Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä nivelsärky vaihtaa paikkaa (esim. sormen keskinivelistä rystyniveliin)?

Vierailija
29.06.2024 |

Minulla on nivelsärkyä pienissä nivelissä. Reumafaktori on mitattu muusta syystä melko äskettäin, ja oli silloin ok.

Ensi viikolla lääkäri. Mutta tekisi silti mieli jo haarukoida, mistä voisi olla kyse.

Onko nivelrikko epätodennäköinen, koska kipu vaihtaa välillä parissa tunnissa paikkaa? Esimerkiksi sormen keskinivelistä rystyniveliin ja peukaloniveleen? Eikä nivelrikko pysyisi paikallaan niissä nivelissä, joissa se on?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko viruksen aiheuttama niveltulehdus epätodennäköinen, koska minulla ei ole flunssaoireita, kuumetta tms? Vointi kaikin puolin hyvä lukuunottamatta nivelsärkyä.

Vierailija
2/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se reumaa silti olla,niitä on monia eri tyyppejä. Joku ruoka-ainekin voi aiheuttaa särkyjä,mulla se on hedelmäsokeri. Säryt lähti parissa päivässä kun lopetin hedelmien syömisen.

Vierailija
4/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi reumalääkäri, että sormien nivelissä (ja ilmeisesti muissakin pikkunivelissä) tuntuva nivelkipu on aina kulumaa.

Vierailija
5/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikko näkyy röntgenkuvassa,pyydä sitä. 

Vierailija
6/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi?

Vierailija
7/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yli 40-vuotias nainen?

Vierailija
8/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis nivelrikkoa. (Jatkona edelliseen)

Vierailija
9/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tollasta ja löytyy vaikka mitä sairautta. Pääasialliset sairaudet reuma (seronegatiivinen) ja kilpirauhasvaivat.

Vierailija
10/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi se reumaa silti olla,niitä on monia eri tyyppejä. Joku ruoka-ainekin voi aiheuttaa särkyjä,mulla se on hedelmäsokeri. Säryt lähti parissa päivässä kun lopetin hedelmien syömisen.

Sokeri aktivoi reumatulehdusta.

Vierailija
11/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanoi reumalääkäri, että sormien nivelissä (ja ilmeisesti muissakin pikkunivelissä) tuntuva nivelkipu on aina kulumaa.

Ei ole. Ne voivat tulehtua. 

Vierailija
12/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi kannattaa testauttaa.

Vierailija
13/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 %:lla vaihdevuosi-ikäisistä naisista on vaihdevuosien aiheuttamia nivelkipuja, jotka liittyvät nivelten estrogeenireseptoreihin.

Vierailija
14/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä teet käsilläs? Ehkä tuosta kannattas lähtä miettimään ihan ekaksi.

Vierailija
15/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen yli 40 v. Nivelsäryn lisäksi muita vaihdevuosioireita en ole havainnut.

Vierailija
16/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni käytän näppäimistöä. Mut nyt särkee jo se, että tarttuu hammasharjaan tai teekuppiin.

Vierailija
17/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotava suoli. Syöt ihan tavallista kotiruokaa?

Vierailija
18/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuollaista särkyä aiheuttaa vilja-allergia. Viljoissa on jotain proteiinia (en muista mikä), jolle elimistö reagoi. Saman tapaista proteiinia löytyy nivelistä ja elimistöni on alkanut reagoimaan sillekin. Nivelissä on tuikkailevia kipuja viljojen syömisen jälkeen ja ne ovat kuumat ja särkevät.

Jos jätän kaikki kotimaiset viljat pois, helpottaa niveltulehdus viikossa ja kivut loppuvat.

Vierailija
19/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivelrikko näkyy röntgenkuvassa,pyydä sitä. 

Sitä saa odottaa 10-15 vuotta ennen kuin reuman aiheuttama nivelrikko näkyy röntgenkuvissa. Minulla reumalääkäri sanoi, että eipä siitä kuvastakaan ole apua kun lääkitys on jo kunnossa. Neuvoi vähentämään peukalontyvinivelten rasitusta eli kirjoittamaan vähemmän, jättämällä käsityöt tekemättä, järkeistämällä kodin- ja vaatehuollon jne.

Vierailija
20/30 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rannekanavaoireyhtymä ja kipu vaihtelee nopeastikin ranteesta niveliin, nivelestä toiseen, peukalohankaan, sormesta toiseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme