Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin aika luopua vanhasta koirasta?

Vierailija
27.06.2024 |

Koira on 10-vuotias ja vanhuus alkaa näkyä niin, ettei se jaksa enää kävellä kuin pieniä ja lyhyitä lenkkejä. On alkanut myös pelätä ääniä. Muuten on terve. Milloin on aika todeta, että hänen olisi aika päästä koirien taivaaseen? Onko väärin pitää vielä koiraa, joka ei jaksa edes kilometrin lenkkiä kävellä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira on muuten iloinen ja hyvävointinen niin onko kiire? 

Vierailija
2/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikille vaan ASAP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuo kuuluu vanhuuteen, vanhuus ei ole sairaus.

Vierailija
4/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit eläinlääkärin mielipiteen. Jospa on joku hoidettavissa oleva vaiva?

Vierailija
5/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie äkkiä piikille!

t: haukkumiseen ja paskoihin kyllästynyt naapuri.

Vierailija
6/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta on aika luopua silloin kun yhdessä osaavan eläinlääkärin kanssa on todettu, että nyt elämänlaatu ei ole enää elämisen arvoista.

Jos koira on muuten terve, kivuton ja pirteä, ei lyhyet lenkit ole mikään ongelma. Se on ihan normaalia, että vanhuksien vauhti hiljenee ja iso osa päivästä menee nukkuessa.

Vierailija
7/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhus lähti maalle eläkekotiin, kookas koira ja asutaan hissittömässä kerrostalossa, niin ei ois täällä kaupungissa enää pärjännyt.

Vierailija
8/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vanhuus tulee. Ainakin sen osaa neuvoa, että ei ole syytä enää tuossa elämän loppuvaiheessa ryhtyä isoihin lääketieteellisiin operaatioihin tai leikkauksiin, vaikka eläinlääkäriasemat niitä palveluita mielellään myyvätkin. 

Itse olisin myös aika kriittinen sen suhteen, onko eläimelle hyötyä pysyvästä lääkityksestä johonkin vanhuuden vaivaan. 

Eli hoidetaanko eläintä, vai omistajan psyykeä? Eläimen eutanasia on hyvä ja rauhallinen tapahtuma, jossa eläimen omaisella on suuri kunnia olla läsnä loppuun asti.

Vierailija
9/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vanhus lähti maalle eläkekotiin, kookas koira ja asutaan hissittömässä kerrostalossa, niin ei ois täällä kaupungissa enää pärjännyt.

Meillä on onneksi hissi tässä kerrostalossa. Minusta kodin vaihtaminen on vanhalle koiralle aika iso stressi, sellaista ei olla suunnittelemassa. Ap

Vierailija
10/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.7.2024

Vierailija
11/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta 10 v koiran jaksamattomuus kannattaisi tutkituttaa eläinlääkärillä. Ei 10 vuotias ole vielä niin vanha että kävelyt hiipuvat alle kilometriin, jos aikaisemmin on tehty paljon pidempiä lenkkejä.

Vastaus itse kysymykseen: kun tulee kipuja, huonoja päiviä on enemmän kuin hyviä ja elämänlaatu heikkenee. Nämä olisi hyvä keskustella eläinlääkärin kanssa, onko lemmikin kivut yms hoidettavissa, eikö mitään ole enää tehtävissä tms.

Vierailija
12/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takajaloista kiinni ja takankylkeen.

Vierailija
13/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vanhuus tulee. Ainakin sen osaa neuvoa, että ei ole syytä enää tuossa elämän loppuvaiheessa ryhtyä isoihin lääketieteellisiin operaatioihin tai leikkauksiin, vaikka eläinlääkäriasemat niitä palveluita mielellään myyvätkin. 

Itse olisin myös aika kriittinen sen suhteen, onko eläimelle hyötyä pysyvästä lääkityksestä johonkin vanhuuden vaivaan. 

Eli hoidetaanko eläintä, vai omistajan psyykeä? Eläimen eutanasia on hyvä ja rauhallinen tapahtuma, jossa eläimen omaisella on suuri kunnia olla läsnä loppuun asti.

Mielenkiinnosta kysyn, minkälaisiin pysyväislääkityksiin suhtaudut kriittisesti. Itselläni on meinaa hyviä kokemuksia noista lääkityksistä.

Vierailija
14/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 15-vuotias koira, jonka päivät kuluvat lähinnä sohvalla nukkuen. Aina välillä käydään köpöttelemässä pieni lenkki vanhuksen tahtiin, sillä ei minulla ole kiire. Matkan pituudella ei ole väliä ja seuraan koiran jaksamista. Kipuja ei tunnu olevan, ruoka ja vesi maistuu, samoin herkut, joten antaa toisen jatkaa köpöttelyään. Päivä kerrallaan mennään, vaikka huomisesta ei voi tietää.

Vierailija
15/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takajaloista kiinni ja takankylkeen.

Tuolla tavallako haluaisit oman elämäsi päättyvän jonkun muun toimesta?

Vierailija
16/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nivelrikolta ja siihen on hyviä kipulääkkeitä pitkäaikaiseen käyttöön. Ääniarkuus voi liittyä aistin heikkenemiseen tai "dementiaan". En tiedä, mikä se koirien vanhuuden höperyys on varsinaiselta nimeltä. Veisin nyt alkuun koiran eläinlääkäriin selvittämään syytä liikkumisvaivoihin.

Mun vanhin koira lähtisi nyt kohta piikille, kun ei voida hänelle tarjota arvoistaan tilaa monilapsisessa ja -koiraisessa perheessä. Pärjää kuitenkin hyvin mummolassa ainoana koirana varmaan vielä muutaman vuoden.

Vierailija
17/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen omien koirien kohdalla nähnyt silmistä että nyt on aika.

Lääkärillä kannattaa koira käyttää ja sitten tehdä päätös.

Vierailija
18/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on jo todennut eläinlääkäriin. 

en ole eläinlääkäri mutta itselle tulee mieleen sydänsairaudet, joihin on lääkkeet. 

nivelkivut.. ja haukkuu ääniä koska näkö heikentynyt ??? Ei siis välttämättä piikin paikka.  

Vierailija
19/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koira liikkuu? Ontuuko tai käveleekö jäykästi? Kipulääkekuuria voi kokeilla piristyykö koira sillä. Ja kuten moni muukin on maininnut, että sydän kannattaa ainakin kuunteluttaa oisiko siellä jotain vialla. Minä käyttäisin koiralle lääkkeitä niin kauan kuin niistä on apua.

Vierailija
20/21 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira saa nimittäin olla todella kipeä ennenkuin näyttää kivun. Koira kestää uskomattoman paljon eli eläinlääkäriä suosittelen minäkin.