Tyhmä kysymys: pystyykö synnytyksen aikana itse syömään mitään?
Hei!
Eli kysymys tulikin jo tuossa otsikossa... kaikissa listoissa muistetaan mainita isälle otettavat eväät synnytykseen mukaan, mutta onko sitä itse niin kipeä että mikään ravinto ei tule mieleenkään? Miten sitä jaksaa, jos synnytys venyy pitkäksi? Eli lähinnä tässä pohdin, kannattaako itselle edes pakata mukaan mitään helppoa, energiapitoista syömistä mukaan, edes suklaata tai valmista mustikkakeittoa pienessä purkissa...?
Kokemuksia kuulisin mielelläni! : )
Kommentit (24)
On yksi asia vähemmän mieltä askarruttamassa. :o) Ne suklaat taidan tosiaan sujauttaa kassiin... : )
lähti töihin. Sain epiduraalis kahen maissa, mies tuli kello neljä ja toi mun herkkua, kinkku-ananas pizzaa :) Söin sit suoraan pahvilootasta, nams! Mikäs siinä oli syödessä, kun epiduraali vei kivut :)
Toki oisin saanu sairaalan safkaa, mutta ei maistunut.
syödä, toka kerralla oli karmee nälkä, kummallakin kerralla olen ottanut epiduraalin. Kummallakin kerralla olen oksentanut ja varsinkin toka kerralla monesti ja kunnolla, onneksi eivät antaneet syödä. Kyllä riitti se mehun, veden ja mahanesteen oksentaminen, en kyllä olisi halunnut ruokaa ja suklaamössöä oksentaa. Eli jos synnytys näyttää tapahtuvan ja etenevän, en söisi näin jälkiviisaana, mutta ekakertalaisena söisin ennen kuin lähden sairaalaan, jos siltä tuntuu.
Söin kyllä esikoista tehdessä alkutunneilla ihan normaalia sairaalaruokaa, mutta viimeiset 10h ei tehnyt mieli enää mitään, tosin olikin jo yö. Kuitenkin ihan verensokerin takia nieleskelin suklaarusinoita vielä tuntia ennen syntymää joten ponnistusvaiheessa maistui suklaarusina suussa. Enkä ole sen koomin syönyt ainuttakaan suklaarusinaa.
Toisen kohdalla synnytys eteni nopeasti eikä syöminen tullut mieleenkään. Silloin söin väkisin pari palaa suklaata ja hedelmäaakkosia, joista sainkin virtaa.
Nyt pakkasin sairaalakassiin suklaata, hedelmäkarkkeja ja mustikkasoppaa jota voi juoda pillillä sekä kaurakeksejä.
rv 39+