Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo minun korva on humissut varmaan 10 vuotta. Ei ole verenpainetta

Vierailija
23.06.2024 |

Olen jo siihen tottunut mutta mistä v oi johtua? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska/hartia jumissa. 

Vierailija
2/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niska/hartia jumissa. 

Venyttelen joka päivä eikä auta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla humisi koronassa kolme kuukautta ja meinasin jo silloin tulla hulluksi! Tosin minulla humisi molemmat korvat ja tosi voimakkaasti. Kukaan lääkäri ei osannut sanoa miksi. 

Vierailija
4/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niska/hartia jumissa. 

Hieronta auttaa paremmin kuin venyttely.

Mutta asiaan eli huminaan. Kysymys on luultavasti tinnituksesta.

Minulla on humissut/hurissut, jopa soinut vuodesta 1992, jolloin sattui paha melualtistus.

Vierailija
5/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niska/hartia jumissa. 

Hieronta auttaa paremmin kuin venyttely.

Mutta asiaan eli huminaan. Kysymys on luultavasti tinnituksesta.

Minulla on humissut/hurissut, jopa soinut vuodesta 1992, jolloin sattui paha melualtistus.

Mä kuuntelin nuorena aika paljon musaa kuulokkeilla ja täysillä varmaan siitä johtuu

Vierailija
6/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. Minulla todettiin yllättäen jo 50v., että tinnitus johtui kuulon alenemasta, joka ei johtunut melualtistuksesta. Kuulokokeen perusteella voidaan kertoa syy tinnitukseen. 

Vierailija
7/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä. Minulla todettiin yllättäen jo 50v., että tinnitus johtui kuulon alenemasta, joka ei johtunut melualtistuksesta. Kuulokokeen perusteella voidaan kertoa syy tinnitukseen. 

Mulla alkoi tää siis joskus 22v. Samaan aikaan kun sairastuin ahdistukseen/masennukseen. Nyt olen päälle 30v ja ei ole koskaan loppunut...

Vierailija
8/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alati paheneva korvien humina ja soiminen (tinnitus) alkoi aiheuttaa kuulon alenemaa ja lopulta johti kuulolaitteiden saantiin. Kuulolaitteet eivät poista tinnitusta, mutta tinnutus häipyy taka-alalle eikä enää juurikaan häiritse, kun kaikki muut äänet kuuluvat nyt hyvin selkeästi.

Vierailija
9/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pää alkoi humisemaan kaatumisen jälkeen kun iskin pään eikä tällä mitään syytä löydy, päässä on sivulöydöksenä kysta mikä ei kuulema humise. Korvalääkärin mukaan ei korvaperäistä ja kuulo on normaali. Niskoja rentoutan päivittäin porealtaassa eikä mitään vaikutusta. 

Vierailija
10/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasemmalla suhahtelee sykkeen tahtiin. Verisuonet kuvattu, mutta niissä ei mitään poikkeavaa. Ainoastaan jostain syystä vähän voimakkaampi virtaus siinä korvan vieressä.

Vierailija
11/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä vaikkua. Minulla oli ihan sama juttu ja ihmettelin että miten ne humisee. Verenpainetta ei ollut. Terveystarkastuksessa lääkäri katsoi korvat ja sanoi että eihän tuonne näe kun on niin paljon vaikkua. Sairaanhoitaja sitten puhdisti korvat jollakin liemellä ja voi hemmetti että alkoikin maailma kuulostaa toiselta ja huminat loppui.

Vierailija
12/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt jonkinlainen verenpaine olisi hyvä olla

Vierailija
13/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletapa "Venous hum". Wikipedia-artikkeli löytyy.

Vierailija
14/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täynnä vaikkua. Minulla oli ihan sama juttu ja ihmettelin että miten ne humisee. Verenpainetta ei ollut. Terveystarkastuksessa lääkäri katsoi korvat ja sanoi että eihän tuonne näe kun on niin paljon vaikkua. Sairaanhoitaja sitten puhdisti korvat jollakin liemellä ja voi hemmetti että alkoikin maailma kuulostaa toiselta ja huminat loppui.

Kaiveletko itse vanupuikoilla korviasi? Se on nimittäin yleisin syy vaikun kertymiseen. 

Miehellä oli kauhea pakkomielle kaivella vanupuikoilla korviaan ja kävi avauttamassa korviaan jatkuvasti lääkärissä, uskoi vielä että on pakko kaivella, että pysyisivät muka puhtaana (koska kun vaikkua kertyy niin paljon, että korvia on pakko huuhdella). Ihmettelen miksi yksikään lääkäri ei puuttunut siihen kaiveluun. Lisäksi niitä törkyisiä vanupuikkoja lojui hirveät kasat joka paikassa. 

Mies lopetti vihdoin sen kaivelun ja ei ole kertaakaan sen jälkeen korvia huuhdeltu. Sillä puikolla, kun tulee vain painettua vaikkua syvemmälle ja oikein tiivistettyä sinne korvan pohjaan 

Vanupuikko on perseestä ja varmaan jonkun saatanan keksintö. Ihmisen ei kuulu tunkea korviinsa yhtään mitään, se vaikku on korvakäytävän suojaksi tarkoitettu ja se kyllä vaihtuu ihan itsekseen sieltä 

Vierailija
15/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä. Minulla todettiin yllättäen jo 50v., että tinnitus johtui kuulon alenemasta, joka ei johtunut melualtistuksesta. Kuulokokeen perusteella voaan kertoa syy tinnitukseen. 

Mulla se alkoi tietystä tilaisuudesta, jossa ei desibelejä säästelty.

En osannut varoa.

Käytän korvatulppia automatkoilla, konserteissa ja muutoinkin, jos on meluisat olosuhteet. Hurina myös kovenee jos on ollut pitkä ja rasittava työpäivä.

Vierailija
16/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan tinnitukseksi. Kannattaa hakeutua korvalääkärille, niillä on nykyään konstit ja vehkeet tämmöiseenkin vaivaan.

Vierailija
17/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, joopa joo.

Vierailija
18/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiveletko itse vanupuikoilla korviasi? Se on nimittäin yleisin syy vaikun kertymiseen. 

Miehellä oli kauhea pakkomielle kaivella vanupuikoilla korviaan ja kävi avauttamassa korviaan jatkuvasti lääkärissä, uskoi vielä että on pakko kaivella, että pysyisivät muka puhtaana (koska kun vaikkua kertyy niin paljon, että korvia on pakko huuhdella). Ihmettelen miksi yksikään lääkäri ei puuttunut siihen kaiveluun. Lisäksi niitä törkyisiä vanupuikkoja lojui hirveät kasat joka paikassa. 

Mies lopetti vihdoin sen kaivelun ja ei ole kertaakaan sen jälkeen korvia huuhdeltu. Sillä puikolla, kun tulee vain painettua vaikkua syvemmälle ja oikein tiivistettyä sinne korvan pohjaan 

Vanupuikko on perseestä ja varmaan jonkun saatanan keksintö. Ihmisen ei kuulu tunkea korviinsa yhtään mitään, se vaikku on korvakäytävän suojaksi tarkoitettu ja se kyllä vaihtuu ihan itsekseen sieltä 

Muistaakseni lääkärin ohje korvien kaivelijalle on, että "kyynärpäällä saa kaivaa". :D

Vierailija
19/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan tinnitukseksi. Kannattaa hakeutua korvalääkärille, niillä on nykyään konstit ja vehkeet tämmöiseenkin vaivaan.

Toistaiseksi on tiettävästi vaikeasti hoidettavissa. Varmaan tuollainen vaikkuongelma hoituu, ja putsaus auttaa jos siitä on kiinni.

Vierailija
20/27 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittelee tuonpuoleisesta. Eihän sillä ole verenpainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi