Tilausaddiktio
Päätän aina etten enää tilaa mitään, mutta sitten tulee jotain muka niin välttämätöntä vastaan jota just tarvin. Eli lähinnä vaatteita ja kenkiä. Eikä todellakaan temusta, vaan ellokselta, cellbesistä ja bonprixiltä. En ole vielä päässyt selvyyteen tilaanko liikaa. Melkein kaikkia vaatteita kuitenkin käytän. Pelkään että tilaan meidät konkurssiin. Nyt on taas merkkistä viimeisestä tilauksesta ja vannon ettei enää ikinä mitään... mikä avuksi?
Kommentit (14)
Tilailuaddiktio on usein merkki yksinäisyydestä.
Hanki kaveri
Minä ostan asuntoja ja myyn tietysti myös. Muutan tosi usein.
Vierailija kirjoitti:
Hanki kaveri
Minä teen verkkokauppa shoppailua rentoutuakseni. Mutta usein jätän ne ostamatta. Selailen vain ja suunnittelen asuja :D Voin myös laittaa toivelistalle. Mutta aika harvoin oikeasti tilaan. Tää on vähänkuin ASMR mulle vai mitä se on. Rentouttaa kummasti työpäivän jälkeen
Minä selaan usein verkkokauppoja ja klikkaan ostoksia koriin. Kun katson loppusumman kauhistun ja tyhjennän sen. Sain shoppailtua mutta rahaa ei mennyt euroakaan. Kuulin tämän idean tutultani ja on toiminut hyvin. Vielä kun pääsisi eroon selaamisesta :). Ajanhukkaahan se on.
Mitä tarkoitat sillä, että et ole päässyt selvyyteen siitä, tilaatko liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Hanki kaveri
Myös minä tilailen vaatteet netistä, koska on pieni lapsi kotona. En ole yksinäinen.
Tilaaminen on tehty tarkoituksella niin helposti että ihmiset siihen jäisi koukkuun.
Mä suosittelen että et ollenkaan edes selaa niitä kauppojen sivuja kuin silloin kun oikeasti tarvii jotain. Teet silloin listan että mitä ja mikä on hinta minkä enintään saa maksaa. Ja etsi tuote niillä kriteereillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä asuisin tuossa tapauksessa vuokralla koska niin helppoa muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asuisin tuossa tapauksessa vuokralla koska niin helppoa muuttaa.
Itse siis muutan keskimäärin parin vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Laitat itsesi tilailukieltoon. Jouluksi saat tilata seuraavan kerran
Näin ajattelin itsekin, että jouluna seuraavan kerran. Ennen sitä ei yhtään mitään. Ap.
Minä nauttisin kauniisti pukeutumisesta ja estetiikasta ja tilaan pari kertaa vuodessa vaatteita. nykyiset alkavat olla jo vanuttuneita ja virttyneitä. Addiktiosta en väitä olevan kyse, sillä useimmiten saatan harkita useamman viikontai kuukausia tilaanko vaiko enkö. Nyt tilasin syksyskis mekon, jota olin harkinnut viime talvena ja hintakin oli reippaasti alennettu alkuperäiseen hintaan verrattuna.
Toisaalta myös ennemmin tilaan ja saan vaatteen tai kengät jotka ovat makuuni kuin kiertelen tuntikausia kaupoissa tai tyydyn siihen mitä sattuu löytymään Prismasta.
Suosittelen, ettet klikkaa samantien maksamaan vaan odottelet vähintäänkin viikon tai pari ennen kuin vahvistat tilauksen. Silloin huomaat tarvitsetko sen mitä olet tilaamassa ja vaikuttaako vaate edelleen yhtä houkuttelevalta kuin ostoskoriin klikatessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat sillä, että et ole päässyt selvyyteen siitä, tilaatko liikaa?
Kun kaikki tulee käyttöön, mutta vähemmälläkin pärjäisi todellakin. Ja sekin että ei ole oikeastaan varaa tilailla, niin ehkä se on sitten liikaa.
Laitat itsesi tilailukieltoon. Jouluksi saat tilata seuraavan kerran