PK-seudun koiranulkoiluttajat
Miksi koiranulkoiluttajat helsingissä yms. lähiseudulla antaa koirien haistella ohikulkeissaan vastaantulijoita lähietäisyydeltä? En koskaan törmännyt tähän käytökseen parissa pienemmässä paikassa jossa asuin.
Stadissa tuntuu että koiranulkoiluttajat pitää ilmiselvänä sitä, että totta kai heidän Turre saa olla pitkässä hihnassa ja tunkea sentin päähän vastaantulijasta, tai jopa koskemaan tätä
Kommentit (21)
Maaliskuussa kun oli loskakelit, kadulla jonkun ohikulkijan pieni koira hyppäsi vasten mun mutsin jalkoja, jolloin hänen housut likaantuivat ja se omistaja vain hymyili, että "eikö minulla olekin ihana koira?"
Vierailija kirjoitti:
Mikset huomauta asiasta?
Olen huomauttanut
Yhdelle ihmiselle huomauttaminen ei valitettavasti korjaa laajempaa ilmiötä, siksi kysyn.
AP
Ulkoiluttajat on tyhmempiä kuin se narun toisessa päässä oleva nakkimakkara.
Sun pitää tehdä selväksi ettet halua tehdä tuttavuutta. Älä ole tossu.
asun espoossa ja lähes jokaisella vastaantulijalla koira. näistä 1/10 kytkettynä. Myös koulun yhteydessä olevalla urheilukentällä on pidetty koiraa vapaana. Jokainen joka tietää vähäänkää koira kuria tietää miten monta rikettä tuossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset huomauta asiasta?
Olen huomauttanut
Yhdelle ihmiselle huomauttaminen ei valitettavasti korjaa laajempaa ilmiötä, siksi kysyn.
AP
Hanki sellainen ultraäänikarkotin. Itse meinasin sen jälkeen kun koira kävi kiinni kun omistaja ei vetänyt sitä edestä pois.
HauHau 🐶vaan sulle koiravihaajahullulle 🐶🐾🥰
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää tehdä selväksi ettet halua tehdä tuttavuutta. Älä ole tossu.
Koiranomistajien pitäisi olettaa, ettei tuntematon ohikulkija halua tehdä tuttavuutta, ellei ilmaise toisin. Mikäli pyytää, että saako tutustua koiraan, niin sitten koiran voi päästää lähemmäs. Ei muuten. Ei jokaiselle ohikulkevalle koiranomistajalle pitäisi joutua erikseen sanomaan, että pidä se koira kaukana.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset huomauta asiasta?
Olen huomauttanut
AP
Hanki sellainen ultraäänikarkotin. Itse meinasin sen jälkeen kun koira kävi kiinni kun omistaja ei vetänyt sitä edestä pois.
Kuulen näiden äänen itse, eli ei pysty. Naapurilla on oravien takia, ja kuulen sen kun se aktivoituu, ja tulee huono olo. Muuten ihan hyvä idea.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koiravihaajia, mutta kukaan ei halua reviirilleen ketään. Varsinkaan toisten elukoita. Omat on ihan kivoja. Moni koiran omistaja ei tajua. Mutta en ole huomannut, että Helsingissä koirat tulisi lähelle haistelemaan. Mielestäni kaupunkikoiray päästiin käyttäytyy hyvin. Maalla kaikki koirat ragee kaikesta. Tai räksyttää jokaiselle
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat ihania. Jotkut koirat. Tämä ei tarkoita, että haluan, että haluan tutustua niistä jokaiseen, tai että jokainen ruma ja rauhaton mini-aussie-schnoodlelabradoodle saa koskea minuun vain koska kävelemme samalla kadulla.
Toivoisin vain, että koiranomistajat osaisivat kouluttaa koiransa käyttäytymään julkisilla paikoilla sen verran asiallisesti, ettei oleteta että koko maailma rakastaa juuri kyseistä koiraa. Maailmassa on myös muita ihmisiä. Jos ei osaa eikä halua kouluttaa koiraansa, ei sellaista myöskään pitäisi hankkia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset huomauta asiasta?
Olen huomauttanut
AP
Kuulen näiden äänen itse, eli ei pysty. Naapurilla on oravien takia, ja kuulen sen kun se aktivoituu, ja tulee huono olo. Muuten ihan hyvä idea.
AP
ihanko totta?! No sitten sulla loppu ongelmat sillä ota yhteyttä yliopistoon ja sieltä löytyy tutkijoita joita asia kiinnostaa sillä vielä ei ole löytynyt ihmistä joka kuulee ulträäniä eli sinusta tulee miljardööri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset huomauta asiasta?
