Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työnantaja venkslata työaikoja tähän malliin?

Vierailija
25.06.2024 |

Esim. Tänään tuntia ennen työn alkamista hän ilmoittaa, että työt alkavatkin tuntia myöhemmin. Olin jo lähdössä bussille.

Lisöksi hän ei kerro, että mitkä ovat työtunnit eli kauanko työvuoro kestää. 

Kyseessä on henkilökohtaisen avustajan työ ja alan olla lievästi sanottuna kypsä. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti saa. Kyllä vuorotyöläisillä pitää olla teidän alan TES:sin mukaan työajat x viikkoa edeltävästi tiedossa.

Vierailija
2/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä työsopimuksessasi asiasta lukee. Jos olet suostunut tuohon niin ok, jos et niin ei ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä etsit uuden työpaikan ja ilmoitat aikeistasi työnantajalle, että ehtii vähän varautua mutta menet uuteen heti kun sellaisen saat.

Vierailija
4/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä etsit uuden työpaikan ja ilmoitat aikeistasi työnantajalle, että ehtii vähän varautua mutta menet uuteen heti kun sellaisen saat.

En mä tuollaiselle työnantajalle ilmoittaisi etukäteen mitään, ennen kuin on ihan pakko. 

Vierailija
5/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei saa, mutta tuota se on aina välillä matalapalkka-aloilla. Itse kun tein vuosia siivoushommia, niin säännöllisesti vaihtui työajat ja työkohteet saman päivän aikana. Saatettiin pyytää töihin esim kahta tuntia aiemmin. Ei se sen puoleen sallittua ole, mutta sitä pidettiin itsestään selvänä normaaliutena. Ei noista matalapalkka-alojen epäkohdista pääse ikinä eroon. Joko sopeuduttava, tai lopetettava kyseinen työ. Sanominen ei auta mitään.

Vierailija
6/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onx muka paha ton verran joustaa? C'moon!

Vierailija
7/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lue työsopimuksessa muuta kuin, että TES mukaan mennään. 

Ap

Vierailija
8/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkeni tehnyt, että työnantaja ymmärtäisi asian. Olen ollut yhteydessä kaupunkiin ja he häneen. Mutta nämä yllättävät tilanteet toistuvat koko ajan.

Ap

Vierailija
9/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo otsikosta, että kyse on hk-avustajan duunista. Tuotahan ne tekee yleisesti. Olisin ollut vastaamatta puheluun, ja mennyt sovittuna aikana paikalle. Sano vaan, että pidät puhelinta äänettömällä tjsp. Eihän sun työsopimuksessa ole sovittu, että päivystät ympärivuorokautisesti yhteydenottoa työpaikasta.

Vierailija
10/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti kukonlaulun aikaan yksi avustettava. Että lähtisin autollani aamuruuhkiin ajamaan pääkaupunkiseudulla toisesta kaupungista hakemaan hänelle pyytämänsä asian. Ei oltu sovittu sille päivälle mitään vuoroa. 

En tietenkään lähtenyt. Olisin joutunut ajelemaan liikenteessä vähintään tunnin ja käymään kahdessa paikassa. Tossahan olisi ollut kyse hyväntekeväisyydestä. Bensa on kallista.

Vierailija
11/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on enää tehtävissä?

Ap

Vierailija
12/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on enää tehtävissä?

Ap

Toimit niin kuin on tesin mukaan sovittu ja jos tulee sanomista tai ongelmia, vetoat siihen että muutos tuli liian myöhään. sinulle tuskin maksetaan mitään hälytyslisiä, eli työnantajan ongelma jos ei osaa organisoida asioita

Vierailija
13/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on enää tehtävissä?

Ap

Toimit niin kuin on tesin mukaan sovittu ja jos tulee sanomista tai ongelmia, vetoat siihen että muutos tuli liian myöhään. sinulle tuskin maksetaan mitään hälytyslisiä, eli työnantajan ongelma jos ei osaa organisoida asioita

Se tarkoittaa käytännössä, että odottelen häntä tuntikausia ja sitten hän pitää minua töissä pidempään. Työvuorojen tekeminen on kuulemma hankalaa.

Ap

Vierailija
14/15 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi avustettava. Hyvistä avustajista on pulaa. Jos sinun avustettava ei pidä kiinni sovituista työajoista, etsi sellainen avustettava, joka pitää.

Vierailija
15/15 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet löytänyt uuden työpaikan ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme