Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa naisystävälle kauniisti, että hänellä on halpa maku?

Vierailija
30.06.2024 |

Tapailtu on pian vuosi mutta asumme erillään. Nainen on sisustanut asuntonsa valkoiseksi ja paikat on täynnä halpaa bling blingiä, tekokukkia, tuoksukynttilöitä ja sen sellaista. Seinillä vähän mitä sattuu uudehkoa kuvaa ja taidetta.

Olen itse keräillyt vuosikausia hyvää antiikkia ja täydentänyt sitä pohjoismaisilla klassikoilla kuten Frank. Taide on perittyjä tauluja, kuten muotokuvia, ja modernia grafiikkaa.

Makumme ovat ihan erilaiset enkä pidä hänen sisustustyylistään. En ole kohteliaana miehenä tuonut asias esille, mutta nyt hän on alkanut ehdottamaan muutoksia kotiini. Esim:

- Tää tapetti (se on muuten Pierre Frey) on aika tunkkainen. Voisko ton huoneen maalata valkoiseksi?

No ei.

Tää eteinen kaipaisi muuten jotain kivaa. Et oo ajatellut Vallilan mattoa?

No en, tuo käytävämatto on Shiraz

Ja myöhäisbarokkituolit on kulahtaneet kuulemma. Voisko ne edes maalata valkoisiksi?

Huoh!

Olen jo sanonut että lopettaisi ohjeistamisen, osaan kyllä sisustaa itse. Mutta tämä ei jotenkin vaan mene perille.

Mitä teen? 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. Siis voihan tämä olla todellisuuttakin. Kummankin 'jutut' kuulostavat ihan hirveiltä ja omalla tavallaan täysin halvoilta. Jotkut ei vaan osaa sisustaa - tai edes valita tavaroita ja vaatteita itselleen. Mitään sisustusneuvojaakaan tuskin voi ottaa sisustamaan kun sitten koti ei ole oma vaan ton sisustusneuvojan. Vähäisestä sisustusneuvojan avusta en osaa mitään sanoa.

Kyllä tuntuu siltä että toi suhde ei pitkälle kanna. Minkälaiset vaatteet teillä - oletteko edes jotenkin yhteensopivia partnereita toisillenne - epäilen. 

Vierailija
22/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frank who?

Frank Furt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sinut valinnut miesystäväksi, niin on todella halpa maku, todella halpa. 

Totta:D 

Vierailija
24/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität vielä esittää asian painokkaasti ja selvästi. "Kuule, sovitaaks vaan, että molemmat sisustaa oman kämppänsä mielensä mukaan eikä ehdota toiselle mitään. Mä en haluais vääntää tästä enempää, joten voitaisko vaan tehdä näin." Ei sinun tarvitse sanoa hänelle, että hänen makunsa on halpa. Ei se ole tässä ongelmana, vaan se, että hän yrittää puuttua sinun asuntosi sisustukseen. Se olisi häneltä yhtä lailla rasittavaa ja huonoa käytöstä, vaikka hänen makunsa olisi täydellinen.

Vierailija
25/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrität vielä esittää asian painokkaasti ja selvästi. "Kuule, sovitaaks vaan, että molemmat sisustaa oman kämppänsä mielensä mukaan eikä ehdota toiselle mitään. Mä en haluais vääntää tästä enempää, joten voitaisko vaan tehdä näin." Ei sinun tarvitse sanoa hänelle, että hänen makunsa on halpa. Ei se ole tässä ongelmana, vaan se, että hän yrittää puuttua sinun asuntosi sisustukseen. Se olisi häneltä yhtä lailla rasittavaa ja huonoa käytöstä, vaikka hänen makunsa olisi täydellinen.

Tämä. Lisäksi voit vielä sanoa, että teidän sisustusmaut ovat selvästikin erilaiset ja että haluat sisustaa oman kotisi oman etkä naisystäväsi maun mukaan. Tässä lujasti mutta ystävällisesti sanottuna ei ole mitään väärää. Mutta sen sijaan on todella epäystävällistä sanoa toiselle, että hänellä on halpa maku.

Vierailija
26/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitämällä suusi kiinni, ap!

Vierailija
27/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit itse itsellesi aloituksessa.

Olen jo sanonut että lopettaisi ohjeistamisen, osaan kyllä sisustaa itse. 

Vierailija
28/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen muka sivistynyttä leikit, anna neidon oman kotinsa sisustaa miten haluaa. Voit omasta kodissasi miten itse haluat. Voit kyllä kohteliaasti kertoa mielipiteesi kertoa. Tuskin sovittelu yhteen, seksillä ei pitkälle suhdetta jatketa.

Niinpä ; )

Ja nainen saa sisustaa kotinsa just niinkuin tahtoo, siihen en puutu mitenkään.

Ongalma on se, että hän on alkanut ehdottaa pikku (tai isompia) muutoksia minun kotiini. Eikö hän ymmärrä, että makuni on aivan erilainen?

Ja jotenkin hänen ajatusmaailma on että naisena hän vaan ymmärtää näitä asioita paremmin kuin minä. Kun sanon että eteisen käytävämatto on muuten semiantiikkinen shiraz, hänen kommenttinsa on No olkoon mikä vaan mutta se ei yhtään sovi tohon kun se on niin tunkkainen. Kun sanon, että syvänpunainen matto, seinien ja kirjahyllyjen valean harmaa väri ja mahonkiset, nahkaverhoillut empire-tuolit ovat osuva yhdistelmä, hän vaan tuhahtaa että kamlan tunkkaista.

Jos pitää valita oman sisustustyylin ja naisen väliltä niin nainen lähtee.

Vierailija
29/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frank who?

Josef.

Vierailija
30/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli halpa nainen kelpaa muuten mutta sisustusmaku häiritsee :D eipä taida olla sullakaan kovin kallis maku sitten

Vierailija
31/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Miesystävän kämppä on siustettu rumilla Ikea-tauluilla ja jopa kliseisiä mietelauseita löytyy. Pari hienoa esinettä löytyy, mutta kävi ilmi että ne onkin eksän ostamia.

Vierailija
32/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen muka sivistynyttä leikit, anna neidon oman kotinsa sisustaa miten haluaa. Voit omasta kodissasi miten itse haluat. Voit kyllä kohteliaasti kertoa mielipiteesi kertoa. Tuskin sovittelu yhteen, seksillä ei pitkälle suhdetta jatketa.

Niinpä ; )

Ja nainen saa sisustaa kotinsa just niinkuin tahtoo, siihen en puutu mitenkään.

Ongalma on se, että hän on alkanut ehdottaa pikku (tai isompia) muutoksia minun kotiini. Eikö hän ymmärrä, että makuni on aivan erilainen?

Ja jotenkin hänen ajatusmaailma on että naisena hän vaan ymmärtää näitä asioita paremmin kuin minä. Kun sanon että eteisen käytävämatto on muuten semiantiikkinen shiraz, hänen kommenttinsa on No olkoon mikä vaan mutta se ei yhtään sovi tohon kun se on niin tunkkainen. Kun sanon, että syvänpunainen matto, seinien ja kirjahyllyjen valean harmaa väri ja mahonkiset, nahkaverhoillut e

TIRSK!

Vierailija
33/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä todellinen aloitus?

Jos on, niin vaihtoehdot ovat: 1) eroa tai 2) elä tämän asian kanssa ja vaikene iäksi.

Ei ole hyvää tapaa sanoa naiselle, että sillä on halpa maku. Et selvästikään myös arvosta naista  - ja siis ymmärrän kyllä tämän, koska itsekin vihaan tuota tyyliä, ja olisi vaikea ymmärtää miksi joku sisustaa noin. Mutta miksi olet hänen kanssaan? Hän on väärä henkilö, koska et arvosta häntä. Suhteen pitää perustua kunnioitukseen, etkä kunnioita häntä. Et voi kertoa toiselle, että sillä on halpa maku, SEKÄ kunnioittaa häntä samalla. Koska tuon sanominen on epäkunnioittavaa. Eli ainoa vaihtoehto on vaikeneminen. Tai sen sanominen, että inhoat kaikkia noita ehdotuksia. Mutta et voi sanoa, että hänellä on halpa maku. On jo tarpeeksi paha, että ajattelet näin. Nainen ansaitsisi puolison, josta hänen makunsa olisi ihana.

Vaikuttaa myös siltä, että vaikka sulla on kallis sisustusmaku, si

Nainen on akateeminen ja ihan fiksu. Pukeutuu ihan tavallisesti.

Kunnioittaako hän minua kun arvostelee kotiani ja haluaa muuttaa sisustusta? Kun vähän kaikki on tunkkaista tai ei käy yhteen. Ja kun esitän kohteliaan vastalauseen, hän ei mitenkään noteeraa sitä. Onko tämä häneltä sellainen tavanomainen ei miehet ymmärrä mitään -ajatus? Sopisi kyllä tietyllä tavalla hänen ajatusmaailmaan.

Vierailija
34/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kaapissa

Vierailija
35/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kiitos! Olen kyllä tuon jo sanonut parikin kertaa, mutta se ei rekisteröidy. Vastaukset on luokkaa Toi on kyl niin karsee!

Vierailija
36/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olet noin Laadukas ja Sivistynyt ihminen, miksi sulla ei ole mahdollisuuksia kaltaisiisi naisiin? Sinussa on jotain vikaa, jos kukaan Laatutietoinen ja Kalliin maun omaava ei kiinnostu sinusta. 

Vierailija
37/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kiitos! Olen kyllä tuon jo sanonut parikin kertaa, mutta se ei rekisteröidy. Vastaukset on luokkaa Toi on kyl niin karsee!

Totta. Suomeksi: sinä olet karsee.

Vierailija
38/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kuulosta lainkaan mieheltä, ainakaan heterolta. Kuka mies käyttää ilmaisua huoh?

Vierailija
39/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli halpa nainen kelpaa muuten mutta sisustusmaku häiritsee :D eipä taida olla sullakaan kovin kallis maku sitten

En ikinä sanoisi toista ihmistä halvaksi. Mutta hänen sisustusmakunsa kyllä on sitä.

Vierailija
40/67 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin tyylitön ja inhottavaa ihminen, että toivottavasti hän heittää sinut ulos. Se kohottaa hänen tyyliään huomattavasti.