Pelottaa ihan sikana! Parin tunnin päästä menen lääkäriin
ja ultraavat rinnassa olevan kyhmyn:(
Kamalaa jos se onkin syöpäkasvain..:(((
Suunnittelen täällä jo suunnilleen omia hautajaisiani...mikähän rintasyöpään sairastuneiden selviytymisprosentti on?
Kommentit (27)
Jos olisin sinä, otatuttaisin vielä varmuuden vuoksi toisen näytteen, vaikka vaikuttaisi onnistuneelta. Viittaan siihen tuttuuni. Se näyte ei muistaakseni ole kamalan kallis ottaa. Minulla oli patti sääressä ja tuli tulokseksi, että hyvänlaatuinen. Kumminkin oli maininta, että aika vähän oli kudosta mukana. Lääkäri itse sanoi, että otetaan uusi ja hyvänlaatuinen oli edelleen.
Mulla oli sama tilanne muutama vuosi sitten, otettiin ohutneulanäyte ja kyllä pelotti vietävästi, vaikka lääkäri sanoikin, että luultavasti on täysin vaaraton juttu (termiä en nyt muista). Ja näin olikin, lääkäri oli niin mahtava, että jotenkin tulos saatiin viikossa (kävin yksityisellä), vaikka sen pitikin kestää kauemmin. Onneksi, sillä silloin oli joulu ihan ovella ja joulu " pelastui" .
Tsemppiä kovasti, saat kaiken sympatiani!
se pelkäs kanssa sillon että sillä on syöpä, kun sen molemmilla vanhemmilla on ollut, toinen kuolikin syöpään... mutta se oli hyvälaatuinen:)
Minullakin on fibroadenooma. Mammossa se ei näkynyt ollenkaan, ultralla näkyi hyvin. Lääkäri sanoi siinä heti, että luultavasti tämä on fibroadenooma. Lisäksi hän selitti, että kasvaimen malli ei viittaa pahanlaatuisuuteen, eli kyllä lääkärit aika hyvin pystyvät sen arvioimaan. Ohutneulanäyte otettiin varulta ja se vahvisti asian.
Tsemppiä, erittäin todennäköisesti kaikki on hyvin! :)
On suuri elossaolo prossa.
Terveisin hoidot läpikäynyt rintasyövän sairastanut nainen
Vierailija:
Minullakin on fibroadenooma. Mammossa se ei näkynyt ollenkaan, ultralla näkyi hyvin. Lääkäri sanoi siinä heti, että luultavasti tämä on fibroadenooma. Lisäksi hän selitti, että kasvaimen malli ei viittaa pahanlaatuisuuteen, eli kyllä lääkärit aika hyvin pystyvät sen arvioimaan. Ohutneulanäyte otettiin varulta ja se vahvisti asian.Tsemppiä, erittäin todennäköisesti kaikki on hyvin! :)
Tulos: mitään ei näkynyt, ei siis mitään. Olin silloin raskaana, joten ei voitu otta mammografiaa. Nyt kuitenkin pitäisi käydä mammossa, kun vauva on syntynyt. Onko teillä ollut tällaisia patteja, jotka häviävät aina välillä? Mitä ihmeitä ne on, olen vähän huolissani kun ei tullut silloin selvyyttä?
Vierailija:
Tulos: mitään ei näkynyt, ei siis mitään. Olin silloin raskaana, joten ei voitu otta mammografiaa. Nyt kuitenkin pitäisi käydä mammossa, kun vauva on syntynyt. Onko teillä ollut tällaisia patteja, jotka häviävät aina välillä? Mitä ihmeitä ne on, olen vähän huolissani kun ei tullut silloin selvyyttä?
Minulla on tuo patti ollut jo 7 vuotta. Ja ap: kysyit patin muodosta ultrassa. Se oli soikea ja selvärajainen. Lääkäri sanoi, että usein pahanlaatuisista pateista lähtee haarakkeita.
t. se jolla fibroadenooma
Tänään kuulin, että ohutneulanäyte oli onnistunut; oli näytteessä ollut runsaasti soluja ja kaikki oli normaalia;) Eli se kyhmy on vaaraton sidekudoskasvain eli fibroadenooma.
Näillä näkymin sille ei tehdä mitään, ellei se kasva paljoa tai vaivaa jotenkin muutoin.
On kyllä helpottunut olo! Kiitos kaikille ketjuun vastanneille tuesta!
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!
Ja itku pääsi kun lääkäri sanoi, ettei mitään hätää...
Tsemppiä ihan hirveän paljon, koita pitää positiivinen mieli vaikka uutiset olisivat huonoja!
huomasi kyhmyn. Meni ultraan ja mammografiaan ja koepala otettiin. Tulos, että vaaraton. Tuli raskaaksi ja ajatteli varmuuden vuoksi kumminkin poistattaa sen patin rinnastaan. Se oli syöpä ja raskaus keskeytettiin ja syöpä hoidettiin. Hänellä on nyt terveen paperit.
Tiedä kaksi naista, molemmat parantuneet. Toinen sai syövän 40+, toinen 50+.
Vierailija:
huomasi kyhmyn. Meni ultraan ja mammografiaan ja koepala otettiin. Tulos, että vaaraton. Tuli raskaaksi ja ajatteli varmuuden vuoksi kumminkin poistattaa sen patin rinnastaan. Se oli syöpä ja raskaus keskeytettiin ja syöpä hoidettiin. Hänellä on nyt terveen paperit.
ja jos kyhmy ei osottaudu esim. nestekystaksi,niin sitten varataan aika mammografiaan. Eli kommenteista päätellen ainoastaan tuollainen nestekysta on varmuudella vaaraton ultran perusteella? Ap.
ja jos ohutneulanäytteeseen ei saada kunnon saalista, voi ihan hyvin saada erheellisesti terveen paperit.
TUNNUSTELKAA RINTANNE KUUKAUSITTAIN, HYVÄT NAISET!! SE ON KORVAAMATONTA!
Rinnassa nyt on vaikka mitä pahkuroita!
Ultralla katsottiin pattia se oli sellainen selkeä tumma patti ultraruudulla. 14mm halkaisija. Ei ole vesikysta eikä rasvapatti vaan kuulemma erittäin todennäköisesti hyvälaatuinen fibroadenooma (jos nyt oikein muistan tuon sanan). Lääkäri otti samantien ohutneulanäytteen ja viikon-parin päästä kuulen tuloksen. Mammografian tarvetta ei ole kun ultralla näkyi ihan yhtä hyvin kuulemma.
Jos ohutneulanäyte ei onnistunut, kuten kuulemma usein käy -niin sitten lääkäristä riippuen joko otetaan paksuneulanäyte tai sitten poistetaan koko kyhmy.
Ei kyllä oikein parantanut fiiliksiä tämä tulos, kun edelleen on epävarmaa ja pitää odotella tuloksia -jotka ei sitten välttämättä anna edes lopullista varmuutta kyhmyn laadusta=/
t: AP