*** ENSKAT KESKIVIIKKONA ***
Ei vielä pinoa... voihan nenä! :) No tässäpä tulee...
Eiliset turinat: (toivottavasti linkki toimii.... t, poropeukalo)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9469533&p=2&tmode=1&smode…
Pian lissöö tekstiä kunhan saan hommat käyntiin!
Leenis
Kommentit (38)
[color=3A5FCD]No hitto..Nytkö se tulee?!
Tossa sängyssä maatessa mietin, että vähän sattuu tonne alamahaan..Nousin ylös niin sieltähän sitten lorahti housuihin jotain veristä köhnöä (iuh!) ja innoissani sit laitoin siteen ja paprua ja jotain sieltä vähän valuskelee..Kai se ois sitä lapsivettä?!?! Me ollaan ihan lamaantuneita miehen kanssa..=D Kai sinne synnärille sit voi lähteä jossain vaiheessa? Apua! =D Jotain me muisteltiin kuudesta tunnista? Ei kyllä mitään supistuksia ole..ei kai niitä pitäny odottaa jos menee vedet? ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
No mä pyörin täällä kotona nyt jonku aikaa..Suihkuun pitää mennä..Ei jänkätä ollenkaan kun ei tajua, että se sittenkin vois tulla!!!
t. ihan ulkona oleva poppis ja räpsy rv41+0
Kuulostaapas lupaavalta sun päivän alku!! Kun tulee lähtö kohti sairaalaa niin mukavaa matkaa =) Toivon, että kaikki menee hyvin.
t. iida-linnea
POPPIS, mahtavaa! Näköjään se kova odotus palkitaan nyt! :) Ei muuta kuin tsemppiä oikein kovasti synnytykseen, sitähän tuo taitaa nimittäin olla! :)
Tänne ei mitään uutta. Yö meni kieriskellessä sängyssä (jotain uutta?!?). Supisteli yms. mutta ei vielä mitenkään kunnolla. Selkäkipukin uhkaa tulla takaisin huonosti nukutun yön jälkeen :( Ja mieskään ei ole hieromassa :p Että hyvin alkaa tämä aamu, hehheh :D
Palataanpa myöhemmin asiaan, kun muutkin enskat on heräilleet :)
Han ja Rumpali 40+0
Poppis: sinuna soittaisin synnärille ja kysäisin asiasta. Lupaavalta vaikuttaa...:) Oikein paljon tsemppiä ja voimia synnytykseen!
Han: mulla on noita ihme jumeja kanssa selässä ja koska olen ikäni kärsinyt huonosta selästä, olen jo oppinut tunnistamaan mikä on milloinkin menossa. Mutta inhottavia ne on ja toivonkin, että saat selkäsi kuntoon ennen synnytystä. Rumpali tulee kuitenkin maailmaan ennen meidän jääräpäätä;)
Herkkuihin: mä olen syönyt herkkuja ihan hirveästi koko raskausajan. Nyt olen syönyt hedelmiä kinuskikastikkeella (aika maltillisesti tuota kastiketta) ja vaahtokarkkeja (niissä ei yllättävää kyllä ole paljon kaloreita, kun vertaa moneen muuhun makeeseen).
Hermione ja Essi: ootteko yhä yhtenä kappaleena?
Kaikille enskoille oikein hyvää keskiviikkoa!!!
suppereita toivova sjt+jääräpää 40+1
Ja omaa napaa näin hetialkuun. Päsähtänyt flunssanpirulainen päälle. Liekkö oma osansa näillä tulipalopakkasilla ja koiranulkoilutuksella trikooäitiyshousuissa. Vissiin pukannut kumpaankin korvaan korvatulehduksenkin, plääh! On se kumma, että lapsena ei ole ollut yhtään korvatulehdusta, mutta aikuisena niitä tulee melkein joka nuhan yhteydessä... No onnkeis illalla ei ole mitään ohjelmaa, pitää köllötellä peiton alla. Kunhan tässä saisi ensiksi työpäivän sinniteltyä alta pois.
Poppiksella siellä jännät paikat! Mulla tuli sun puolesta jännitysmahakipu!
Greetaksella on päällä likkeentunnistusbongailu. Meillä neuvolatäti sanoi, että jos liikkeitä ei tunnu tiettyyn aikaan, niin makeaa nassuun ja kyljelleen makaamaan. Lienee tepsii alkuvaiheessakin. Itsellä ekat liikkeet tuntui rv 19 tienoilla, pidetään peukkuja, että siellä jo aikaisemmin!
