Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokaideoita pavuista!

Vierailija
23.06.2024 |

Olisko muilla heittää ideoita mitä helppoja ja nopeita ruokia voisi tehdä papuja käyttäen.

Mulla on siis kaapissa iso kasa papuja, on mustia, kidney, valkoisiapapuja. Myös vihreitä linssejä ja kik herneitä.

Rakastan ruokia jossa on papuja ja linssejä yms! (muiden tekemiä ainakin🤫) 

Mutta itselle ei tule mieleen mihin kaikkialle niitä voisin laittaa tai millaisia ruokia niistä voisin tehdä. 

En ole erityisen hyvä kokki, joten helpot ohjeet hakusessa! 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kikherneitä salaattiin, couscousin kanssa ja kookoskeittoon. Papuja tuliseen tomaattikeittoon, tortilloihin, salaattiin, kasvispihveihin ja joskus valkoisia papuja tomaattikastikkeessa paistetun kananmunan ja paahtoleivän kanssa. 

Vierailija
22/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cj0KCQjwsuSzBhCLARIsAIcdLm7JYw2nqihkO3nYpIaXwNkuKwTt_NGg6SmJ4KPMvVuta5FQJzNeD8MaAmRYEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

https://www.meillakotona.fi/reseptit/papukeitto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita papuja, kun oon ostanut, kun ne on niiiin terveellisiä, mutta sittenhän en tykkää niistä, niin ei tuu syötyä. 

Pitää käydä tää ketju läpi, että onko jotain siedettävän kuulosta. 

Aiemmin oon paahtanut kikherneitä naposteltaviksi, 🙄, juu ei... Ja tehnyt kikhernekastiketta pastalle, eikä kukaan tykännyt. Itse en syö lihaa, mutta kun olen lisännyt papuja jauhelihakastikkeeseen, on tullut kommenttia, että parempi olisi ilman. 

Vierailija
25/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ameriikan papusalaatti. Sellainen syvän etelän resepti. Herkkua kesähelteellä.

Vierailija
26/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.alisoneroman.com/recipes/spiced-chickpea-stew-with-coconut-…

The Stew. Oikeasti hyvää. Eikä tarvitse miljoonaa ainesta. 

Vierailija
27/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittiläinen aamupala taitaa olla papuja tomaattikastikkeessa ja pekonia. Meinaa nousta oksennus kurkkuun.

No ne ovat osa siitä. Lisäksi siihen kuuluu paistettuja munia, makkaraa, tomaattia, herkkusieniä ja paahtoleipää. Sitten on alueellisia variantteja joissa jätetään jotain pois ja laitetaan jotain muuta tilalle.

Vierailija
28/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on noita papuja, kun oon ostanut, kun ne on niiiin terveellisiä, mutta sittenhän en tykkää niistä, niin ei tuu syötyä. 

Pitää käydä tää ketju läpi, että onko jotain siedettävän kuulosta. 

Aiemmin oon paahtanut kikherneitä naposteltaviksi, 🙄, juu ei... Ja tehnyt kikhernekastiketta pastalle, eikä kukaan tykännyt. Itse en syö lihaa, mutta kun olen lisännyt papuja jauhelihakastikkeeseen, on tullut kommenttia, että parempi olisi ilman. 

Tämä on tietysti makuasia ja jos ei pavuista tykkää niin vaikea sitä on muuttaa. Syön papuja usein ja mausteilla, tuoreilla yrteillä ja vihanneksilla saa paljon hyvää tehtyä. Koostumus on välillä tylsä esimerkiksi pavut ja pasta tai jonkun ohjeen mukaan kikherneitä kasviskiusauksessa. Tulee helposti jauhoista mautonta mössöä. Paahtamalla, valitsemalla sopivat pavut sopivaan ruokaan tai lisäämällä ne vasta lopuksi muuhun ruokaan, saattaa saada parempia tuloksia. 

Vierailija
29/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkon, maustan mustapippurilla, valkosipulilla, oliiviöljyllä ja chilillä ja lämmitän ja syön. Hyvää mutta perse laulaa, joten mieluummin jotain muuta.

Vierailija
31/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja, perunaa, vihreitä papuja, chiliä, Chorizo makkaraa, mahdollisesti viinissä. Salaattia tai riisiä lisukkeeksi

Vierailija
32/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanakastike sitruunakermaan ja papuihin.

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/sitruunainen-kanakastike

Vierailija
33/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili Con Carne tyyppinen ruoka muutamilla ainesosilla.

https://www.valio.fi/reseptit/chili-con-carne/

Vierailija
35/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen monesti papukiusausta. Eli perunasipuliseos, papuja ja kermaa.

Vierailija
36/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tortilloja

Paputortilloista en ole kuullutkaan? Maissista tai vehnästä ne yleensä tehdään. Onko reseptiä?

Vierailija
37/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittiläinen aamupala taitaa olla papuja tomaattikastikkeessa ja pekonia. Meinaa nousta oksennus kurkkuun.

Pitääkö teidän persujen pilata kaikki ketjut oksentelemalla kaikkea ulkomaalaista kohtaan?

Vierailija
38/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teidän persujen pilata kaikki ketjut oksentelemalla kaikkea ulkomaalaista kohtaan?

Ihanan tuhti aamupala. Sillä lähtee nälkä pitkäksi aikaa.

https://www.hk.fi/reseptit/englantilainen-aamiainen/

Vierailija
39/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.soppa365.fi/reseptit/kasvis-padat-ja-laatikot/maapahkina-pa…

AINEKSET

1sipuli

2isoa valkosipulinkynttä

1rkl raastettua inkivääriä

250 g bataattia

1 iso lehtikaalin lehti

1 tlk (230 g) säilöttyjä, kypsiä borlotti- tai mustasilmäpapuja tai papusekoitusta

2 rkl rypsiöljyä

2 tl jauhettua korianteria

jauhettua juustokuminaa

tl chilirouhetta

jauhettua muskottipähkinää

500 g paseerattua tomaattia

2 dl vettä

2 rkl kasvisfondia

dl  maapähkinävoita

1 limetin mehu

suolaa

Lisäksi

dl suolapähkinöitä

1 ruukku korianteria

Vierailija
40/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sinun pilata jokainen ketju jankuttamalla persuista? Olet ääliö. Tämä persu asui vuosikausia Britanniassa, oikeasti meni vuosi ennen kuin maistoin baked beans. Nyt syömme niitä joka viikonloppusunnuntaiaamu leipomani hapanjuurileivän kanssa. Englantilaisen mieheni, joka muuten myös äänestää persuja, hapanjuurileipä ja nuo pavut ovat maailman paras yhdistelmä. Olemme kasvissyöjiä joten pekoni jää pois aamiaisella. Siinä sulle taas yksi kumottu persuilluusio. 

Sulle maailmassa on sinä ja persut. Sinuna lähtisin maailmalle avartamaan maailmankuvaasi. Poistu sieltä pikkukylästä ja lähde ja koe. Saatat yllättyä. Tai sitten et. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi