Osaatko käyttää postimerkkiä ja lähettää kirjeen? 💌📩📯📫 Kirjepostin lähettäminen on jo todella harvinaista.
YLE kertoo, että parikymppiset eivät ole koskaan edes ostaneet postimerkkiä. Postimerkin hintakin on yli kaksinkertaistunut vuosikymmenessä, postin kulku hidastunut ja kirjeitä katoaa.
Kirjepostin määrä on romahtanut 70% vuosikymmenessä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kirjeiden ja korttien lähettämistä. Nuoret ei tajuu
Samoin, se on mun harrastus. Pirun kallista, mutta kivaa. Kirjeitä en lähetä, mutta kortteja lähetän paljon.
Kirjeitä tullut läheteltyä paljon, viime aikoihin asti. Lähetellyt pikkutavaraa/vaatetta Tori-myynteinä. Kirjettä ei ole tullut kirjoitettua kymmeniin vuosiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kirjeiden ja korttien lähettämistä. Nuoret ei tajuu
Samoin, se on mun harrastus. Pirun kallista, mutta kivaa. Kirjeitä en lähetä, mutta kortteja lähetän paljon.
Täällä yksi kortteja ja kirjeitä lähettelevä kajahtanut, joka kymmenkunta vuotta sitten ainakin parituhatta postimerkkiä. Lähipiiri oli ihan, että et taida olla täysillä, kun teit noin. No, enhän minä olekaan, mutta aavistelin silloin postimerkkien hintojen nousevan taivaisiin.
Osaan, mutta enää laitan muutaman joulukortin.
Tänä vuonna on tullut jo yksi korotus postimerkin hintaan. Mietin, mahtaako tulla vielä toinenkin? Korotus näyttää olevan tätä nykyä aina vähintään 0,20 € kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on tullut jo yksi korotus postimerkin hintaan. Mietin, mahtaako tulla vielä toinenkin? Korotus näyttää olevan tätä nykyä aina vähintään 0,20 € kerralla.
Voe tokkiinsa, 1-2 korotuskertaa tuleepi vielä, muuten menee Posti konkkaan.
Osaan ja osaan myös kirjoittaa käsin. Ja pystyn lukemaan kaunokirjoituksella kirjoitettua tekstiä. Ja monella muulla fontilla kirjoitettua myös. Olen elämässäni kirjoittanut ja saanut useita satoja kirjeitä, kirjoitan joskus vieläkin, kun haluan ilahduttaa jotain ystävääni henkilökohtaisesti.
Osaan. Menneisyydessä ja entisessä yrityksessäni tuli lähetettyä enemmän kirjeitä ja paketteja kuin laki sallii. Nyt olen lähettänyt tyttöystävälleni pk-seudun sisällä itsetehtyjä kortteja, koska tiedän, että hän ihastuu moisesta ajatuksesta/teosta.
M45
Juu. Näin kävi. Lapsenlapset eivät osaa lukea kaunoa. He ovat 10- ja 12-vuotiaita.