Lähikaupassa huomaa osa-aikaisten puuttumisen.
Kaksi raukkaa töissä,hyllyt huutaa tyhjyyttä ja kassajonossa menee ikuisuus.Onneksi on kolme muuta ruokakauppaa lähistöllä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa mitä löytyy ja pikakassan kautta kotiin.
Kaikkeen ei tarvitse tyytyä. Maksavana asiakkaana minulla on oikeus vaatia tuoreita tuotteita. Ruoka on muutenkin niin kallista, niin miksi tyytyisin vanhaan pussileipään. jos varastossa on tuorettakin?
Mutta ainahan tuore leipä on tullut hieman päivemmällä, vaikka sinulla olisi millaisia oikeuksia. Leipomot eivät ehdi toimittaa leipomuksiaan aamuvirkuille. Tämän kun tietää, joutilas voi hyvin mennä ostamaan lämpimän leipänsä vasta kymmenen jälkeen, jolloin se on jo ehditty siirtää hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli hallituksen tavoite että osa-aikatyöt loppuu..jos kaupat ei tarjoa kokoaikaisia töitä niin eivät saa sitten työntekijöitä.
Mitä te horisette? Oman kaupunkini S-marketissa on niin paljon osa-aikaisia ja kesätyöntekijöitä, että ovat tukkeeksi käytävillä, kun eivät vielä tajua, millaisen tilan ostoskärryt käytävältä vievät. Samoin kesäpaikkani pienemmässä K-kaupassa on nuoria tyttöjä ja poikia täyttä ässä hyllyjä ja harjoittelemassa kassalla.
K-kaupoissa laatu ja palvelu vaihtelee hurjasti, koska on ihan siitä kiinni, millainen kauppias siellä on. Oman lähi supermarketin kauppias on niin pihi, että istuu illat ja sunnuntait itse kassalla, ettei tarvitse maksaa henkilökunnalle lisiä. Kauppa on muutenkin kuin rytöpesä, mätiä sipuleita, kuolleita yrttinippuja, vanhoja tuotteita hyllyssä jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa huomaa sen mitä hallitus ajoikin, ei ole osa-aikatyötä järkevä ottaa enää joten ne vähäisetkin tärkeät ihmiset eivät ole apuna täyttämässä hyllyjä, yms enää
Ehkäpä reagoivat palkkaamalla kokoaikaisia tai laittamalla putiikin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Lounasravintola oli kiinni. Ei mitään lappua ovessa, että olisi suljettu. Piti käydä toisessa ravintolassa. Oiskohan sama syy?
🙄 Eiköhän tuossa ole todennäköisesti vain yllättävästä sairastumisesta kyse.
Sama täällä, luulin että joku karkkihamstraus alkanut, mutta karkkien tuoja ei ollut jatkanut työsoppariaan ja uutta ei vielä ollut saatu, makeishyllyt aika tyhjinä tietyiltä osin. Itse joskus opiskeluaikana olin tällaisena myös ja silloin oli kyllä kovin vähäiset tunnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen ei tarvitse tyytyä. Maksavana asiakkaana minulla on oikeus vaatia tuoreita tuotteita. Ruoka on muutenkin niin kallista, niin miksi tyytyisin vanhaan pussileipään. jos varastossa on tuorettakin?
Jos jotain tuotetta on varastossa, niin ei se ole vielä myytävissä. Mene oikeuksinesi valittamaan mieluummin sitten kaupan päällikölle kuin hiillostamaan ylityöllistettyjä työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen klo 9 aikaan aamulla S-marketissa ja siellä sama juttu. Halusin varhaisperunoita ja nipun varsisipulia, niin sipulilaatikko oli tyhjä ja varhaisperunat limaisia 2 viikkoa sitten, 13.6., pussitettuja. Kysyin myyjältä, eikö heillä ole sipulia ja parempia perunoita, niin sanoi, että niitä on kuormassa, mutta kukaan ei ole ehtinyt kuormaa purkamaan. Pyysin saada niitä, niin hän vastasi, että pitää ensin tehdä hinnanmiutoslappujen vaihdot hyllyyn, sitten hän voi käydä katsomassa varastosta, että löytääkö hän niitä, kun siellä on niin isot kuormat purkamatta. Ihme, että rikkaalla osuuskaupalla ei ole varaa palkata henkilökuntaa 😖
On niillä varaa mutta ylemmältä taholta tulee vaatimukset minkä verran pitää jäädä viivan alle ja myymäläpäällikkö joutuu sen mukaan palkkaamaan käsipareja. Koiran virka. Myynnit tippuu, samoin ehkä asiakasmäärät mutta ketjulle pitää tulla saman verran kuin aina ennenkin, vähintään, yleensä vaaditaan enemmän kuin edellisenä vuonna. Sehän tarkoittaa sitä että vähemmällä työntekijämäärällä pitää tehdä koko ajan enemmän. Ihmiset uupuu ja lähtee.
