Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Voxra lääkkeestä?

Vierailija
23.06.2024 |

Kertokaahan miten on vaikuttanut masennusoireisiin ja onko tullut haittoja?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävin haitta on ollut se, että viina ei mene enää päähän. 

Vierailija
22/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova kuulla enimmäkseen hyviä kokemuksia. Miksiköhän on niin vähän käytetty kun haitat vaikuttaa olevan pienemmät kuin muissa masennuslääkkeissä. 

No palstan kokemuksia ja haittoja palstan mukaan ( 15 vastausta) turha pitää mitenkään ottaa niin hirveän vakavasti 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittoja: 

itsetuhoiset ajatukset Voxra-hoidon aikana tai pian hoidon lopettamisen jälkeen (ks. kohta Mitä sinun on tiedettävä ennen valmisteen käyttöä, "Mitä sinun on tiedettävä, ennen kuin otat Voxraa"). Jos saat tällaisia ajatuksia, ota heti yhteys lääkäriin tai mene heti sairaalaan.

irtautuminen todellisuudesta ja kyvyttömyys ajatella tai arvioida asioita selvästi (psykoosi). Muita oireita voivat olla harhanäyt ja/tai harhakuvitelmat.

äkillinen ja voimakas pelon tunne (paniikkikohtaus).

änkytys

veren punasolujen väheneminen (anemia), veren valkosolujen väheneminen (leukopenia) ja verihiutaleiden väheneminen (trombosytopenia).

alhainen veren natriumpitoisuus (hyponatremia).

henkisen tilan muutokset (esim. levottomuus, hallusinaatiot, kooma) ja muut vaikutukset, kuten yli 38  C ruumiinlämpö, sykkeen nousu, epävakaa verenpaine ja refleksien liioittelu, lihasjäykkyys, koordinaation puute ja/tai maha-suolikanavan oireet (esim. pahoinvointi, oksentelu, ripuli), kun Voxra-valmistetta käytetään yhdessä masennuksen hoitoon käytettävien lääkkeiden kanssa (kuten paroksetiini, sitalopraami, essitalopraami, fluoksetiini ja venlafaksiini).

Vierailija
24/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkittävin haitta on ollut se, että viina ei mene enää päähän. 

Auttaa myös tupakoinnin lopettamisessa, johon määrättiin ensin. Bupropioni on joillekin todella hyvä lääkeaine.

Vierailija
25/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa kuulovaurioita. Kun olin itse aloittamassa Voxraa pari vuotta sitten, luin täältä voxra-ketjua jossa joku kertoi menettäneensä kuulon pari kertaa hoidon aikana. Ajattelin että kuulostaapa omituiselta. Reilun kuukauden voxraa käytettyäni heräsin aamulla vasen korva kuurona/ oudolla tavalla lukossa. Lopetin voxran heti. Tää oli torstaiaamu, ja vasta sunnuntaina päivällä kuulo palautui. Voitte kuvitella millaiset paniikkitunnelmat oli sen viikonlopun kun etsin tietoa voxrasta /wellbutrinista eli bupropionista ja sain selville sen aiheuttaneen tuhansille käyttäjille pysyvän kuulovamman. Olin onnekas kun mulla se lähti pois. Googlaa hearing loss bupropion.

Vierailija
26/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra on yksi ainoita niin sanottuja "masennuslääkkeitä" joilla on kunnon hoitovastetta adhd ihmisille. Itse parannuin voxralla vuodessa noin vuosikymmenen kestäneestä masennuksesta. Oli aika jännää. 

Mulle on sanottu että ei voi olla ADHD, koska lapsuuden todistukset "liian hyviä" eikä siltä ajalta muita dokumentteja ole.

Mä olen ihmeissäni, kun mä ekaa kertaa ikinä aloitan projektin ja saatan sen loppuunkin 😮 mieli on edelleen tuhannessa asiassa, mutta mä en uuvu sen alle. Koko ajan ei toitota päässä "miks mä en osaa".

Kämppä on siistimpi, mulla on rutiineja, olen alkanut jopa lukemaan. Vieläkin kummallisempia että mun ei tarvitse lukea samaa asiaa viittä kertaa, kun mun silmät ja mieli ei hypi sen tuhannessa muussa asiassa.

Onko sulla diagnoosi ja koitettiinko ennen voxraa jotain muuta?

Mä olen masennuksineen ja ahdistuneisuuksineen ollut todella vaikea hoidettava kun mikään lääke ei tunnu pelaavan niinkuin pitäisi.

Oishan se kiva, jos ne kuuntelisi myös potilasta joka on olojensa kanssa vuosikymmeniä elänyt eikä keskittyisi numeroihin ja omiin olettamuksiin.

Vierailija
27/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan jos ei ole ADHD:ta vaan pelkästään masennusta. 

En tiedä ADHD:sta, epäilen sitä, mutta ei ole diagnosoitu. Voxra alkoi vaikuttaa kahdessa tunnissa ensimmäisen pillerin jälkeen. Vaste ei sitten pysyvästi ollut yhtä hyvä kuin alussa, mutta on auttanut uupumuksesta. Mieliala oli muutenkin "ihan hyvä", joten siihen ei ole vaikuttanut oikeastaan suuntaan tai toiseen. On lisännyt jaksamista ja aloitteellisuutta normaalimmaksi. Ehkä tarvitsisi ADHD-lääkkeen lisäksi, en tiedä. Minulle Voxra on ollut ihan mahtava lääke. 

Vierailija
28/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa kuulovaurioita. Kun olin itse aloittamassa Voxraa pari vuotta sitten, luin täältä voxra-ketjua jossa joku kertoi menettäneensä kuulon pari kertaa hoidon aikana. Ajattelin että kuulostaapa omituiselta. Reilun kuukauden voxraa käytettyäni heräsin aamulla vasen korva kuurona/ oudolla tavalla lukossa. Lopetin voxran heti. Tää oli torstaiaamu, ja vasta sunnuntaina päivällä kuulo palautui. Voitte kuvitella millaiset paniikkitunnelmat oli sen viikonlopun kun etsin tietoa voxrasta /wellbutrinista eli bupropionista ja sain selville sen aiheuttaneen tuhansille käyttäjille pysyvän kuulovamman. Olin onnekas kun mulla se lähti pois. Googlaa hearing loss bupropion.

Minulla on onneksi kuulo tallella, mutta hiukset lähtee. En silti voisi luopua lääkkeestä, sama kuin lakkaisi juomasta vettä, sellaiseksi koen vasteen. 

Vierailija
29/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elävässä elämässä kuullut viiden ihmisen kehuvan Voxraa ja että toimii heille. Yhtään negatiivista en ole kuullut. Otanta siis on olematon, mutta hyviä kokemuksia on lääkkeestä. 

Vierailija
30/40 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxran annostusta nostettiin ja saan jotain ihme sätkyjä, hieman kuin mietoja epileptisiä kohtauksia. Taisi olla voimakkaana myös kun aloitin.

Meneekö nää nyt tohon refleksien liioittelu / lihasjäykkyyden piikkiin?

Ahdistus nousussa myös, en uskalla kauppaan. Todella inhottavaa. Ja oon paniikkipotilas ilman oikeaa lääkettä.

Vierailija
31/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin voxraa noin puoli vuotta isolla annoksella. Korvat soi ja kädet tärisi, jäi päällimmäisenä mieleen. Venlafaxin rauhoitti paljon enemmän kuin Voxra jännityksen ja ahdistuksen suhteen mutta lisäenergiaa ei tullut kummastakaan.

Vierailija
32/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle tämän lopettaminen on oireden takia hankalaa ...miten olette lopettaneet Voxran ..

Vierailija
33/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoja liikkeellä. 

Voxra ei aiheuta itsemurhia.

Voxra ei lihota, vaan sen kanssa laihtuu, koska sitä käytetään tuloksellisesti mm tunnesyömisen hallintaan. 

