Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kimalaispesän hävittäminen

Vierailija
23.06.2024 |

Hittolainen. Aina olen pörriäiset pelastanut, vienyt varoen sisältä ulos, ostanut pihaan kukkia ihan vaan pörriäisiä ajatellen. Ja nyt on eteisen lattian alla kimalaispesä :(

Todennäköisesti pesä on hyvin pian ulkoseinän/lattiarakenteen kulmauksessa. Meillä on remontti meneillään ja en tiedä saako pesää näkyviin, koska emme ole purkamassa lattiaa sisältä emmekä sen rakenteita. Jos pesä on syvemmällä, se sitten jää sinne ja tie ulos sulkeutuu uuden ulkoseinän myötä.

Myrkkyä oli pakko jo koloon laittaa, mutta päivästä toiseen sinne menee lisää ja lisää kimalaisia, tai jäävät pörräämään siihen sisälle menemättä.

Jos pesä jää sinne, onko se sitten vaan myrkkyä kunnolla ja kulku kiinni? Harmittaa kyllä todella paljon, en ole koskaan ennen suostunut ainuttakaan kimalaista tappamaan :(

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimalaiset ovat suloisia pörriäisiä

Vierailija
22/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää myrkyttää? Saattavat löytää toisen reitin.

Tätä minäkin ihmettelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saisi hetkeksikään enää sielulleni rauhaa, jos itse tai puolisoni tieten tahtoen joukkosurmaisi kimalaisyhdyskunnan. Kait sinne ulkonurkkaan voi jättää jonkunlaisen kulkuaukon kesäksi, jonka sulkee pakkasen tultua. 

Vierailija
24/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin ampiaspesänkin olla, kun huomasin, että olivatkin tottuneet minuun. Sain kulkea ihan vapaasti. Kimalaiset varmasti vielä lempeämpiä.

Kimalaiset on kyllä niin sopuisia ja kivoja etten kyllä niiden pesää hävittäisi.

Vaikka olisi saappaaseen jostakin syystä päätynyt niin inisee  ja varoittelee kun sinne jalkaa koittaa työntää. Samoin hauskasti pitää kahta käpäläänsä ylhäällä mikäli haluaa muutenkin olla rauhassa.

Elin ampiaisten kanssa sopuisasti koko viime kesän. Terassin ikkunalaudan alta lensivät pesälleen ja pois. Kertaakaan eivät hyökänneet saati pistäneet. Minä kuljin ja touhusin täysin vapaasti omiani.

Jäänyt lapsuudesta mieleen, että oli joku ihme tarve hävittää ja tappaa pesät.

Vierailija
25/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin ampiaspesänkin olla, kun huomasin, että olivatkin tottuneet minuun. Sain kulkea ihan vapaasti. Kimalaiset varmasti vielä lempeämpiä.

Kimalaiset on kyllä niin sopuisia ja kivoja etten kyllä niiden pesää hävittäisi.

Vaikka olisi saappaaseen jostakin syystä päätynyt niin inisee  ja varoittelee kun sinne jalkaa koittaa työntää. Samoin hauskasti pitää kahta käpäläänsä ylhäällä mikäli haluaa muutenkin olla rauhassa.

Elin ampiaisten kanssa sopuisasti koko viime kesän. Terassin ikkunalaudan alta lensivät pesälleen ja pois. Kertaakaan eivät hyökänneet saati pistäneet. Minä kuljin ja touhusin täysin vapaasti omiani.

Jäänyt lapsuudesta mieleen, että oli joku ihme tarve hävittää ja tappaa pesät.

Suuret ikäluokat ovat kyllä tuossakin omaa luokkaansa. Vaikka vain sen oman pihan reunalla olisi ollut kimalaispesä, se piti tuhota. Koska se on MINUN pihalla.

Vierailija
26/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kimalaisia vai ampiaisia?

Jos ei erota ampiaista kimalaisesta, niin todennäköisesti ei osaa myöskään kirjoittaa.

Noh, joo. Aloituksessa jo kirjoitin että kimalaisia. Eli kyseessä ei silloin ole ampiaiset.

Vierailija
27/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tapa kimalaisia. Kimalaiset on hyötyeläimiä, joita ilman emme ikinä saisi metsästä tai puutarhasta marjasatoa. Ötökät ei pistä eikä pure, ellei niitä hätyytä pesän lähellä. Älä käytä myrkkyjä, älä koskaan tapa hyödyllisiä pikkuötököitä. Niiden tappamista voi pitää jopa ympäristörikoksena. Käytä vaikka suojaa, esim hyttysharsoa, mutta älä tuhoa pesää älä tuhia hyötyeläintä.

Vierailija
28/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tapa kimalaisia. Kimalaiset on hyötyeläimiä, joita ilman emme ikinä saisi metsästä tai puutarhasta marjasatoa. Ötökät ei pistä eikä pure, ellei niitä hätyytä pesän lähellä. Älä käytä myrkkyjä, älä koskaan tapa hyödyllisiä pikkuötököitä. Niiden tappamista voi pitää jopa ympäristörikoksena. Käytä vaikka suojaa, esim hyttysharsoa, mutta älä tuhoa pesää älä tuhia hyötyeläintä.

Eli mitä neuvot tässä tilanteessa tekemään jos luet mistä on kyse?

Vierailija
29/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin remontin loppuun suunnitellusti. Joko löytävät toisen kulkureitin tai sitten eivät. 

Vierailija
30/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin remontin loppuun suunnitellusti. Joko löytävät toisen kulkureitin tai sitten eivät. 

Ja tömistää paljon ennen reitin sulkua että mahdollisimman moni ehtisi ulos.

Vierailija
31/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimalaisten suojeluyhdistys pakottaa sinut muuttamaan pois talostasi. Alue rauhoitetaan. Voit käydä katsomassa remontoitua taloasi vähintään 100 päästä. Kunta järjestää sinulle parakkimajoituksen ja saat suojeluyhdistykseltä hopeisen ansiomerkin.

Vierailija
32/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sulje kulkureittiä.

Vierailija
33/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimalaiset tunnistaa jopa kasvot, ampiainen vain vaatteista.

Vierailija
34/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sulje kulkureittiä.

Kauanko olisit itse ilman ulko -ovea?

Vierailija
35/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Live and let live

Vierailija
36/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin alun alkaenkin odottanut remontin aloittamisen kanssa, kun pesä oli tiedossa.

Vierailija
37/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka kesä ollut kimalaisilla pesä muuratun talon sokkelin muurauksen tuuletusreiässä. Ja se on joka kesä eri kohdassa, eli pesä on yksivuotinen. Siinä elää max 10-20 kimalaista eli kimalaiset ei tee mitään tuhansien yhdyskuntaa kuten mehiläiset tai ampiaiset. Antaisin olla rauhassa, ne kuolee syksyllä kaikki muut paitsi kuningatar talvehtii.

Vierailija
38/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että sinne voi jättää pikkuisille jonkun kulkureitin, ilman että remontti kärsii. En ymmärrä miksi ihmeessä olet jo myrkynkin kanssa heilunut ja silti kyselet miten toimia. Ei kimalaisia saa tappaa:(

Vierailija
39/48 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesä ei ole ollut tiedossa vaan tajuttiin nyt kun ulko-oven ympärystää alettiin irrottaa. Ja minä en ole myrkyttänyt, vaan mies oli tehnyt sen jo ennen kuin itse kuulin koko pesästä. Yhä siinä kuitenkin kimalaisia pörrää.

Mutta kulku pesään tulee huomenna sulkeutumaan :(

Vierailija
40/48 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kimalaispesäkin on yksivuotinen, että niin. Ei ehkä iso juttu.

Meillä on tunkenut mökillä jostain sisään kimalaisia jo ainakin kahtena kesänä. Pesä on siis jossain rakenteissa mutta en ole vielä löytänyt että missä. Toistasataa vuotta vanha talo ja täynnä kaikenlaisia rakosia mistä voivat tulla sisälle. Viittaisi että palaavat siis ainakin lähelle entistä pesää tai paikka on jotenkin otollinen niille että tulee aina uusi yhdyskunta tilalle. Joka tapauksessa saavat lähdön jos/kun löytyy. Mönkivät usein lattialla ja koiralla on tapana syödä kaikki elukat mitä lattialta löytää, jotenkin on vielä välttynyt pistolta mutta on vain ajan kysymys.