Ja joo, hinnan muutokset olisi pitänyt tehdä ennen kuin kauppa avataan. Vaikeuttaa kassatyötä jos hinnat hyllynreunassa eivät pidä paikkaansa kassahintojen kanssa. Tulee turhaa selvittelyä ja juoksemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ainahan tuore leipä on tullut hieman päivemmällä, vaikka sinulla olisi millaisia oikeuksia. Leipomot eivät ehdi toimittaa leipomuksiaan aamuvirkuille. Tämän kun tietää, joutilas voi hyvin mennä ostamaan lämpimän leipänsä vasta kymmenen jälkeen, jolloin se on jo ehditty siirtää hyllyyn.
Olen eri.
Onko minulla oikeus ottaa hyllystä käteeni hedelmärasia, joka EI ole homeinen, mätävettä valuva, ja olla sotkematta kättäni ja vaatteitani? Vai ehtisikö joku henkilökuntaan kuuluva EDES joskus poistaa ne mätäpommit, joissa päällimmäiset on vielä pinnalta hyviä?!
Kolmas kerta lyhyen ajan sisällä, alkaa jo harmittaa.
Edellinen sanoi: "Miksi tyytyisin vanhaan pussileipään, JOS VARASTOSSA ON TUORETTAKIN?"
Sinä irvistelet joutilaaksi, jolla on mielestään vaikka millaisia oikeuksia. Kaikilla on oikeus ostaa tuoretta jos sitä on. Mitä sitä tavaraa kannattaa varastossa seisottaa vanhaksi?
PALKATKOOT HENKILÖKUNTAA KOKOAIKAISEKSI!
Menee varmaan kauppiasraukoilta kaikki rahat osink... eiku sotaan. Sotaan!
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt kaupan alallekin saataisiin tarjolle niitä kokoaikatöitäkin. Osa-aikatyö on yritystukea, jos käytännössä puolet palkasta maksaa valtio.
En haluaisi edes kokoaikatyötä. Osa-aikainen työskentely on yksi parhaista päätöksistä elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri.
Onko minulla oikeus ottaa hyllystä käteeni hedelmärasia, joka EI ole homeinen, mätävettä valuva, ja olla sotkematta kättäni ja vaatteitani? Vai ehtisikö joku henkilökuntaa
Olen myös eri. Sinä voit aina äänestää jaloillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri.
Onko minulla oikeus ottaa hyllystä käteeni hedelmärasia, joka EI ole homeinen, mätävettä valuva, ja olla sotkematta kättäni ja vaatteitani? Vai ehtisikö joku henkilökuntaa
Itse olin työharjoittelussa isohkossa marketissa ja työntekijöistä suurin osa ollut talossa 20v tai kauemmin. Hedelmäosastolla oli kilotolkulla vihreitä homepalloja joita perkkasin biojätteeseen. Niin vetisiä ja haisevia että hädin tuskin pysyivät enää koossa. Naiset istui taukotiloissa kun ei ollut kuulemma mitään tekemistä. Talossa vaihtuukin työntekijät tosi tiuhaan. Enpä kyllä enää ihmettele.
Meidän kylillä Prismassa on ukrainialaisia tsubuja hyllyttämässä, ei kantikset pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri.
Onko minulla oikeus ottaa hyllystä käteeni hedelmärasia, joka EI ole homeinen, mätävettä valuva, ja olla sotkematta kättä
Tietysti äänestän jaloillani. Miksi menisin vielä kauppaan, jossa on koko ajan tuotepuutoksia ja pilaantunutta vanhaa tavaraa.
Asiakkaat tuovat siihenkin kauppaan näköjään vain hiekkaa lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri.
Onko minulla oikeus ottaa hyllystä käteeni hedelmärasia, joka EI ole homeinen, mätävettä valuva, ja olla sotkematta kättä
Mitä useampi asiakas äänestää jaloillaan, sitä vähemmän kauppaan palkataan lisää työntekijöitä. Mielestäni kannattaa antaa palautetta heti, kun siellä asioi, eikä hiipiä hiljaa ulos. Asiakasvalituksista keskustellaan henkilökunnan kesken ja kerrotaan niistä kauppiaalle/myymälävastaavalle.
Kauppa, jossa suurin osa ollut töissä 20 v mutta työntekijät vaihtui tosi tiuhaan?
Työttömiä on työkokeilussa kaupoissa hyllyttämässä tavaroita työttömyyskorvauksella.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa, jossa suurin osa ollut töissä 20 v mutta työntekijät vaihtui tosi tiuhaan?
Eri- Joskus sitä vaan provoillessa mopo karkaa, keulii ja puppugeneraattori savuttaa. 🤯
Niin siinä käy kun työnteosta tehdään kannattamatonta, ne työt jää tekemättä kun ei ole tekijöitä.
Sääliksi käy lähinnä pienyrittäjiä joilla oikeasti ei ole varaa siihen kokoaikaiseen työntekijään mutta tarve olisi osa-aikaiselle.
Ei niiden ole tarkoitus palvella asiakkaita, heidän ydinsaamista on nykyään maksaa niitä boonuksia.