Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua pesin hoitolasten vaatteet 90 asteessa ja nyt heidän äiti vaatii korvaamaan ne.

Vierailija
27.06.2024 |

Eli kyseessä kaverin 7v ja 9v pojat, olivat minulla kaksi päivää. Tausta tietona, heillä on koira ja muutenkin vähän epäsiistiä kotona, joten pesin heidän kaikki mukana olleet vaatteet 90 asteessa pesukoneessa, samoin myös reput, ihan vain siksi, ettei heidän mukanaan tulisi mitään luteita tai kirppuja minun kotiini.

Vierailu meni hyvin ja palautin heidät jo kotiin, nyt äiti soitti, että mitä olen tehnyt heidän vaatteilleen. No kerroin totuuden enkä kyllä omasta mielestäni pilannut niitä mitenkään tai en ainakaan huomannut.

Äiti sanoi, että kuvat paidoissa halkeilevat ja ovat kulhataneet, samoin reput piloilla.

Sanoin, että ehkä ne oli jo valmiiksi, niin puhelimen toisesta päästä kuului, että ei taatusti ollut ne oli toukokuussa ostetut.

Nyt kaveri vaatii minulta 200€ korvausta. Laski kaikki yhteen jota tärvelin. 

Onko se niin vaikeeta ymmärtää, että puhdistin vaatteet vain mahdollisista eliöistä, jos ne menivät rikki niin se oli vahinko.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun eräs tuttu pääsisi kylään ennen ku on vaatteet pesty 90 asteessa tai haettu kaupasta uudet. Se johtuu siitä, että hän on mainostanut niitä dyykkaus-harrastuksiaan. Mutta tähän on ratkaisu: En ikinä kutsu häntä kylään. 

Vierailija
22/43 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Olipa tylsä provo.

No, ehkä ei sittenkään. Tunnen pari ihmistä, joka olisi voinut tehdä noin. Yksi sellainen on anopin tytär, joka pesi pilalle oman vauvan hienon vaatteen, joka ei edes ollut likainen , kun laittoi pyykkiin.

Sama homma veljen vaimolla. Varmaan yli puolet lasten vaatteista tulee heille lahjoituksena, eikä ole vaikuta olevan paljoa kiinnostusta miltä ne näyttää. Kaikki pestään kuumassa ja kuivataan rummuissa, samalla lähtee kuvat ja kimallukset muttei ole kuulema väliä kun on ilmaiseksi saatu. Lapsille ne toki puetaan päälle ja puoliksi pois pestystä prinsessan kuvasta paidassa korkeintaan sanotaan, että pyykkikone luuli sitä tahraksi

Vierailija
24/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitykset ovat nyt esitetty. Sä maksat.

Vierailija
25/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai auta sitten kuin maksaa joku korvaus. Jonka koet sopivaksi. Oliko vaatteet todella sen arvoisia kuluneena kuin hän vaatii vai ei. 

Vierailija
26/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä välillä aika tiukkaa. Mutta ne vähäset vaatteet puhtaat.

Vierailija
27/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua : )0nko sulla vakuutus, Voiko se korvata vahinkoa?

Vierailija
28/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolapset??? Eihän nuo mitään hoitolapsia olleet. Korvaat tietenkin, jessus!

Vierailija
29/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä yleensä vaatteet eikä reput kestä 90 asteen pesua. Järki päähän!

Vierailija
30/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
31/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasten pyykki pestiin järjestäen 60-90 asteessa, tuskin suuremmin korvauksista puhuttiin jos hoitolapsen paidasta lähti kuva pesussa. 

Vierailija
32/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vastuussa lapsen hoidon ohella vaatteista, ihan ok mun mielestä pestä sisävaatteet 60 asteessa. 90 on jo liikaa.

Vierailija
33/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Löylytitkö lapset 100 asteisessa saunassa, jotta ei makuuksia tärvele?! 

Vierailija
34/43 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi olkoon. kuka huolii jonkun vuokralla-asuvan wt-yh:n likaisia ja luteisia kakaroita kotiinsa

Vierailija
35/43 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteet pestään kuudessakympissä. Niin omien lasten kuin muidenkin.

Vierailija
36/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että joku on noin oikeasti tehnytkin. Oli meilläkin yksi kesä lastenvahti, joka mätti kaikki lastenvaatteet aina ulkovaatteita myöden 60 asteen pesuun

Vierailija
37/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on vahingosta, ei kuulu korvata.  Sama jos pudottaa vesilasin, on kiellettyä vaatia maksua.

Vierailija
38/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet pestään 40-60 asteessa. Ei ikinä 90!! 👵

Kyllä mä pesen alusvaatteet ja pyjamat 90 asteessa jos kotona on oksutautia. Muuten 60. 

Vierailija
39/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet pestään 40-60 asteessa. Ei ikinä 90!! 👵

Kyllä mä pesen alusvaatteet ja pyjamat 90 asteessa jos kotona on oksutautia. Muuten 60. 

Oon mäkin pessyt lasten oksutaudin sotkemia vaatteita 90 asteessa. Puuvillaiset kestää sen.

Vierailija
40/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit laittanut pakkaseen ja sitten pessyt vaikka normaalisti.

Minulla oli pesussa kuviot kuluneet, ku pesin kerran 90 asteessa parit kirppisvaatteet. Outoa, että jälkikäteen vasta huomataan vaatteiden menneen piloille, kun sen huomaa heti.

Oliko vaatteet luonasi lasten päällä?. Tarkistitko missään vaiheessa miltä vaatteet näyttävät? Oliko pesukoneessa jäämiä siitä kuluneesta materiaalista?

Kannattaa kääntää paidat aina kuvioineen sisäänpäin, se materiaali tosiaan kuluu pesussa ja jälkikäteenkin jatkaa irtoilemistaan varsinkin 90 asteessa.

Sinuna maksaisin ne tuotteet tai ostaisin tilalle samat. Kysytkö voitko maksaa osissa?

Väärinhän teit, vaikka ei ollut tarkoituksesi pilata toisten vaatteita. :/