Houtilta tuleekin varmaan kohta neuvolakuulumisia :)
Aurorakin oli käynyt neuvolassa. Eikös tuo sun painonnousu ole enemmän kuin siedettävää. Mulla oli viime neuvolakäyntiin mennessä tullut jo 9 lisäkiloa (auts!). Neuvolatäti jutteli ekalla kerralla, että sellainen 18 kiloa on tälle ruumiinrakenteelle vielä ihan jees, joten liekkö ole ottanut tuon sitten alitajuntaisesti tavoitteeksi..
Ja Mykikselle tullut poika :DDD
Ninca kärsii siellä supistuksista :( Ei muuta kuin lepoa sairaslomalaiselle.
Leenis siellä odottelee perhevalmennusta. Meillä on jo kolme kertaa käytynä ja vielä yksi käymättä. Tosin se oli jotain hammashoitoa, saattaa olla että jääpi väliin. Tosi aikaiseen vaiheeseen meille osui nuo, seuraavista olisi kuitenkin viimeinen " luento" mennyt lasketun ajan jälkeisille päiville. (Tosin sanokaa mun sanoneen, että tämä raskaus menee 98%:n todennäköisyydellä ainakin viikon sen la:n yli!).
Ja supistuksia taas loppupääläisille! Mä meen teenkeittoon. (tuli muuten korjailtua ainakin 50 kiejoitusvirhettä ja kaikki loput voi sitten laittaa flunssan piikkiin!)
Coltsfoot ja Elsa 30+3
Poppis, WAU mikä aamuylläri!!=) Tsemiä teille ja tulehan ilmoittelemaan kun vaavi maailmassa. Meni ne vedet Mykikseltäkin muttei supistellut paljon eli sairaalaan vaan! (Ja siellä taidat kyllä jo ollakin)
Ihanaa, taas heräsin ennen kellon sointia jo 9:40 ja olen mennyt miehen kanssa samaan aikaan sänkyynkin jo monena iltana. Tosin reilun tunnin eilenkin tappelin Sudokun kanssa siellä, mutta olin kuitenkin sängyssä valmiina ja niin se nukkumatti vain tuli=)) Ihanaa, saan ehkä kerättyä vähän voimia ennen Poitsun tuloa! Uni vain tosi katkokaista ja ihme painajaisia näen koko ajan?? Onko muilla sama, viime yönä oltiin järvessä uimassa miehen kanssa ja käärmeitä alkoi uida joka suunnasta ja vaania meitä, yks yö olin jonkun pyssyhemmon kynsissä... Eli levottomia unia ja heräilyä vähän väliä *höh*...
iida-linnea, mulla alkoi tossa vaiheessa vasta paino nousta. Aluksi tuli maltillisesti 200-400g/vko mut nyt mennyt jo pari kk tolla yli 600g/vko tahdilla. Kyllä ne lähtee sit mitkä tulee. Tais olla suositus normaalirakenteisella se 12-16kg raskausaikana..
Han ja Sjt ja TIETTY Poppis olikin käynyt ilmoittatumassa;) Missäs hermione ja makkara on??
Coltsfoot, joo on toi painonnousu suht maltillista mulla ollut kun se 8,8kg kasassa ekasta neuvolakäynnistä. Tosin mulle tuli varmaan kilon verran jo ennen ekaa neuvolaa painoa. Tuntuu vain niin hurjalta määrältä, mut neuvolatäti eilen sanoi että saa vielä pari kiloa vaikka nyt lopuksi tulla ja selosti mitä vauva, istukka, kohtu, veri, lapsivesi ym painaa:=)
Perhevalmennuksista sen verran, että meillä tossa valmennuksessa
useampi osa ja luento:
1)fys. terapeutin tunti 2)hammashoitajan tunti 3)psykologin tunti 4)synnytys. Sain aikataulun noista jo suht alussa, mut se jotenkin unohtui ja ehdittiin vain tohon synnytysosioon, muut jäi käymättä meidän osalta;=) Mut eiköhän me hamput osata hoitaa, treenata lantionpohjanlihaksia ym ja ilman psykologin tuntia saada tasapainoinen perhe kasaan. Toivotaan!
