Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt he onkin sitten jo nakelissa siellä saarellaan, eivätkä mahdu auton ja trailerin kanssa lautalle, koska kyyti oliis pitänyt varata pari viikkoa etukäteen.
Tuo on ihan normaalia kun kesäasukkaat täyttävät lautat.
Nope, ei käy mun pirtaan tämä! Minä olen kirjoilla tällä saarellani ja minä olen AVI:lta hakenut ja maksanut muutaman sata euroa semmoisesta kirkkaan oranssista tarrasta auton etu- ja takalasissa, joka kertoopi ihan kaikille, että minulla on tällä reitilläni etuajo-oikeus! Todellakin on. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt he onkin sitten jo nakelissa siellä saarellaan, eivätkä mahdu auton ja trailerin kanssa lautalle, koska kyyti oliis pitänyt varata pari viikkoa etukäteen.
Tuo on ihan normaalia kun kesäasukkaat täyttävät lautat.
Nope, ei käy mun pirtaan tämä! Minä olen kirjoilla tällä saarellani ja minä olen AVI:lta hakenut ja maksanut muutaman sata euroa semmoisesta kirkkaan oranssista tarrasta auton etu- ja takalasissa, joka kertoopi ihan kaikille, että minulla on tällä reitilläni etuajo-oikeus! Todellakin on. Aamen.
Työkaverini asuu Paraisilla ja sanoo, että se lappu ei aina auta mitään, kun sinne jonoon vaan kiilataan ja sitten sitä ei enää saa uudelleen fiksattua.
Ja näillä ei sellaista taida olla edes.
Melkoista säätöä tuo touhu. Eläimille ei ole edes aloitettu asumusten laittoa!
Kesäasukkaiden lähdettyä on yhteysalusvuoroja huomattavasti vähemmän, ei niitä aluksia siellä tyhjinä ajella. Ja talvella ei bälttämättä liikennöi ollenkaan sääolosuhteiden takia.
Toivottavasti hahmottavat nyt kunnolla ennen syksyä, kuinka hyvin tuolla pitää arki suunnitella, jotta ei tule ongelmia.
Kuinka Jalkasille annettiin hevoset, heillähän ei ollut mitään kokemusta hevosista. Nyt pitäisi sitten hoitajalla olla kokemusta hevosten hoidosta? Ei kyllä ole mitään logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksaisi tuollaista tarkkaa suunnittelemista ja säätämistä päivät pääksytysten. Alkaiis tuntua muutamassa kuukaudessa enemmänkin vankilalta. Lastenkin kanssa on jo sidoksissa ihan tarpeeksi. Ainakin pitäisi päästä ilman sen suurempaa suunnittelemista autoajelulle. Tai käydä ruokakaupassa ilman että pitää laskea prikulleen mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Herättääpä tämä ko perheen muutto nyt keskustelua/ kommentointia!? Hehän muuttavat vain toiselle puolelle Suomea; kuinka monet perheet ovat muuttaneetkaan ja muuttavat tänä päivänäkin ulkomaille... toiselle puolelle maailmaa... Onhan ulkomaille muutto kuitenkin huomattavasti suurempi "projekti."
Harva muuttaa ulkomaille eläintarhan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mut hei täysin tarpeeton ranta-aitta on kyllä tyhjennetty.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka Jalkasille annettiin hevoset, heillähän ei ollut mitään kokemusta hevosista. Nyt pitäisi sitten hoitajalla olla kokemusta hevosten hoidosta? Ei kyllä ole mitään logiikkaa.
Heillä oli apuna alussa paljon hevosihmisiä ja äkkiäkös hevosenhoidon oppii. Jos vain viikoksi tarttee ja yksin on tuolla niin kyllä silloin olisi hyvä jotain tietää etukäteen. Etenkin jos se lääkäri on tulossa käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut hei täysin tarpeeton ranta-aitta on kyllä tyhjennetty.
Pimeessäkö eläimet hoidetaan talvisin?
Vierailija kirjoitti:
Kesäasukkaiden lähdettyä on yhteysalusvuoroja huomattavasti vähemmän, ei niitä aluksia siellä tyhjinä ajella. Ja talvella ei bälttämättä liikennöi ollenkaan sääolosuhteiden takia.
Toivottavasti hahmottavat nyt kunnolla ennen syksyä, kuinka hyvin tuolla pitää arki suunnitella, jotta ei tule ongelmia.
Kyllä, ovat hyvinkin tieoisia, juuri siitä puhui instassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättääpä tämä ko perheen muutto nyt keskustelua/ kommentointia!? Hehän muuttavat vain toiselle puolelle Suomea; kuinka monet perheet ovat muuttaneetkaan ja muuttavat tänä päivänäkin ulkomaille... toiselle puolelle maailmaa... Onhan ulkomaille muutto kuitenkin huomattavasti suurempi "projekti."
Ketkä ne nyt taas paisuttelee, no heitterit tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ovat hyvinkin tieoisia, juuri siitä puhui instassa
Paitsi että se petti jo nyt kun ne hevoset on ilman hoitajaa, he ei pääse hakemaan eläimiä kuten piti jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä oli apuna alussa paljon hevosihmisiä ja äkkiäkös hevosenhoidon oppii. Jos vain viikoksi tarttee ja yksin on tuolla niin kyllä silloin olisi hyvä jotain tietää etukäteen. Etenkin jos se lääkäri on tulossa käymään.
Nehän oli teuraaksi menossa, siksi varmaan antoivat Jalkasille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole temppu eikä mikään muuttaa ulkomaille, varsinkaan jos on työkomennus kyseessä. Asunto valmiina ja päivärahat juoksee palkan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole temppu eikä mikään muuttaa ulkomaille, varsinkaan jos on työkomennus kyseessä. Asunto valmiina ja päivärahat juoksee palkan lisäksi.
Se mutkistuu huomattavasti kun on lapsia, erityisesti kouluikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mutkistuu huomattavasti kun on lapsia, erityisesti kouluikäisiä.
Kuinka niin? Kansainväliset koulut on heitä varten. Tekee lapsille hyvää saada kavereita eri kulttuureista ja elämänkokemusta tulevaisuutta varten.
Tässä on ensin hutkittu ja sitten vasta tutkittu.
Muuttiko jo?