Lähtisitkö sukulaisvierailulle, jossa kukaan ei kysy sinulta mitään?
Ja kun kiittää ruoasta, siihen ei reagoida mitenkään. Voisi sanoa "ole hyvä". Olisin siis ihan seinäruusu, jonka kuulumiset ei kiinnosta. Aattelin jättää väliin nämä kekkerit, näin se tulisi menemään. Ahdistaa pelkkä ajatus.
Kommentit (27)
Mieluummin sinne kuin näihin joissa tarkkaillaan mitä syö, pakotetaan saunaan jossa kyylätään tarkkaan karvat ja pömppis jne.
Aika monella on tunnevammaisia sukulaisia.
Olen ollut tällaisissa sukujuhlissa, miehen veljentyttären lakkiaisissa. Kukaan ei puhunut minulle koko päivänä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tällaisissa sukujuhlissa, miehen veljentyttären lakkiaisissa. Kukaan ei puhunut minulle koko päivänä mitään.
Puhuitko sinä heille? Kukaan ei vastannut mitään, jos esitit kysymyksen?
Mieluummin tuollaisiin kun sellaisiin joissa udellaan liikaa.
Ei viitsi olla aina se, joka kysyy. Kohteliaisuuksista nämä ihmiset ei tiedä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin sinne kuin näihin joissa tarkkaillaan mitä syö, pakotetaan saunaan jossa kyylätään tarkkaan karvat ja pömppis jne.
Minä en menisi kumpaankaan. Huonot juhlat ei muutu hyviksi ajattelemalla että ne voisivat olla vielä huonommat.
Vierailija kirjoitti:
Ei viitsi olla aina se, joka kysyy. Kohteliaisuuksista nämä ihmiset ei tiedä. Ap.
Onko teillä keskustelut jotain kysymys vastaus ketjuja? Itse et osallistu tai avaa suutasi, jos sinulta ei suoraan kysytä sinun henkilökohtaisista asioistasi? Ja olet ihan aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Joku kehitysvamma on aikuisella ihmisellå, joka antaa pakottaa itsensä yhteissaunaan.
Minä en tykkää kun minulta kysellään henkilökohtaisia asioita. Millaisia kysymyksiä odotat sukulaisilta?
Voisitihan itse kertoa kuulumisistasi jos haluat keskustella. Niin minä teen ja vastavuoroisesti minulle kerrotaan.
Ehkä ihmiset ei tiedä mitä sinulta on sopivaa kysyä. Joskus tavallisiin kysymyksiinkin voi tulla nenäkkäitä vastauksia. Ja olen usein ollut sukulaisjuhlissa, vaikka kukaan ei kysy mitään, puhetta on riittänyt.
Lähtisin. Tykkäisin, kun ei liikoja udella, söisin tarjottavat ja heittäisin väliin, että on se ilmoja pidellyt.
Jos olet alle 30v ikäinen, muut tietävät, että sinulta ei saa kysyä mitään eikä sinulle saa sanoa mitään, loukkaannut kaikesta ja avaudut sitten Jodelissa, miten maalaistäti Turusta kyseli kesäloman ajankohtaa, miten utelias voi vanhus ollakaan ja miten se kehtasi!
Minä tykkään olla kuuntelijana sukulaisvierailuilla. Vaikka en kysy mitään niin minulle kyllä avaudutaan. Ihan mielenkiinnolla kuuntelen. Joskus joku kyllä kysyy, että mitä sinulle kuuluu, vastaan vaan, että eipä tässä ihmeitä. Ja onhan se ihanaa nauttia tarjoiluista ja pällistellä sukulaisia.
Eihän tossa ole mitään. Mä menisin. Sit jos henkilökemiat toimii niin kyllä syntyy jotain kommunikaatiota. Mikä juttu tämä on? Viedäänkö sut jotenkin näytille ekan kerran vai mitä? Tietävätkö jo kuka olet ja mikä on roolisi sen miehen maailmassa jonka sukulaisista oletettavasti kyse? Ehkä taustalla on joku niin kamala stoori - jonka tietävät - että eivät alkajaisiksi jos ollenkaan ala pumppaamaan sulta yhtään mitään. Jospa se porukka on enemmän jopa nolona puolestasi.
En lähtisi missään tapauksessa muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka keskustelit kaikkien kanssa?
Kyseletkö sä muilta?