Sirusta ei vielä kuulunut mitään, mikäs päivä se lähtö tulikaan?? Ois jo kiva saada lisää uutisia!=)
Nyt pukemaan päälle ja siivoamaan kirppispöytä. Ennen jouluahan otin itsepalvelukirppariltä pöydän kahdeksi viikoksi ja nyt otin uuden kahden viikon satsin. Kyllä tota rojua muuton yhteydessä löytyi, ois saanut vaikka oman kaupan perustaa melkein:)) On huonekaluja, lakanoita, pyyhkeitä, astioita yms turhaa...
Aurora & Poitsu rv36+4 / rv 37+1 (Ja enää 13 päivää Poitsun tuloon.... *hui*)
HAN, hyvä että kipuilun syy selvisi. Mulla oli joskus, kun sporttailin enemmän, usein noita lihaslukkoja yläselässä. Se teki välillä niin kipeetä ettei pystynyt hievahtamaankaan kun tuntui että puukolla olis viilletty rintalastaa. Joskus erehdyin jopa epäilemään että onko mulla sydämessä jotain. Hieronta mullakin auttoi ja jotenkin se kipu aina laukesi.
Välipalajuttuihin välikommentti, yks työkaveri suositteli kans niitä riisifrutteja kun valitin asiasta. Niistä on kuulemma tullut myös vähäkalorinenkin vaihtoehto, joten ehkäpä käyn kaupasta hakemassa muutaman ja kokeilen! Ja LIVE, täytyy kokeilla tuota pirtelöäkin! Kuulosti tosi hyvältä! Saakohan sitä riisimaitoa ihan tavallisesta kaupasta? Tai voishan sen tehiksellä tehdä vaikka ihan rasvattomaankin maitoon ja makeuttaa esim. makeutusaineella...
IIDA-LINNEA oli palannut töihin. Vapaalla olo on aivan ihanaa ja ainakin itsellä töihin paluu tökki pahasti! Mutta toisaalta, päivät menee kyllä aika nopeesti kun on töissä ja tietää mitä tekee.
POPPIS, iiiik! Nytkö se on menoa!! :)) Kotona kannattaa varmaan olla aluksi jos vain pystyy, mutta jos lapsivettä tihkuu enemmänkin niin polille pirautushan sen selvittää miten nopeesti ne sut ottaa sisään. Jännittäväääääää! Mäkin sain sun puolesta vatsakramppeja! :)
COLTSFOOT, tsempityksiä flunssan selätykseen. On se kurjaa... :/ vanhat hyvät konstit toimii ensi alkuun: paljon vaatetta päälle ja visusti välljen alle, ja mies kuskaamaan sängyn äärelle hunajateetä ja keittämään vettä höyryhengitystä varten :)
Olin työpaikalla puol kasilta (työmatkaan menee 40-50 min ruuhkasta riippuen) ja se on todellakin tämän vuoden virallinen ennätys! =) Mä oon niiiiin aamu-uninen normaalitilassa että mulle se sopivat töihin menemisaika on pikemminkin 10 maissa. Noh, voipa sitten hyvällä omallatunnolla vähän nipistää iltapäivästä ja valua aikaisemmin kotiin... Pyörin siis taas viime yön, uni ei meinannut tulla millään. Puol viidestä saakka olin ihan pirtee ja tunnin sitkuilun jälkeen päätin että nyt ylös, tukkapesulle ja liikenteeseen kun ei kerran nukuta.
Nyt pitäis vertailla parit tarjoukset ja tehdä tilaus, joten excelin kimppuun. Siis ihan TÖITÄ meinaan tehdä! :)
Mukavaa keskiviikkoa enskattaret!
Leenis & jr 30+1
pikaisesti vaan tulin piipahtamaan - mulla on tuo mies nyt kotona ja ollaan nämä ekat päivät vietetty aika tiiviisti yhdessä kaikenmoista puuhastellen. Tämmöinen pieni honeymoon siis menossa :)
MYKIKSELLE LÄMPÖISET ONNITTELUT!!!!
JA POPPIKSELLE ONNEA MATKAAN!!!!
Tänne ei kuulu mitään kummempia, isompia supistuksia ei ole lauantain jälkeen ollut. Kovasti toivon, että tuo pieni pian tajuais tulla ulos...kun tuo mieskin nyt kotona on.
Halauksia kaikille!
Makkara 38+2
Eiköhän se räpsy sieltä nyt ole pikkuhiljaa tulossa. Onnea synnytykseen!
