.

Vierailija
7/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo aurallista, mutta päivää ennen kohtauksen alkamista  en tee mitään muuta kuin haukottelen. Jos en tajua ottaa iltaan mennessä lääkkeitä, niin herään hirmuiseen sydämen taktiseen jyskeeseen ja paineeseen silmän takana, josta se leviää toispuoleisesti ja jos liikun tai joudun avaamaan silmät niin silloin se iskee voimalla ja oksennus lentelee, mutta kylmän viiltävä kipu ja koko pään paine ei häviä mihinkään.

Vierailija
8/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistelyä, näkökenttä supistuu, silmät eivät pysy auki, ääniherkkyys, hajuherkkyys, valoherkkyys. Posket kovettuu, kuumotus kasvoissa, voimakas hikoilu, puhe puuroutuu, oksentelu.

Vierailija
9/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet kasvoista menee tunnottomaksi. Mietin aina onko kyseessä tyyliin aivoveritulppa ja halvaus, kunnes totean, että migreenihän se on. Ei ole mikään kiva tunne.

Vierailija
10/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja oireita täällä. Naurattaa ja suututtaa nämä, joilla ei ole diagnoosia, ja kutsuvat tavallista päänsärkyä migreeniksi. 

Vierailija
11/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahalaitakuvio, sokea alue näkökentässä ja jonkin verran puheen sammaltamista.

Vierailija
12/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä edelleen näkee heitä, jotka luulevat että toisella on äärimmäisen heikko kivunsieto. Luulee että toinen valehtelee tai liioittelee. Töissä kerran eräs sanoi, että mentävä terveyskeskuksen kautta, koska pitää olla sairaustodistus poissaolosta, siitä että lähtee kesken päivän töistä. Pidätin siinä oksennusta, silmät painui väkisin kiinni, taju oli hämärän rajamailla ja hiki valui, olin kalman kalpea. Kiitos vain, en mennyt, menin taxilla kotiin, ajatuskin bussista ja kuopista tiellä, sai lähes mahalaukun kääntymään. Kotona sitten oksensin vielä sapetkin ulos. Hommasin sen sairaustodistuksenkin, kun vihdoin pystyin bussiin menemään. Migreenipotilas on tunnollinen. Kiroan niitä, jotka valehtelevat kärsivänsä migreenistä, kun oikeasti heillä on lorvikatarri, tai krapula. Migreenistä on tullut joku hemmetin valehtelun syy. Oikeasti tekevät hallaa ihmisille joilla oikeasti tuo vaiva. Oli kerran myös ikävä, sadistinen työnantaja joka sanoi että pitää vissiin alkaa kysymään työhaastattelussa onko migreeniä? Nyt tuo vääryys ei enää olisi mahdollista eikä luvallista.

Vierailija
13/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein maha menee ripulille samaan aikaan eli migreeni johtuu varmaan jostain mitä olen syönyt tai juonut.

Lue, kuinka vatsamigreeni oireilee. 

Vierailija
14/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuaisti muuttuu älyttömän tarkaksi. Samoin kuulo. Puhun mitä sattuu, kun on aura, ts ajattelen sanovani jotain ja sitten käytän vääriä sanoja. Jne.

Vierailija
15/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa ja ihan kunnolla. Makuulla olo on ok kunhan ei kääntyile, mutta jos nousee pystyyn niin meinaa laatta lentää ja lentääkin jos on pitkään pystyssä. Kerran pahin tuntui menneen ohi, hörppäsin vettä ja sitten juoksinkin vessaan.

Vierailija
16/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kohtauksen alussa usein hetkeksi nenä tukkoon ja haukotuttaa. Kohtauksen aikana hajuaisti herkistyy älyttömästi, ja yleensä tulee huimausta ja pahoinvointia. Nämä siis päänsäryn ja näkökentässä olevien auraoireiden lisäksi. Tavallisimmin toisesta silmästä menee näkö kokonaan tai näkökenttä supistuu tosi kapeaksi. Kivun kanssa pärjäisin, koska mulla se ei ole pahinta mahdollista laatua, mutta nämä muut oireet vetävät kyllä useaksi tunniksi petiin. 

Vierailija
17/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärtyykö kenelläkään esimerkiksi ajantaju?

Vierailija
18/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistit terävöityvät, mutta menee ajan ja paikan taju, puhe puuroutuu ja kieli tuntuu ilmapallolta. Mulla ei onneksi ole mitään kipuja, mutta on parempi lähteä kotiin turvaan, koska muuten on tosi pelottavaa. Nukkumalla menee ohi.

Vierailija
19/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhe puuroutuu, ajatus sumenee ja tekee mieli kaikkea makeaa. Ja vatsa menee sekaisin. Puoliso yritti kuskata päivystykseen usean kerran, kun luuli aivohalvaukseksi.

Vierailija
20/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemman käden sormet puutuu pikkusormesta alkaen, näkökenttä supistuu, ei näe sivuille. Aurat välkkyy ja ajatus ei kulje. Mahdoton esim. kirjoittaa viestiä puhelimella. Mulla ei oo päänsärkyä mut olo muuten hyvin omituinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan