Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa kunnolliset silmälasit alle 900 eurolla, kun näkö on tosi huono?

Vierailija
26.06.2024 |

Miinuksia on kummassakin silmässä yli -9 ja lisäksi reilusti hajataittoa ja prismaa. Pärjään vielä toistaiseksi yksitehoilla, mutta optikon arvion mukaan lukulasien hankkiminen voi tulla ajankohtaiseksi jo vuoden tai parin päästä.

Yritin säästää väärästä paikasta hankkimalla lasini Instrusta. Vaikka otin parhaat linssit mitä valikoimista löytyy, laatu on paljon huonompi kuin edellisissä laseissani, jotka ostin kalliista yksityisestä optikkoliikkeestä.

Kärsin näillä laseilla niin pahasta päänsärystä, että on pakko ostaa jostain paremmat lasit. Mihinköhän kannattaisi suunnata, jotta saisi mahdollisimman halvalla hyvät lasit? Vai saako max 800-900 eurolla mistään kunnon laseja kun näkö on näin huono? Pelkät linssitkin riittäisi, koska uudet kehykseni vaikuttaa hyviltä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasit on noin kalliit, niin leikkauta ihmeessä silmät. Säästät hinnan takaisin jo parissa vuodessa. 

-9 ja suosittelet leikkausta...-6 taitaa olla suositeltu raja.

Tästä kannattaa kysyä silmäkururgilta. Kaikkia silmiähän ei edes voi leikata, oli miinusta vähän tai paljon. Itselläni oli tosiaan - 8. Kannattaa myös valita kirurgi tarkasti. 

Vierailija
22/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sait nuo uudet lasit? Jos näön tutkimus ei onnistunut. Instrulla oli ainakin aiemmin tyytyväisyystakuu. Kannattaa käydä sanomassa että laseista tulee pää kipeäksi ja voisiko näön tarkistaa uudelleen. Näetkö laseilla kuitenkin hyvin?

Vierailija
24/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiin! Zenni Optics ja GlassesUSA lähettävät jatkuvasti tarjouskirjeitä sähköpostiin. Viimeksimainitun kanssa kannattaa valita lasit, linssit ja jättää ne ostoskoriin. Viimeistään seuraavana päivänä saat tarjouksen laseista halvemmalla hinnalla. Valmistumisen odottamiseen menee toki kuukausi.

Vierailija
25/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin sait nuo uudet lasit? Jos näön tutkimus ei onnistunut. Instrulla oli ainakin aiemmin tyytyväisyystakuu. Kannattaa käydä sanomassa että laseista tulee pää kipeäksi ja voisiko näön tarkistaa uudelleen. Näetkö laseilla kuitenkin hyvin?

Niin ja vielä että vaikea nähdä Instrumentariumin myyvän niin huonolaatuisia linssejä ettei ne toimisi. Joko näöntarkastuksessa on vikaa tai sovitus kehyksiin ei ole reseptin mukainen.

Vierailija
26/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettiin! Zenni Optics ja GlassesUSA lähettävät jatkuvasti tarjouskirjeitä sähköpostiin. Viimeksimainitun kanssa kannattaa valita lasit, linssit ja jättää ne ostoskoriin. Viimeistään seuraavana päivänä saat tarjouksen laseista halvemmalla hinnalla. Valmistumisen odottamiseen menee toki kuukausi.

Ei missään tapauksessa netistä.

Ja miten lasit eroavat linsseistä?

Vierailija
27/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kunniallisilla optikkoliikkeillä on tyytyväisyystakuu.

Vierailija
28/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti joku kuvittelee, että postimyynnin kautta saisi sopivat lasit, kun on niin hankalat ongelmat kuin ap:llä? Postimyyntilasit voivat olla ihan hyvät, jos on miinusta 1 tai 2, mutta ei sitä kautta sopivia erikoislaseja saa.

Ihan ensiksi suosittelen minäkin menemään ostopaikkaan valittamaan. Jos asia korjaantuu pienellä säädöllä ja joskus taas liikkeessä huomataan, että linssit eivät ole oikein tehdyt.

Minä olen kyllä saanut aina hyvät lasit Instrusta, vaikka minulla on -6 lasit, hajataittoa ja lisäksi ikänäön takia monitehot.

Vierailija
29/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käyt silmälääkärissä, pyydä "resepti" silmälaseille. Ei se oikeasti resepti ole, mutta siinä on mykiöt, taittovirheet ym ym lueteltu. Minulla on molemmissa -4,75 ja taittovirhe. Specsaversilta olen saanut todella hyvät lasit, nyt viimeksi 2-teholla. Tuo kaksi-teho - lasien tilaus on oudosti muotoiltu, siinä tuli eka kerralla oikeastaan tavalliset lasit, kun en ollut merkinnyt sitä oikein. Toisella kerralla tuli priimaa.

Mutta siis täydelliset lasit itse valittuihin pokiin alle 200€. Ei paha. Jos tilaat eka kertaa, ota joku aiemmin tilannut viereesi, ei mene kauaa ja toinen tarkistaa ettei ole lyöntivirheitä, numeron heitto niin lasit ovat käytttökelvottomat.

Tässä liike, johon ei ainakaan kannata suunnata, jos nimenomaan hyvää on etsimässä. 

Ei ylipäätään mihinkään liikkeeseen vaan oikealle silmälääkärille joka ei samalla myy mitään ja sieltä lääkärin arvio. Mulla molemmat silmät leikattu lääkärin lähetteellä ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
30/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäasemaa minäkin suosittelen. Tuo -50% on hyvä tarjous. Itselläni miinusta samoilla lukemilla ja plussaakin löytyy eli monitehot käytössä.

Minäkin suosittelen. Reilut -6 ja hajataittoa kummassakin silmässä, lasit saan n. 200 eurolla.

Vierailija
31/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä näköasiatkin silkkaa rahastamista ihmisten perustarpeella, onhan nyt perkele nähtävä, mutta silmälaseista veloittavat niissä lasipalatseissa kuin olisivat jotain kultakoruja, johtajat myhäilee paskamahansa kanssa norsunluutorneissa lihavien voittojensa keskellä :/

Vierailija
32/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäriltä arvio kannattaako leikkaus. Muuten, nykyään Silmäasemalla laatu ja palvelu heikentyneet. Instru on luotettavin.

Vierailija
33/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vielä että vaikea nähdä Instrumentariumin myyvän niin huonolaatuisia linssejä ettei ne toimisi. Joko näöntarkastuksessa on vikaa tai sovitus kehyksiin ei ole reseptin mukainen.

Tai linssityyppi on väärä. Instru myi minullekin kerran linssit, joissa oli joku kaareva pinta, johon kuulemma silmä tottuu. En tykännyt.

Vierailija
34/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäasemalta otin 2 tehot, en ollut tyytyväinen ja tekivät uudet lasit ilmaiseksi mutta toisen liikkeen optikon arvoilla.Paljon ratkaisee kyllä se kuinka hyvä optikko on riippumatta liikkeestä mistä ne lasit hommaa. Arvioisin että jos optikko on suurinpiirtein juuri teini-iän ylittänyt niin menisin toiselle optikolle suosiolla ,kokemus näyttäisi toimivan tässä.

Vierailija
35/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäasemalta otin 2 tehot, en ollut tyytyväinen ja tekivät uudet lasit ilmaiseksi mutta toisen liikkeen optikon arvoilla.Paljon ratkaisee kyllä se kuinka hyvä optikko on riippumatta liikkeestä mistä ne lasit hommaa. Arvioisin että jos optikko on suurinpiirtein juuri teini-iän ylittänyt niin menisin toiselle optikolle suosiolla ,kokemus näyttäisi toimivan tässä.

Jos paljon ongelmia, kuten AP:lla, niin lääkäriin. Pitäisi kyllä optikonkin jo sitä suositella, että sikäli olen samaa mieltä, että optikolla on väliä. Ei laseissa tai tutkimuksessa välttämättä ole vikaa. Mulla silmät käytännössä sokeutui noin puolessa vuodessa. Silmälääkärin mittaukset oli ihan erit kuukauden sisällä ja leikkaus oli ainoa vaihtoehto.

Vierailija
36/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät monitehot menevät yli tonnin, et saa kolminumeroisella summalla hyviä laseja kehyksineen suomesta mistään.

Nyt olikin puhe yksitehoista. Ap:lla taitaa olla prismalaseista päätellen piilokarsastusta, ja silloin monitehot ei välttämättä koskaan toimi. Ainakin mulla on sellainen tilanne, että tarvitsen lukulaseihini paljon vähemmän prismaa kuin kaukolaseihini, minkä takia monitehoja ei kannata edes kokeilla.

Vierailija
37/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käyt silmälääkärissä, pyydä "resepti" silmälaseille. Ei se oikeasti resepti ole, mutta siinä on mykiöt, taittovirheet ym ym lueteltu. Minulla on molemmissa -4,75 ja taittovirhe. Specsaversilta olen saanut todella hyvät lasit, nyt viimeksi 2-teholla. Tuo kaksi-teho - lasien tilaus on oudosti muotoiltu, siinä tuli eka kerralla oikeastaan tavalliset lasit, kun en ollut merkinnyt sitä oikein. Toisella kerralla tuli priimaa.

Mutta siis täydelliset lasit itse valittuihin pokiin alle 200€. Ei paha. Jos tilaat eka kertaa, ota joku aiemmin tilannut viereesi, ei mene kauaa ja toinen tarkistaa ettei ole lyöntivirheitä, numeron heitto niin lasit ovat käytttökelvottomat.

Tässä liike, johon ei ainakaan kannata suunnata, jos nimenomaan hyvää on etsimässä.

Olen samaa mieltä. Specsaversilta saa ihan kelvolliset vara- ja kakkoslasit, jotka päässä voi mennä huoletta vaikka mereen uimaan ilman pelkoa siitä että kalliit lasit uppoaa merenpohjaan. Jatkuvaan käyttöön kannattaa kuitenkin hankkia lasit jostain muualta.

Myös Nisseniä kannattaa välttää kuin ruttoa, jos arvostaa yhtään näkemisensä laatua.

Vierailija
38/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instrun tyytyväisyystakuu on huijausta, koska siinä ei tehdä selvästi ilmi mitä se sisältää. Se tarkoittaa sitä että kehykset tai linssit saa vaihtaa kerran uusiin. Rahoja ei saa takaisin, vaikkei pystyisi käyttämään laseja muutoksen jälkeenkään.

Vierailija
39/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo voi olla ihan hyviä paikkoja, jos voimakkuudet on jotain -1 luokkaa. Mutta mitä isommat voimakkuudet ja monimutkaisempi silmälasiresepti, sitä tärkeämpää on että laatu on kohdallaan ja lasit valmistetaan tarkasti omien mittojen mukaan.

Vierailija
40/40 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikoiden ja silmälääkärien taidoissa on eroja. Kaikista paikkakunnan liikkeistä kannattaa käydä tutkimassa mitä tarjoavat. Nissen oli viimeksi kohtuuhintainen ja oli osaava optikko. En ottanut kalleimpia, kun ei ollut varaa, mutta yllättävän hyvät ovat olleet käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan