Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mulle, mikä mulla on. Olen

Vierailija
30.06.2024 |

toisten seurassa normaali, teen juttuja, juttelen. Töissä normaali (tosin olen koko ajan seurassa, työssäni en ole yksin). MUTTA kun jään yksin, passivoidun ihan täysin. Jos ei ole sovittua menoa, makaan vain yöpuku päällä sohvalla, en saa esim. edes tiskejä laitettua, tilaan ruokaa, en jaksa käydä suihkussa.

Kutsun esim. tästäkin syystä vierailta, koska sitten saan siivottua kun tiedän, että he ovat tulossa. Sekin on vaikeaa ja tuskaista, jätän viime tippaan ja itken ja siivoan ja ajatukset on synkeitä. Joskus olen soittanut valkoisen valheen, että vieraat eivät tulisikaan, koska en saa siivottua.

Mutta aina kun olen seurassa, asiat sujuu hyvin, olen ahkera, idearikas, mukava. KUKAAN ei varmasti uskoisi, mitä kaksoiselämää vietän. 

Voiko olla sellaisia ihmisiä, jotka tarvitsevat toisia joka hetki vai mitä kaksoiselämää minä vietän.

Tämä on pahentunut iän myötä. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nro 6. Minä myös pidän itseäni laiskana, mutta ongelma on se, että en todellakaan ole tyytyväinen tai onnellinen näin laiskana. Ja sitten taas töissä tai harrastuksissa tai porukassa reissatessa en ole laiska, vaan hyvinkin jaksavainen. 

Syylistätkö itseäsi siitä, ettet ole vapaa-ajallasi tarpeeksi tarmokas ja yhtä aikaansaava kuin muut? Siinä tapauksessa et tietenkään ole tyytyväinen tai onnellinen.

Mitä pahaa siinä on, jos vapaa-aika menee oleskellen?

Vierailija
22/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen, mutta en ole pitänyt sitä ongelmana tai erikoisena. Lähinnä ajattelen olevani laiska.

Miksi laiska? Miksi miellytätte toisia ihmisiä? Sanoisin itse että en tykkää esityksestä, ole vain oma itsesi. Ja sitten keksittäisiin mikä auttaisi voimaan paremmin. En tykkää ripustautujista mutta voin auttaa ja tukea tarvittaessa. Täytyy olla rehellinen ja olla vastuussa itsestään oikeasti.

Kyllä minä melko laiska olen omasta mielestäni, mutta ei se minua mitenkään haittaa. Elän kuten haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennusta olen itsekin miettinyt ja voi hyvin olla se. Miten sitä sitten hoidetaan? 

Tilaa aika joko terveyskeskukseen tai mielenterveyspalveluihin. Terveyskeskuksessa selvitetään, ettei kysymys ole mistään fyysisestä, esim kilpirauhasen vajaatoiminta, D-vitamiinin puute jne.

Mielenterveyspalveluja saat ajan todennäköisesti sairaanhoitajalle, joka tekee masennustestin (BDI kysely) ja alustavan hoitosuunnitelman.

Jep, hyvä tapa saada huomiota ja päästä marisemaan sekä valittamaan. Sopii heille jotka eivät lähimmäisille halua puhua tai jos ei ole ketään jolle uskaltaisi edes puhua. Selviytykää nyt jotenkin, onneksi on nämä palvelutkin kuitenkin. Aina ei jaksa kyllä kuunnella, sekin on totta.

Mitä ihmettä sinä räkytät? Ei tässä ole sinua kukaan pyytänyt kuuntelemaan yhtään mitään. Esim raudan ja D-vitamiinin puute on helppo hoitaa. Se, että otetaan yksi verikoe, on melko pieni vaiva siihen nähden, miten se voi vaikuttaa elämänlaatuun.

Vierailija
24/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen, mutta en ole pitänyt sitä ongelmana tai erikoisena. Lähinnä ajattelen olevani laiska.

Miksi laiska? Miksi miellytätte toisia ihmisiä? Sanoisin itse että en tykkää esityksestä, ole vain oma itsesi. Ja sitten keksittäisiin mikä auttaisi voimaan paremmin. En tykkää ripustautujista mutta voin auttaa ja tukea tarvittaessa. Täytyy olla rehellinen ja olla vastuussa itsestään oikeasti.

Kyllä minä melko laiska olen omasta mielestäni, mutta ei se minua mitenkään haittaa. Elän kuten haluan.

No sitten asiassa ei olekaan ongelmaa. Elät kuten haluat ja silloin elämäsi kuljettaa sinua omaa polkuasi eteenpäin. 

Kaikille tiedoksi että älkää yrittäkö muuttaa itseänne tai elämäntyyliänne liiaksi sopiaksenne jonkun kanssa yhteen elämässä. Elämänpolku ei aina taivu.

Vierailija
25/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sinä räkytät? Ei tässä ole sinua kukaan pyytänyt kuuntelemaan yhtään mitään. Esim raudan ja D-vitamiinin puute on helppo hoitaa. Se, että otetaan yksi verikoe, on melko pieni vaiva siihen nähden, miten se voi vaikuttaa elämänlaatuun.

Mene sinä v ittuun

Vierailija
26/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten asiassa ei olekaan ongelmaa. Elät kuten haluat ja silloin elämäsi kuljettaa sinua omaa polkuasi eteenpäin. 

Kaikille tiedoksi että älkää yrittäkö muuttaa itseänne tai elämäntyyliänne liiaksi sopia

Niinhän minä kirjoitinkin.

"Minä olen tuollainen, mutta en ole pitänyt sitä ongelmana tai erikoisena."

Sinä hyökkäsit kyselemään, miksi miellytän toisia ihmisiä. 

Vierailija
27/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä v ittuun

Uuu, kovis vai?

Vierailija
28/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä v ittuun

Kiristääkö pipoliini?

Vierailija
29/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvainen. Lamaannut yksin jäädessäsi.

Vierailija
30/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää ei vietetä😑

Vierailija
31/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma, mutta olenkin yksinäinen. Vapaapäivät on vaikeita, koska ei ole mitään sosiaalista juttua odotettavissa. Töissä voi jakaa työjuttuja työkavereiden kanssa ja motivoitua keskustelusta ja palautteesta. Vapaalla on vaan yksin, ei keskustelua mistään ja ihan sama mitä teen. Lomat on pahimpia.

Vierailija
32/32 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambivertti tai ns. Sosiaalinen introvertti

ADT tai identiteetin hakua

Ole lempeämpi itsellesi