Useimmissa masennuslääkkeissä varoitetaan että alkuun oireilu voi pahentua, todellakin joillakin voi mennä olo itsemurhan partaalle. 

Itsellä on viiltelytaustaa ja joku viikko aloituksesta olo oli niin paha, että viiltelin vuosien jälkeen ja myös sitä itsaria mietin. Onneksi tasaantui, aikaa tosin meni kohtuuttoman paljon.

Vierailija
34/40 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bupropioni ilman reseptiä - https://topeuro-shop.com/buy-wellbutrin-sr-fi.html?wm=11492&tr=8027 Minä olen käyttänyt yli vuoden Bupropioni 300mg/pv. Ei mitään sivuoireita. Paino pudonnut yli 10 kg. Ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen olevani tasapainossa.

Vierailija
35/40 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoja liikkeellä. 

Voxra ei lihota, vaan sen kanssa laihtuu, koska sitä käytetään tuloksellisesti mm tunnesyömisen hallintaan. 

Miksi sitten lääkkeen mukana tulevassa selosteessa itsemurhan riski kuitenkin mainitaan? Luulisi valmistajan tietävän paremmin kuin random vauvalaisen...

Vierailija
36/40 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kaksi viikkoa käyttänyt. Ikäviä ahdistusaaltoja ilmennyt. 

Vierailija
37/40 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra on yksi ainoita niin sanottuja "masennuslääkkeitä" joilla on kunnon hoitovastetta adhd ihmisille. Itse parannuin voxralla vuodessa noin vuosikymmenen kestäneestä masennuksesta. Oli aika jännää. 

Olen miettinyt, että oisko mulla add. Nyt syön tuota Voxraa ja tuntuu, että kongnitiiviset kyvyt ovat parantuneet huomattavasti. Huomaan yksityiskohtia ja muisti on parempi. Jaksan keskittyä. 

Ruokahalu on vähentynyt. Voisin olla syömättä mitään. Ei tee kovin paljon ruokaa mieli. 

Vierailija
38/40 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin voxraa noin puoli vuotta isolla annoksella. Korvat soi ja kädet tärisi, jäi päällimmäisenä mieleen. Venlafaxin rauhoitti paljon enemmän kuin Voxra jännityksen ja ahdistuksen suhteen mutta lisäenergiaa ei tullut kummastakaan.

Venlaan en enää koskisi. Heräsin aina yöllä 1-2 kertaa. Päivällä olin niin väsynyt, että nukahtelin milloin mihinkin. Sehän on vanha lääke. Teki tunteettomaksi. En ihastunut kehenkään kymmeneen vuoteen. 

Ilmeisestu julkisella tuputtavat tuota Venlaa. Minäkin sain tuon lääkkeen julkiselta puolelta. Tehokas, auttaa heti, mutta sivuoireet. 

Vierailija
39/40 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venlaan en enää koskisi. Heräsin aina yöllä 1-2 kertaa. Päivällä olin niin väsynyt, että nukahtelin milloin mihinkin. Sehän on vanha lääke. Teki tunteettomaksi. En ihastunut kehenkään kymmeneen vuoteen. 

Ilmeisestu julkisella tuputtavat tuota Venlaa. Minäkin sain tuon lääkkeen julkiselta puolelta. Tehokas, auttaa heti, mutta sivuoireet. 

Niin, miksi sitä Venlaa tuputetaan ihmisille julkisella puolella? Yksikään yksityisen puolen psykiatri ei ole ehdottanut Venlaa. 

Se on vanha lääke. Sen jälkeen on tullut uuden polven lääkkeitä. 

Vierailija
40/40 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provoja liikkeellä. 

Miksi sitten lääkkeen mukana tulevassa selosteessa itsemurhan riski kuitenkin mainitaan? Luulisi valmistajan tietävän paremmin kuin random vauvalaisen...

Minullakin tuli noita ajatuksia. Pahempina kuin ikinä, edes ilman lääkettä. Se oli pelottavaa.