Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisitkö sukulaisvierailulle, jossa kukaan ei kysy sinulta mitään?

Vierailija
23.06.2024 |

Ja kun kiittää ruoasta, siihen ei reagoida mitenkään. Voisi sanoa "ole hyvä". Olisin siis ihan seinäruusu, jonka kuulumiset ei kiinnosta. Aattelin jättää väliin nämä kekkerit, näin se tulisi menemään. Ahdistaa pelkkä ajatus. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin sinne kuin näihin joissa tarkkaillaan mitä syö, pakotetaan saunaan jossa kyylätään tarkkaan karvat ja pömppis jne.

Pakotetaan saunaan? Ootsä aivoton? Mitään ei ole pakko tehdä.

Mä en menisi kumpaankaan paikkaan.

Vierailija
22/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Miten ruoasta kiittämiseen reagoidaan mutta kuin sanotaan että ole hyvä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä etukäteen tiedä, puhuuko kukaan mitään. Voit myös itse aloittaa.

Vierailija
24/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös asioista utelu olekaan se ikävämpi asia.

Vierailija
25/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menisi.

Meillä äidin puolen suvussa on kirjoittamaton sääntö, että jokainen hoitaa omat lapsensa. Tämä tarkoittaa myös sitä, ettei sisarusten aikuisille lapsillekaan puhuta. Me serkukset kyllä keskutellaan keskenämme, mutta mummut, papat, sedät ja tädit ei vastaa mitään, jos niille yrittää jotain jutella. Hymisevät vain vaivaantuneina ja jatkavat keskenään keskustelua.

Käyn sukujuhlista vain hautajaisissa.

Vierailija
26/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin sinne kuin näihin joissa tarkkaillaan mitä syö, pakotetaan saunaan jossa kyylätään tarkkaan karvat ja pömppis jne.

Pakotetaan saunaan? Ootsä aivoton? Mitään ei ole pakko tehdä.

Mä en menisi kumpaankaan paikkaan.

Mökille tulevat vieraat haluavat välttämättä aina saunaan ja uimaan. Ei meillä ketään pakoteta. Kaupunkiasunnossa harvemmin saunotaan vieraiden kanssa.

Suomalaiset ovat kyllä niin juntteja, että pitävät normaalia small talkia uteluna. Ei minua juurikaan kiinnosta Tiina-Marian kesäloma suunnitelmat, mutta emäntänä en keksinyt muutakaan jutunaihetta tämän vieraan kanssa. 

Vierailija
27/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa olen tällä palstalla törmännyt ajatukseen, että vierailulla joku utelee asioita. Minulle on kotikasvatuksessa opetettu, että emännöintiin (isäntäväen kaikkien jäsenten, myös lapsien) kuuluu pyrkiä keskustelemaan kaikkien vieraiden kanssa.

Osa vieraista on usein oudompia, uusia kumppaneita jne, eikä luontevaa small talk -keskustelua synny muuten kuin kysymällä jotain diipadaapaa. Olen nyt hämilläni tajunnut, että jotkut ajattelevat että utelisin heidän asioitaan ;). Melko huvittava ajatus.