Mua ei supista sitten yhtään, eli poju on varmaan päättänyt jäädä mielummin lämpimään masuun.
Mulle tuli tänään eka äitiyspäiväraha ja ajattelin mennä vähän törsäämään sitten kun mies tulee töistä. En halua yksin lähteä.
Hanin selkäkipu kuulostaa tosi ilkeeltä, varsinkin ison mahan kanssa kärsittäväksi. Toivottavasti se helpottaa pian.
Iida-Linnea. Musta on kanssa ihana muistella meidän viimekeväisiä häitä. Sillon oli niin kaunis päivä.
Jos menis syömään vähän aamupalaa, kun just vasta heräsin. Ensin oli pakko rynnätä koneelle kattomaan onko mitään uutisia. Eli enskat aina ensin :)
Suppareita kaikille tarvitseville ja hyvää päivänjatkoa kaikille enskoille!
Hermione ja poju 39+6 (Huomenna LA!!)
Vähän on ollut taas taukoa tässä kirjoittelussa, mutta syytetään työkiireitä. Minun sijainen on nimittäin nyt aloittanut ja tuo opastushomma kyllä rajoittaa aika tehokkaasti palstailua työaikana ;) Mulla on ollut ihan täysi työ edes ehtiä lukemaan teidän jutut kahvitaukojen ym aikana! On tämä kyllä kamalaa kun ihan oikeasti joutuu töitäkin tekemään! No, mulla on tavoitteena saada se sijainen tekemään kaikki mun työt tässä noin kuukauden sisään, ja sen jälkeen voinkin sitten vaan surffata kaikki päivät =D
Mutta Poppis taitaa päästä tänään synnyttämään Räpsyä! Wow! Tsemppiä kovasti sinne!
Ja isot onnittelut Mykikselle ja pikkuprinssille!
Leenis oli kysellyt välipalavinkkejä, ja joku muukin taisi jossain vaiheessa kysyä hyviä eväitä tai jotain. Mulla on ollut alkuraskaudesta asti vähän joka paikassa eväänä noita Alpen-myslipatukoita. Ne pitää yllättävän pitkään nälän poissa ja nuo light-versiot, joissa ei ole sitä jugurtti/suklaa-kuorrutusta on vielä ihan terveellisiäkin. Ei ne tietysti ehkä makeannälkään ole ihan parhaita, vaikka ovatkin kyllä aika makeita, kun niissä on noita kuivattuja hedelmiä. Mutta eivät kyllä riisifruttia tms voita jos makeeta tekee mieli...
Taitaa jäädä kommentoinnit nyt vähän vähälle kun tosiaan olis kommentoitavana suunnilleen kahden viikon jutut :) Taas joskus paremmalla ajalla koitan tsempata!
Omaa napaa vielä: Olin viime viikolla taas neuvolassa ja mitattiin sf-mitta ekaa kertaa. Järkytyin ihan kun se meni jonnekin sinne pitkälle yläkäyrän yläpuolelle! (en nyt sitä tarkkaa lukua muista pahus vieköön¿) Neuvolan täti kyllä oli ihan tyytyväinen ja sanoi vaan että tässä vaiheessa se voi olla vähän mitä vaan ja asettuu sitten lähempänä loppua paremmin sinne käyrille. Onko se tosiaan näin?
Sain myös viimeinkin ne kelan paperit ja ne on nyt lähetetty eteenpäin! Eli äippäpakettia odotellessa¿ wihii!
Kivaa loppuviikkoa kaikille jos en nyt taaskaan ehdi kirjoittelemaan mitään!
T: Meriheppa ja Kaveri, rv 23+4
Eli yhtenä kappaleena edelleen. Limatulppa tosin irtosi eilen ja sen jälkeen alkoi kipeähkö supistelu, mutta vain keskimäärin kymmenen minuutin välein. Sitä sitten jatkui iltapäivästä aamuyöhön ja sen jälkeen laantui taas kaikki. Eli nyt odotellaan uusia kipeitä, tiheitä ja pitkäkestoisia suppareita taas. Tai sitten vesien menoa - siitä kun sais heti lähteä laitokselle kelloa kyttäämättä...
Poppikselle tsemppiä synnärille!!
Ja muille lopppupään väelle hirmusesti suppareita!
t. Essi, rv 40+1
ja onnea synnytytkseen!
