Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko asumaan

Vierailija
23.06.2024 |

Suostuisitko asumaan 60 luvun alkuperäiskuntoisessa remontoimattomassa talossa vai muuttaisitko pois?

Kaikki lähipiirin perheet asuu kauniissa nykyaikaisissa oloissa mutta meillä on hirveä alkuperäiskuntoinen röttelö, jota puoliso ei suostu remontoimaan. Kaikki paikat vetelee viimeisiään, putket on hajoamisriskissä ja useissa huoneissa haisee homeelle. Minusta tuntuu että kukaan muu ei suostuisi elämään tällaisissa oloissa ja minäkään en voi hyvin täällä mutta emme löydä ratkaisua tilanteeseen puolison vastarinnan takia. Remontointi minun päätökselläni ei ole mahdollista koska en omista taloa vaan maksan asumisestani puolisolle.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Haluaisin terveydelle riittävän hyvän asunnon. Ja muulle hyvinvoinnille. Ne puutalot pitäisi purkaa miltei ja uuteen kaikki.

Vierailija
2/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 1920 -luvun alkuperäisessä, 1950-luvulla vain sähköt ja vesi uusittu. Kun ei ole varaa remontoida, niin eipä siinä ole muita vaihtoehtoja kun asua vaan.

Vierailija
4/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ja talolle moro ja näkemiin?

Vierailija
5/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi hometta niin toki se betonikuutio-olosuhteet voittaa milloin tahansa.

Vierailija
6/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoisessa, kyllä. Kuvaamasi kuntoisessa, en. Meillä 70-luvun talo ja tässä ei paljoa alkuperäistä ole kyllä enää jäljellä, vain se mikä edes jollain tasolla sopii omaan makuun ja on järkevä pitää vielä ennallaan (kuten toimiva takka tai puuverhoilu takkahuoneessa.). Jos jokin paikka on epäilyttänyt, niin olen käyttänyt auki ja sitten tarvittaessa korjattu. Kallistahan tuo on, mutta ei saatu niin paljoa lainaa että olisi uuden voinut rakentaa, ainakaan näin isoa.

Vierailija
7/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi tuollaiseen edes muuttanut.

Vierailija
8/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 1920 -luvun alkuperäisessä, 1950-luvulla vain sähköt ja vesi uusittu. Kun ei ole varaa remontoida, niin eipä siinä ole muita vaihtoehtoja kun asua vaan.

Ap

Tuo on toki asia erikseen jos ei ole vaihtoehtoja. Meillä olisi taloudellisesti paljonkin mahdollisuuksia muuhun. Joko ostaa yhdessä aivan toinen talo tai miettiä tämän jakamista kaksin ja sitä kautta saada remonttibudjettia. Ollaan molemmat ihan keskituloisia ja itse olen tällä hetkellä täysin velaton.

Vierailija
9/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometalossa en asuisi, koska se nyt vaan on terveydelle vaarallista.

Isompi remppa siellä ap:n talossa tulee, jos putket hajoaa ja tulee vielä iso vesivahinko kaiken lisäksi. Miksi puoliso vastustaa remontoimista? Onko raha syynä, vai laiskuus, vai piheys?

Vierailija
10/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin hemmettiin sieltä.

Vierailija
11/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi hometta niin toki se betonikuutio-olosuhteet voittaa milloin tahansa.

Asuisin mieluummin betonikuutiossa, kuin vanha räyskä puutalo, jossa saa pelätä ties mitä hometta ja paloa. Kunhan ei ole liian kylmä, kuuma jne. Kaikissa asunnoissa ja laitteissa toki vikansa.

Vierailija
12/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hometalossa en asuisi, koska se nyt vaan on terveydelle vaarallista.

Isompi remppa siellä ap:n talossa tulee, jos putket hajoaa ja tulee vielä iso vesivahinko kaiken lisäksi. Miksi puoliso vastustaa remontoimista? Onko raha syynä, vai laiskuus, vai piheys?

Ap

En rehellisesti sanottuna edes tiedä mikä tässä kiikastaa lopunperin. En ole saanut häneltä oikein mitään järkevää vastausta ja yleensä jos aiheesta alottaa keskustelun niin se päättyy riitaan. En oikein jaksa itse tätä tilannetta enää koska voin kotona niin huonosti ja koti ei tunnu oikein edes kodilta kun ei vastaa mitenkään sitä mitä itse haluaisin eikä ole vaikutusvaltaa tehdä siitä sellaista.

Vierailija
13/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostuisi tuollaiseen järjestelyyn että mulle ei kartu omaisuutta, mutta maksan vuokraa jolla kartutan puolison omaisuutta. Ja kaupan päälle vielä pitäisi asua epämieluisassa röttelössä.

Vierailija
14/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloitus se tämäkin on? Mikä ihmeen parisuhde taustalla jossa ollaan jumissa hengenvaarallisessa talossa ja puoliso pihtaa rahoja remppaa varten? En vain ymmärrä taas yhtään mitään.

Kuinka iso talo? Rakennettu 1960-luvulla? Siis 60 vuotta sitten? Onko hirsitalo vai mikä? Missä se sijaitsee?

Niin outo juttu että mä en sano mitään vaan vaikenen. Onko tässä joku erotilanne ja tarkoitus jättää se puoliso jolla ei ole rahaa kunnostaa asumaan jo iäkkäänä siihen kauhutaloon? Eikö halua muuttaa sieltä vai mitä - asukoot siellä sitten? 

Vierailija
15/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma koti! Ei missään ole sanottu, että miehen kanssa on pakko asua, vaikka parisuhteessa ollaankin. Vuodatuksesi vaikuttaa siltä, että kun mies ei tottele, niin sinä valitat.

Vierailija
16/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että maksat vuokraa omalle miehellesi kertoo jo tarpeeksi. 

Vierailija
17/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä menetä terveyttäsi tuossa talossa! Homeyliherkkyys kun puhkeaa ja joillekin vielä kemikaaliyliherkkyys, niin ne on sitten riesana loppuelämän.

Vierailija
18/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en suostuisi tuollaiseen järjestelyyn että mulle ei kartu omaisuutta, mutta maksan vuokraa jolla kartutan puolison omaisuutta. Ja kaupan päälle vielä pitäisi asua epämieluisassa röttelössä.

Ap 

Kyllä mulle kertyy hyvät rahat säästöön joka kuukausi. Maksan vain oman osuuteni asumiskuluista enkä todellakaan puolison lainaa tai vuokraa koska asunnon kunto on tosiaan mikä on.

Vierailija
19/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset voivat tuossa asunnossa. Eikö heidänkin hengitysilma vähän mietitytä. Jos asunto on toisen, koska sä saat omasi. Onko asunto toiselle niin kodin tuntuinen ettei voi vaihtaa itse. 

Vierailija
20/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole vaihtoehtona se, että ap asuu omassa kodissaan, mutta koska hänellä ei ole siihen varaa, niin maksaa edes oman osuutensa sähköstä ja vedestä ja jätemaksusta. Vai oikeastiko kuvittelette, että omakotitalosta ei synny mitään kuluja, asuminen on ilmaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme