xx ELOkuun eloisten ke-pe, viikolla 5 xx
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9460985&p=&mpage=1&tmode=…
Alkuviikon juttelut..
Kommentit (45)
Masuasukki: Kerrothan, jos jostain kuvailemasi farkut löydät! Ostin meinaan H&M:ltä mammafarkut, ja tuijotin niin keskittyneesti sitä mahaosaa, että nyt kahden päivän jälkeen voin sanoa, etteivät ole minun housut :( Masu mahtuu hyvin, mutta lahkeet ei oikein asetu. Eikä housut pysy oikein ylhäällä. Ostin siis kokoa XL, voitte kuvitella, miltä näyttää, kun housut vielä roikkuu :(
Onnea kaikille ihanista ultrauutisista! Onneksi kaikilla on menny tähän asti niin hyvin! Jatketaan vaan samalla linjalla!
Mulla on huolena nyt alamasukipu :( Ja epäilen aiheuttajaksi hiivatulehdusta. Laitoin jo terkalle mailia, josko sais huomenna vastauksen, mitä nyt tehään. Apoteekista en lähe ilman selkeitä ohjeita mitään lääkkeitä hakemaan. Masukipu on siis jatkuvaa, ei supistuksia, eikä repäisykipuja :( Toivottavasti huomenna selviää.
Voikaa hyvin! Emma rv 12+6
Toivottavasti raskaudet jatkuvat kaikilla yhtä hyvään malliin!
Kohdusta sen verran, että en oikein osaa tunnustella, että missä se " raja" oikein menee. Viime viikon lääkärintarkastuksessa lekuri oli sitä mieltä, että " onpas iso, oletko varma, ettei ole raskaus pidemmällä?" No, kaksi viikkoa otettiin ultrassa takapakkia, joten kohtu nyt vaan kai sitten on iso, mistä lie johtuvaa...
Neitiniiskunenko se odotteli jo positiivisella mielellä kahden lapsen äidiksi tulemista? Itseä on viime päivät mietityttänyt miten sitä sitten oikein mahtaa selvitä kahden kanssa? Näen jo sieluni silmin kuinka vauvaa syöttäessä esikoinen repii verhoja ja pomppii heikkopäisenä sohvalla. Kai nämä ajatukset on aivan normaaleja, niitä tuntuu tulevan ja menevän.
Kalsiumin saannista kysyisin, että minkälaisia määriä teille on sen päivittäisestä tarpeesta sanottu. Itse muistelin, että olisi 800mg/vrk, sitten netistä löysin sellaisen luvun kuin 900mg ja terkkari sitten nokitti 1000mg:an!? Ensin ajattelin, että kai sitä voi tuhannen vuorokaudessa vetäistä, mutta käytännössä sitä saa jatkuvasti olla maitolasi toisessa kädessä ja viilipurkki toisessa. Kävin sitten suosiolla hakemassa apteekista kalsiumtabletteja. Tuli niin huonosti hoidettua tuo kalsiumin saanti esikon imetysaikana, että nyt ajattelin skarpata.
Hyviä vointeja kaikille!
Savon taivas + Töpö rv 11+5
Heräsin kuuden jälkeen supistuksiin! Ei ollut kipeitä mutta selvästi kohtu kovettui ja oli inhottava olo... Toivottavasti tätä ei nyt sitten tule jatkumaan seuraavat 27vkoa. En käynyt edes lenkillä eilen, taitaa olla sen lääkärintutkimuksen perua nämä :( Tai sitten joku pöpö jyllää, harmi että pääsen vasta maanantaina kokeisiin ja siitäkin menee viikko vastauksissa.
Täytyy jatkaa taas, heippa!
Titti 13+3
Taas ihania ultrauutisia Onnea!
Täyty sitten taas kirjoittaa ku meinataan tippua koko ajan tuonne toisille sivuille..
Nyt oli ensimmäinen aamu, ku ei rouvaa väsyttäny paljoakaan..syynä on varmaan se että olen kahtena edellisenä yönä nukkunu reilut 9h..harvinaista kylläkin ja johtunee siitä että rakas mieheni on työmatkalla.. :( ikävä on ollu kova mutta illalla helpottaa :) Sitäkö on ollu 13v naimisissa toisen kans niin ilman ei osaa olla ollenkaan :)
Väsymyksen puutteesta johtuen olenki sitten tänään tehnyt jo kahdet täytekakkupohjat (jotka kerroin jo eilen tekeväni, mutta en sitte jaksanutkaan) ja kääretortutki sekä pyykkejä viikkasin ja hiukan lumitöitä ja oikeita töitä..olen siis kotitoimistolla, siivota vielä pitäs ku tulee viikonloppu vieraita..puuh
Västis: Toivotaan pikaista paranemista teille! Meillä tuo järkyttävä flunssa oli yli kaks viikkoa putkeen mulla ja kuopuksella, vaikka hän on jo 7v oli kyllä melkosta räkimistä ja rykimistä...
täytyy sitte maanantaina terkalta asiasta kysästä ku edellisestä raskaudestanihan on sen kaheksan vuotta niin silloin tehtiin vain tuo rakenneultra ja seki tehtiin aika aikasin oisko viikolla 12-15 eli tää maanantainen np-ultra on ihan uus juttu mulle..
Savon taivas: mää olin samassa tilanteessa tuon kalsiumin kans. yritin laskea ihan että tuo 1000mg tuli päivässä täyteen ennen kuin mä hokasin että noissa MultiTabs raskaus pilleissä on yhessä jo 250mg ja ku mää otan niitä kaks päivässä niin saan kalsiumit jo puoleen päiväannoksesta :) sama oli D-vitamiinian kans en ollu asiaa edes huomannu mutta ku apteekista ostin ko tabletteja ja sitten mietin D-vitamiinilisää mistä terkka mulle puhu niin sano tuo farmaseutti että montako meinaat noita raskaustabletteja ottaa...no kaks ainaki aluksi..noo et tarvi enää lisää tulee yliannostus :/ uppista! onneksi huomautti mua..
Adalmina: hui ku kuulosti kauhealta tollanen patti, toivottavati tilanteeseen tulee tietoa pian lisää ku me raskaana olevat olemme melkoisia huolehtijoita eikä lisää murheita tarttis lisää..hienoa että kaikki muuten oli hyvin..jaksuja sulle!
Titti: toivottavasti supistukset menee äkkiä ohi eikä tosiaan jatku loppuun asti noin!
Iloista viikonloppua vielä kaikille! Toivotaan hienoja ulkoilukelejä jospa tääki akka jo pikkuhiljaa jaksais ulostautua...
Nani76 ja pikkuruinen 11+6 (huomenna vaihtuu rv12 jee!)
Tänään oli sitten np-ultra. Niskaturvotusta oli 1,2 mm mikä on kuulema ihan normaali tulos. Vauva oli viikkoa pienempi kuin kuukautisten mukaan oli laskettu, mutta osasin jo olettaa kun sama ollut aiemmissakin raskauksissa. Laskettu aika siirrettiin 13.8. Vauvan osalta kaikki siis oikein hyvin, mutta ultratessa kohdussa näkyi selvästi isohko (vauvan kokoluokkaa) patti, jota kätilö epäily myoomaksi. Aikoi näyttää kuvat lääkärille, joka oli kuulema juuri lähtenyt leikkaussaliin. Soittavat, jos katsovat olevan tarvetta tutkia lisää ennen rakenneultraa, joka sovittiin huhtikuun alkuun. Huolettaa, miten tuollainen vaikuttaa raskauteen... itselle se ei kuitenkaan ilmeisesti ole vaarallinen. Mietityttää, johtuvatko supistelut nyt sitten tuosta. Toivottavasti lääkäri katsoisi tilanteen, niin saisi ainakin itse mielenrauhan.