Olen huomauttanut
AP
APihanko totta?! No sitten sulla loppu ongelmat sillä ota yhteyttä yliopistoon ja sieltä löytyy tutkijoita joita asia kiinnostaa sillä vielä ei ole löytynyt ihmistä joka kuulee ulträäniä eli sinusta tulee miljardööri!
Ööh, koita rauhoittua. Oletan, että naapurilla on käytössä esim. Tokmannissa myytävä "Ötökkä lintu- ja oravakarkotin". Hyvin kuuluu minun korviini. En usko, että on erityisen harvinainen lahja, eli en viitsi ottaa yliopistoon yhteyttä.
Nopealla googlaamisella:
"Laitteen ultraääni on laadultaan sellainen, että yleensä ihmiskorva ei pysty ääntä havaitsemaan, mutta naiset tai lapset voivat kuitenkin herkemmin kuulla ultraäänen. Haukunestolaitetta hankittaessa kannattaa myös huomioida talouden muut lemmikit."
Eli mitä vaahtoat?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koiravihaajia, mutta kukaan ei halua reviirilleen ketään. Varsinkaan toisten elukoita. Omat on ihan kivoja. Moni koiran omistaja ei tajua. Mutta en ole huomannut, että Helsingissä koirat tulisi lähelle haistelemaan. Mielestäni kaupunkikoiray päästiin käyttäytyy hyvin. Maalla kaikki koirat ragee kaikesta. Tai räksyttää jokaiselle
Elukoita? Hauhau koiravihaaja sinä olet 😱💥🐕💨
Vierailija kirjoitti:
Ulkoiluttajat on tyhmempiä kuin se narun toisessa päässä oleva nakkimakkara.
Tästä olen ihan samaa mieltä. Ei se vika ole koirassa, koirat ovat ihan kivoja. Omistajat ei välttämättä niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elukoita? Hauhau koiravihaaja sinä olet 😱💥🐕💨
Se että sinun koirasi on käytökseltään epämiellyttävä (omistajan vika), ei tarkoita, että vihaisi kaikkia koiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset huomauta asiasta?
Olen huomauttanut
AP
APihanko totta?! No sitten sulla loppu ongelmat sillä ota yhteyttä yliopistoon ja sieltä löytyy tutkijoita joita asia kiinnostaa sillä vielä ei ole löytynyt ihmistä joka kuulee ulträäniä eli sinusta tulee miljardööri!
Ööh, koita rauhoittua. Oletan, että naapurilla on käytössä esim. Tokmannissa myytävä "Ötökkä lintu- ja oravakarkotin". Hyvin kuuluu minun korviini. En usko, että on erityisen harvinainen lahja, eli en viitsi ottaa yliopistoon yhteyttä.
Nopealla googlaamisella:
"Laitteen ultraääni on laadultaan sellainen, että yleensä ihmiskorva ei pysty ääntä havaitsemaan, mutta naiset tai lapset voivat kuitenkin herkemmin kuulla ultraäänen. Haukunestolaitetta hankittaessa kannattaa myös huomioida talouden muut lemmikit."
Eli mitä vaahtoat?
AP
Googlaa mikä taajuus noissa laitteissa on ja googlaa mitä ihminen voi kuulla ja ota pää pois perseestä.
Humans can hear
frequencies up to 20,000Hz. Sound above this frequency is
called 'Ultrasound'. The Swissinno Dog Repeller emits
ultrasound frequencies from 23,000 to 27,000 Hz.
https://www.swissinno.com/fi/tuotteet/nisaekkaeaet/koira/ultraaeaeni-ko…
Vierailija kirjoitti:
Humans can hear
frequencies up to 20,000Hz. Sound above this frequency is
called 'Ultrasound'. The Swissinno Dog Repeller emits
ultrasound frequencies from 23,000 to 27,000 Hz.https://www.swissinno.com/fi/tuotteet/nisaekkaeaet/koira/ultraaeaeni-ko…
"While ultrasonic pest repellers are designed to operate beyond the range of human hearing, it is not uncommon for some individuals to perceive the emitted sounds. Age, sensitivity, and individual variations in hearing capabilities can influence the audibility of these sounds."
Joka tapauksessa, olipa kyseessä sitten se, että mulla on joku yli-ihmisen kuulo, tai että k.o. eläinkarkotin on huonosti valmistettu ja sisältää oikeasti alle ultraäänen taajuuden jääviä ääniä, niin kuulen naapurin karkoittimen. En tajua, miksi väännät tästä? Pointti on se, etten voi käyttää kyseisiä laitteita, koska kuulen ne, kuten olen naapurin karkoittimen takia todennut.
Käsittämätöntä vänkäämistä.
AP
Mikset huomauta asiasta?