Ihmiset kulkevat ulkona kuulokkeet korvilla ja naama kiinni ruudussa ettei tarvitse kohdata ulkomaailmaa ollenkaan
Jotenkin ahdistavaa, kaikki eristäytyy omiin kupliinsa. Ei huomata kanssaeläjiä ollenkaan, ei välttämättä edes huomata jos joku meinaa kävellä päin. Millaiseksi muotoutuu ihmisten välinen solidaarisuus, empatia ja käsitys yhteisöistä ajan saatossa?
Kommentit (21)
Sinua ahdistaa se liikenteen mölinä, mitä ne kuulokekorvaiset eivät kuule. Osta omat kuulokkeet ja liity joukkoon. Sekin on yhteisöllisyyttä
Meidän kylillä on mummoja, ja työkavereita, jotka juttelevat väkisin. Varmaan "yhteisöllisesti". Mutta kun ne jutut ovat jostain pimeältä keskiajalta, niin niitä oikeasti traumatisoituu kuunnellessakin. Jos haluat puhua ihmisille, niin mieti millaisia juttuja suollat. Jos haluat, että sinua katsotaan, voisitko vaikka pukeutua pirteämmin ja laittautua. Näin se maailma toimii. Ei enää komentamalla ja valittamalla
Vasemmistolainen politiikka on luonut maailmasta niin vihamielisen, että pakko on sulkeutua vain omaan elämäänsä, niin pysyy turvassa.
Ymmärrän kuvailemiasi ihmisiä hyvin. Muutin maalle, koska en halua nähdä tai kohdata muita ihmisiä. Ihanaa kun saa olla omissa oloissaan.
Älypuhelin oli suuri virhe. Sanoisin että tämän vuosisadan suurimpia.
Jotenkin ahdistavaa, kaikki eristäytyy omiin kupliinsa.
Jälleen turha sana kaikki...koska te opitte?
Mulla on jo omat yhteisöni. Tuolla kaduilla kulkiessa ei kiinnosta vastaantulijat sen enempää, vaikken puhelin kourassa yleensä kuljekaan. Musiikkia kyllä usein kuuntelen.
Nämä ovat niitä, jotka eivät liikenteessä kuule eivätkä näe mitään. Kävelevät suojatielle, niin että pää ei käännyt yhtään, eivätkä kuule autoja. Joo, tiedän että autoilija väistää suojatiellä kävelijää, mutta nämä kävelevät kuin robotit havainnoimatta yhtään ympäristöään.
Tänä kesänä olen erityisesti pannut merkille kuinka moni lähtee metsään tai luontopolulle kävelemään mutta kulkee luurit korvissa. Ihanaa linnunlaulua ympärillä, mutta se työtä tai itseä mukakehittävä podcast on tärkeämpi. Ei ihme että mielenterveys flippaa
Kaikki ovat uppoutuneet kirottuun nettimaailmaan korviansa myöten.
Pedon kuvalle.
En poistu kotoa ilman kuulokkeita. Vielä en ole ketään päin kävelly
No mua ei vähempää voisi kiinnostaa muut ihmiset.
Esim. bussissa on yksi tällainen muitten seuraan tuppautuja joka änkeää ihan kylki kylkeen kiinni jos vaan tulee mahdollisuus. Kiusallista, perverssiä jopa! Jättäisi muut ihmiset rauhaan jotka eivät ole kiinnostuneita!
Tämän takia aina katse muualle ja kuulokkeet korvilla.
Katson itse mieluummin Star Warseja tai Lord of Ringsejä, kuin kulutan aikaani netissä kaikkeen epäolennaiseen.
Arvokkaana tavoitteena voisi pitää sivistynyttä tasoa:
Käsitän, että hyvään elämään mahtuu myös huonoa. Hyväksyn monenlaiset tunteet osana kokonaisuutta. Siedän itseeni ja elämääni kuuluvaa keskeneräisyyttä ja riittämättömyyttä. Osaan antaa apua ja haluan olla toisille tueksi. Osaan ottaa apua vastaan ja pyytää sitä, kun koen olevani tiukoilla. Käsitän, ettei kaikki ole vain itsestä kiinni. On tilanteita, joissa on vain taivuttava. Koen toisinaan myös epätoivoa ja avuttomuutta. Siedän epätoivoisuutta haavoittuvuutta myös muissa. Tunnen voimani. Voin vaikuttaa omiin asioihini, tunteisiini ja ihmissuhteisiini. Luotan siihen että elämä kantaa vaikkeis se olisi kontrollissani. Hahmotan elämäni arvot. Vaalin elämäni arvokkaimpia asioita ja ihmisiä myös ajankäytössäni ja teoissani. Elämälläni on merkitystä. Voin levollisesti katsoa menneeseen, elää tätä hetkeä ja pyrkiä toiveikkain mielin tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelin oli suuri virhe. Sanoisin että tämän vuosisadan suurimpia.
Olen huomannut saman. Jätkä tekee lapsen ja ostaa labbiksen, koska näkee sen mainoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä olen erityisesti pannut merkille kuinka moni lähtee metsään tai luontopolulle kävelemään mutta kulkee luurit korvissa. Ihanaa linnunlaulua ympärillä, mutta se työtä tai itseä mukakehittävä podcast on tärkeämpi. Ei ihme että mielenterveys flippaa
Misofonia + antisosiaalisuus = kohtaus
Vierailija kirjoitti:
Itselläsi näyttää flipanneen, kun toisten elämää kyttäät ja kuvittelet voivasi sanella, minkä kenellekin pitäisi olla tärkeää.
Yhteisöt on muualla. Vieras ihminen joka katsoo minua esim 5 sekuntia kadulla ei ole yhteisöäni, enkä galua olevan, alkaisi ahdistamaan kaikki ilmeet ja vaikutelmat vieraista ihmisistä, jos jokaista kauheasti katsoisin, ei meitä ole tehty sellaiseen. Kuuluisi elää heimossa jossa on sopiva määrä ihmisiä, tietyt tutut ihmiset. Ahdistaa varsinkin ohikulkijoiden kinnostuneet katseet, etenkin jos ovat miehiä, koska haluaisin keskittyä ajatuksiini rauhassa.
Netti täynnänsä saastaista propagandaa.
"Tekoäly" hoitanee homman tulevaisuudessa vielä moninverroin tehokkaammin.
Eihä se toki itsekseen juttele, vaan saa voimansa suoraan S*aatanalta.
Miksi mun pitäisi huomata muut ihmiset. Koko päivän töissä teeskennellyt iloista ja sosiaalista vaikka oikeasti en haluaisi kohdata ketään. Todellakin kuljen kotimatkan kuulokkeet korvilla ja samalla kännykkää selaillen.