Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan vanhemmuus muka vaativampaa? EI TODELLAKAAN OLE ! Älkää aina valittako!

Vierailija
30.06.2024 |

Kaikilla on nykyään helpompaa. On miehen ja naisen käsitys siitä, että kotihommat tehdään yhdessä. On kaikki kodinkoneet. On edelleen äitiyspakkaus ja isommat lapsilisät kuin ennen, on lukemattomia mahdollisuuksia saada käytettyinä lähes kaikki lasten tavara, on niin edulliset yhteiskunnan maksavat päiväkodit, että kumpikin vanhempi voi olla töissä eikä jommankumman pidä jäädä kotiin. On edelleen neuvolatoiminta, joka vuosien aikana on kehittynyt paljon siitä, mitä se oli ennen - vaikka ennenkin oli  jo maailmankuulu. On ilmainen koulu ja ilmainen kouluruoka, on tukiopetusta kun tarvitaan. . . MISTÄ VALITATTE? 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kolmannella luokalla, mutta en ollut vielä täyttänyt 9 vuotta, kun minun hammasta alkoi särkeä kesken koulupäivän. Opettaja soitti minulle hammaslääkäriajan ja niin minä lähdin kävelemään maantien reunaa kolmen kilometrin päähän. Muistan, miten pelotti, kun olin käynyt siellä edellisenä vuotena enkä ollut varma, minne minun pitää mennä. Onneksi löysin perille, sillä todella arkana lapsena en olisi uskaltanut kysyä tietä. Tuntuu hullulta ajatellakin, että omat lapset olisivat joutuneet toimimaan noin.

Vierailija
22/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisajan vanhemmat eivät pitäneet puhelinta kädessä  24/7.

Siinä teidän vanhemmuus.

Siinä kännykässä kuule on ne kaikki 20 Wilma-viestiä kuudella kielellä, listat siitä mitä pitää laittaa lapselle mukaan, mitkä kaikki poikeuksen poikkeukset muuttui jälleen, miten lapsen ja omat tiedot on tietomurron kohteena, hammaslääkäriajat ja niiden loputtomat siirtymiset, harrastuksen whatsapp-ryhmä jossa sovitaan kuskauksista, eksynyt ekaluokkalainen joka on ollutkin jumppatunnilla seinäkiipeilemässä, eikä osaa kotiin, esikoisen kouluterkka joka soittaa hakemaan lasta koska migreeni jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kolmannella luokalla, mutta en ollut vielä täyttänyt 9 vuotta, kun minun hammasta alkoi särkeä kesken koulupäivän. Opettaja soitti minulle hammaslääkäriajan ja niin minä lähdin kävelemään maantien reunaa kolmen kilometrin päähän. Muistan, miten pelotti, kun olin käynyt siellä edellisenä vuotena enkä ollut varma, minne minun pitää mennä. Onneksi löysin perille, sillä todella arkana lapsena en olisi uskaltanut kysyä tietä. Tuntuu hullulta ajatellakin, että omat lapset olisivat joutuneet toimimaan noin.

No nykyäänhän se oma ope ei järjestä yhtään mitään, koululla ei ole myöskään terkkaa eikä hammaslääkäriä ole noin lähellä.

Vierailija
24/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisajan vanhemmat eivät pitäneet puhelinta kädessä  24/7.

Siinä teidän vanhemmuus.

Niin. Ne tekivät paljon kaikkea muuta ja lapset vaan kulki siinä sivussa... Ei niitä lapsia erityisemmin paapottu eikä niiden kanssa vietetty aikaa, vaan tarjottiin välttämätön. 

Vierailija
25/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen lapset oli heitteillä, nyt se ei enää onnistu.

Ennen lapset olivat tehdastyöläisiä.

Vierailija
26/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät välitä jälkikasvunsa kasvattamisesta tuon taivaallista. Opettajalle he toki lähettävät vihapostia, kun omaa kullannuppua on toruttu pahanteosta ja lukemattomista läksyistä. Kuitenkin elämme aikaa, jolloin vanhemmilla on ennätysmäärä vapaa-aikaa, jonka he voisivat käyttää jälkikasvunsa kouluttamiseen ja ohjaamiseen. Mutta ei. Kaikki tämä on ulkoistettu ilmaiselle koululaitoksella, tai jos se ei riitä, poliisille.  Vapaa-ajan voi käyttää hyödyllisemmin golf-kentillä tai lähipubissa.

Vierailija
27/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Hesarissa on ollut kymmeniä artikkeleita, miten tämä ja tuo kasvatustapa on haitallista. Keinovaliklima sen kun kapenee ha kapenee. Ja raskauteen haetaan koko ajan lisää rajoittavia sääntöjä.

79 luvulla ei todellakaan ollut tuollaista.

Vierailija
28/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on kovempaa. Elämisen kulut on kalliit. Töissä on pakko molempien vanhempien käydä, kun yhden tuloilla ei tule toimeen. Suuri osa kotitöistä kaatuu naisen päälle ja se vastuu lapsista, vaikka nainen tekee töitä. Naisia stressaa äitiyslomat ja työpaikan pysyminen.  Yleensä ne on naisia, jotka palaa loppuun.

Nykyelämö on raakaa. Ennen oli töitä myös, mutta ne oli erilaisia eikä ollut stressiä. 

Höpö, höpö

Vierailija
29/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. Hesarissa on ollut kymmeniä artikkeleita, miten tämä ja tuo kasvatustapa on haitallista. Keinovaliklima sen kun kapenee ha kapenee. Ja raskauteen haetaan koko ajan lisää rajoittavia sääntöjä.

79 luvulla ei todellakaan ollut tuollaista.

Paha paha täti vie heti lapsen jos sille sanoo ei. 

Vierailija
30/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on kovempaa. Elämisen kulut on kalliit. Töissä on pakko molempien vanhempien käydä, kun yhden tuloilla ei tule toimeen. Suuri osa kotitöistä kaatuu naisen päälle ja se vastuu lapsista, vaikka nainen tekee töitä. Naisia stressaa äitiyslomat ja työpaikan pysyminen.  Yleensä ne on naisia, jotka palaa loppuun.

Nykyelämö on raakaa. Ennen oli töitä myös, mutta ne oli erilaisia eikä ollut stressiä. 

No ei oo pakko molempien käydä töissä. Meillä mies käy ja mä en ole käynyt kohta 8v töissä.

Vierailija
31/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei oo pakko molempien käydä töissä. Meillä mies käy ja mä en ole käynyt kohta 8v töissä.

Teillä varmaan miehellä sitten niin kova palkka, että sillä maksaa kaikki lainanlyhennyksistä lähtien?

Vierailija
32/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä varmaan miehellä sitten niin kova palkka, että sillä maksaa kaikki lainanlyhennyksistä lähtien?

Eipä oo kova palkka. Lainat ollaan maksettu jo.

Vierailija
33/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pk-seudulla asunnot ovat keskimäärin kalliimpia, samoin suurissa kaupungeissa. Hienoa, että perheellenne oli tällainen mahdollista, kaikille ei ole. Tuo varmaan rauhaa elämään.

Vierailija
34/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pk-seudulla asunnot ovat keskimäärin kalliimpia, s

Niin, mikään pakko ei ole asua pk-seudulla eikä ottaa isoja lainoja.

Vierailija
35/35 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä edes puhu vanhemmuudesta. Luettelet kodinkoneita ja yhteiskunnan palveluja. Itse vanhemmuus ei ole kirjoituksessasi ollenkaan.

Tämä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän