Kuinka pian työnantaja yleensä ottaa haastateltaviin yhteyttä hakuajan päätyttyä?
Tänään loppuu hakuaika klo 15, että jokohan huomenna tai perjantaina pyydetään hakijoista parhaat haastatteluun?
Kommentit (4)
hakijoita, niin sitten ma soitan.
Vastaamisaika riippuu ihan siitä, kuin paljon hakijoita paikkaan (meillä tähän nyt n.30kpl ja oon kerinny aika hyvin " perata" paperit).
itse laitoin paperit vetämään yhteen firmaan. Hakuajan umpeuduttua meni aikaa 2,5 viikkoa ja olin jo luovuttanut (juuri ja juuri vielä muistin ko. paikkaa hakeneeni) kun soitettiin että pääsetkö haastatteluun KAHDEN VIIKON KULUTTUA ? Tietysti menin ja haastattelusta on nyt aikaa kaksi viikkoa eikä ko. paikkaa ole täytetty (ja he lupasivat ilmoittaa kävi miten kävi) eli on mielestäni jo melko pitkissä kantimissa, kun hakuaika on umpeutunut jo yli kuusi viikkoa sitten eikä paikka ole vieläkään täytetty : )
menee kauemmin.
Siitä haastattelusta kannattaa laskea se aika.
Voihan nimittäin olla ettet ole edes ekalla haastattelukierroksella mukana. Voi olla että kestää. Ja sitä paitsi aina pitää hakea useampiin paikkoihin.
meidän 70 hengen firmamme, johon etsimme viestintäpäällikköä ei ole " parempi toimi" ;)
Eli kyllä on ihan paikasta kiinni, kuinka tehokkaasti rekrytoinnit hoidetaan :) Minulla se tapa, että teen hakemuksista heti taulukon, johon kirjaan pääkohdat mm. koulutuksesta, työkokemuksesta jne. joten hakuajan sulkeutuessa tiedän jo hyvinkin tarkkaan keitä haluamme haastatella. Mutta toki menee enmmän aikaa, jos alkaa vasta hakuajan umpeuduttua perkaamaan hakemusnippua!!