On itsekästä mennä juhannuksena naimisiin, koska siinä pilaa kaikkien
vieraiden juhannuksen. Ja se osoittaa myös totaalista tilannetajun puutetta. Siinä jää monelta perinteinen mökkijuhannus, festarijuhannus tai muu mukava juhannusperinne pitämättä. Ja vain kahden ihmisen takia...
Kommentit (16)
Ei ketään kai ole pakotettu osallistumaan juhliin. Ei siihen tarvitse antaa edes syytä, laittaa vain "valitettavasti emme pääse, hyviä juhlia ja onnea!".
Ja sitten mietitään, mitä me tänä vuonna keksittäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Me menimme juhannuksena naimisiin ja sopi kaikille juhlavieraille erinomaisen hyvin.
Mistä sä sen tiedät? Usein ihmiset onneksi ovat sen verran hienotunteisia, etteivät kehdanneet sanoa suoraan, että saaatanan idi-ootit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me menimme juhannuksena naimisiin ja sopi kaikille juhlavieraille erinomaisen hyvin.
Mistä sä sen tiedät? Usein ihmiset onneksi ovat sen verran hienotunteisia, etteivät kehdanneet sanoa suoraan, että saaatanan idi-ootit...
Sä voit vieraana myös kieltäytyä niistä hääjuhlista. Ryypätä ehdit muulloinkin, yksi juhannus sinne tänne.
Kävin Juhannuksena kaupungilla katsomassa,onko siellä ketään, vai ovatko kaikki mökeillänsä, niin kuin on annettu ymmärtää. Kaupunki oli täynnä ihmisiä. Osa kävelemässä, osa autolla ajelemassa. Yhtään ruoka- ja kahvipaikkaa ei ollut auki, vaikka asiakkaita olisi varmasti ollut ruuhkaksi asti. Yhä harvempi viettää juhannusta mökillä. Kyllä siihen voi yhdet häät sopia.
No tällä ideologialla taidamme pitää häämme sitten jouluna. Ai että saakin upeaksi koristeltua juhlapaikan ja myös kirkon. Ihana idea.
Minä olisin aikoinaan halunnut juhannushäät. Ajankohta ei sopinut sulhaselle.
Minun mukavin juhannukseni oli se, kun olin häissä. En edes tuntenut hääparia kovin hyvin, mutta häät olivat kauniissa maalaismaisemassa ja ruoka hyvää. Ei ollut oman mökin työleiriä tai festarien uuvuttavaa sotkua ja melua. Ei tarvinnut järjestää yhtään mitään muuta kuin itsensä paikalle.
On se vieraallekin elämys päästä juhannushäihin. Ei enää pidetä juuri mitään häitä, mieluummin menisin häihin kuin johonkin festareille tai mökille, niihin pääsee ihan minä kesänä tahansa.
On itsekästä ylipäätään järjestää mitään juhlia viikonloppuisin. Vuorotyöläiseltä saattaa mennä siinä kuukauden ainoa vapaa viikonloppu juhliessa jonkun häitä, hautajaisia, synttäreitä, rippiäisiä, lakkiaisia, pyöreitä synttäreitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minäkin nuorempana ajattelin. Nykyisin juhannus on itselleni ihan yhdentekevä juhla ja olinkin mielelläni töissä koko juhannuksen.
Olen samaa mieltä, koska juhannus on ainutkertainen tapahtuma, eikä sitä tule enää koskaan uudelleen, esim. seuraavana vuonna.
Juhannushäät olivat ennen täysin yleinen perinne.
Vanhempani menivät taannoin naimisiin itsenäisyyspäivänä. Sekin oli kuulemma siihen aikaan tapa.
Ei ole itsekästä mennä juhannuksena naimisiin. Itsekästä sen sijaan on odottaa vieraiden saapuvan paikalle. Monilla on parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, koska juhannus on ainutkertainen tapahtuma, eikä sitä tule enää koskaan uudelleen, esim. seuraavana vuonna.
No menisitkö itse jouluaattona häihin? Joulukin on joka vuosi. Ja hääparin osapuolillakin on uudet häät tiedossa 50%:n todennäköisyydellä.