On se kumma, että ei muka ehdi kirjoittaa tänne, vaikka on lomalla. Jokapäivä käyn kyllä palstaa lukemassa, mutta jotenkin tämä kirjoittaminen on vaikeaa...
Coltsfootille pikaista paranemista siitä flunssasta. Kotiin ja peitonalle lepäilemään siitä! Ei töissä pidä kipeänä olla.
Leenis taisi kysellä välipala ehdotuksia. Taisi olla valio, jolla on sellaisia uusia myslijugurtti systeemejä. Ne oli mun mielestä hyviä eikä liian makeita, kun jugurtti on niissä maustamatonta jugrttia.
Sf mitoistakin on ollut puhetta. Mulla oli viime neuvolassa viikoilla 26+6 29. Olen kauniisti ihan omalla käyrälläni siellä yläkäyrän yläpuolella... Tuntuu siltä, että maha vaan kasvaa ja kasvaa ja on tiellä vähän liian usein...
Tiuhti ja Viuhti ovat keksineet, että äiti on kiva herättää yöllä kolmen aikoihin oikein kunnon potkuilla. Ne on tehneet sen jo parina yönä peräkkäin. Onhan se kiva, että liikkuvat, mutta rajansa kaikella :)
Me kävimme viikonloppuna vihdoinkin hankkimassa vauvatarvikkeita. Ostettiin vaunut ja turvaistuimet. Jätettiiin kaikki tosin vielä kauppaan säilytykseen, kun meillä ei ole hirveästi tilaa (asutaan kaksiossa). Jotta saadaan pinnasängyt ja hoitopöytä mahtumaan makuuhuoneeseen, niin täytyy siirrellä tavaroita. Onneksi kaksoset mahtuu samaan sänkyyn ainakin vähän aikaa... Jospa löydettäisiin kolmio ennen kuin ne tarvitsee omat sängyt....
Huomenna on ultra ja pääsee taas katsomaan kuinka pikkuiset ovat kasvaneet :)
Kaneli & Tiuhti ja Viuhti rv 29+1 (hui, kohta minäkin aloitan jo viikot kolmosella, vastahan tämä raskaus alkoi...)
Ihanaa Poppis on päässyt vihdoin tosi toimiin, Onnea matkaan vaikka näin vähän myöhässä tuleekin.
Mykikselle Isot halit ja onnittelut vaavista.
Kaima pääsee myös kohta halimaan omaa pikkuista, tsemppiä loppupätkälle kovasti.
Jahas, kätinämaakari aloittaa taasen !
AA ja Aino 6 vk 4 pv
AURORA, mullakin välillä noita outoja ja levottomia unia :/ Sitten on ihan hermostunut kun herää, jää se unen levoton tunne päälle.
LEENIS ollut reippaana! Muistan kun loka-marraskuulla olin työharjoittelussa ja muutamaan vuoroon täytyi mennä " jo" puoli kasiksi (mikä tarkoitti, että bussiin piti joutua jo ennen seiskaa, kun työpaikka oli kaupungin laitamilla) ja se oli TUSKAA. :) Olen kyllä sillä tavalla aamuihmisiä, että paljon paremmin jaksan aamusta puuhailla yms. kun taas illat olen aivan passiivinen, mutta kyllä noihin vuoroihin herääminen oli vaikeaa.
HERMIONE, suppareita sinne.
SJT, myös sulle toivottelen suppareita. Johan tuo on eräpäivä sullakin mennyt umpeen, että vois varmaan alkaa vaavi tulla vähitellen :)
Tuntuu kyllä epätodelliselta, kun katsoo noita omia viikkoja. Voiko olla totta, että MINÄ olen nyt tässä vaiheessa? Silloin kun enskoihin tulin, niin tuntui, että viikkoja oli niin vähän ja tuntui, että laskettuun aikaan on NIIIIIN pitkä aika, etten varmaan koskaan saavuta sitä. Mutta tässä sitä ollaan. Voi hyvänen aika :) Eikä mitään tietoa siitä, että vauva olisi vieläkään tulossa :D
Kun Coltsfoot niistä jo muistutteli! Paino oli nyt lähtenyt nousuun, kun viimeksi oli vain laskenut. Tästä se lähtee! :) Hb oli sama kuin rv9 tienoilla ja RR hyvä. Eka kertaa kuunneltiin Doblerilla sykettä ja hienosti kuului, vaikka oma syke jumpsutti aina väliin. Nyt voin rauhallisin mielin odottaa maanantain rakennetta. Ja Sf-mitta otettiin myös ja oli yläkäyrän yläpuolella ja terkka sanoi kuten Merihepalle, että se tasoittuu sitten loppua kohden ja ainakin minun kohdalla saattoi olla mittavirhe, kun kohtu on vielä kuitenkin niin pieni. Eli en huolestuisi Meriheppa vielä asiasta vaan sitten myöhemmin sen näkee mihin mitat oikeasti asettuvat.
Leenis: En muista oletko kertonut kumpi teille tulee, mutta olen kuullut, että äitillä on kova makeanhimo, kun tyttö on tulossa! Tämä on taas näitä arvailuja, mutta saas nähdä pitääkö paikkansa, koska minullakin on hirveä makeanhimo koko ajan. Välillä kyllä tekee suolaistakin mieli, mutta ihan oikea ruoka ei tahdo millään upota!
Poppikselle onnen potkut matkaan!
Hoyt rv17+5
Täältä varmasti löytyy joku minua viisampi näissä veriryhmäasioissa. Minulla veriryhmä on A-, niin tuon miinuksen takia veriryhmää seurataan nyt raskauden aikana. Minkä takia? Terkkarin vastaus oli suunnilleen että, se nyt vaan on niin.
Kaneli
Kun eilen sit otettiin maksakokeetkin neuvolassa, kun niitä on tässä seurailtu mun kutinan takia. Ja mut on käynnistetty 2 viikkoa ennen la, kun äidilläni oli raskaushepatoosi.
Ja sappihapot oli nyt sit koholla ja lähete naikkarille TAAS!!=( Siis just kun Poitsu alkoi liikkua ettei sen takia tartte siellä rampata, niin nyt sit alkaa joku muu mättämään....
En yhtään asiaa tunne, eli en tiedä minkä verran pitää olla koholla että ottavat sisään osastolle/ aloittavat lääkityksen/ vai aikaistetaanko synnytystä jo näillä viikoilla... No, toivottavasti arvot ei mitkään ihan kamalat ja selviän säikähdyksellä ja tarkastuskäynnillä! Kerron lisää kun tiedän, tänään tai huomenna pitäis kutsun kuulua sairaalasta...
Aurora (jolla kaikki mahdolliset vaivat)
Liekkö tämä nyt yhtään parempi kuin tämä " se nyt vain on niin" -kommentti.
Sinulla tuo " -" veriryhmän yhteydessä meinaa, että olet Rhesus-negatiivinen. Eli veressäsi ei ole ns. Rhesus-tekijää (ei hajuakaan mikä se on). Tiuhti ja Viuhti voivat olla kuitenkin Rhesus-positiivisia vereltään (äidin ja isän kombinaatio, sitä lukiobiologiaa) ja tässä tapauksessa elimistösi voi alkaa kehittämään vasta-aineita, koska kroppa tunnistaa " vieraan tekijän" . Lapsen (ja tässä tapauksessa tietty lasten) veriryhmä sitten todetaan syntymän jälkeen ja jos he ovat noita Rhesus-positiivisia, saat jonkin rokotteen sitten tulevaisuutta ja tulevia raskauksia varten. Tämä rokote suojaa sitten tulevaa vauvaa noilta mahdollisesti muodostuneilta vasta-aineilta.
Tämä siis pätee vain jos Tiuhti ja Viuhti ovat siis verityypiltään rhesus-positiivisia. Jos hekin ovat rhesus-negatiivisia, kuten sinä niin mitään ongelmia ei ole eikä mitään tehdäkään.
Mutta tuota vertasi nyt sitten erityistarkkaillaan lienee juuri noiden vasta-aineiden suhteen. Jos niitä alkaa tulemaan aivan älyttömästi, voi sikiölle alkaa tulemaan anemiaa. Sekin on hoidettavissa (eli ei kannata ahdistua), mutta tietenkin helpompaa olisi, ettei siihen mentäisi. Ja tietenkin jos tilannetta ei ollenkaan tarkkailtaisi (ja vasta-aineet olisivat pilvissä) tilanne voisi muodostua sikiölle hyvinkin vaaralliseksi.
Heh, annoin kaikkeni. Varmaan piti pari muutakin kommenttia heittää, mutta aivot tyhjeni totaalisesti :)
[color=3A5FCD]Vielä lähettivät kotiin! Käyrällä istuttiin melkein tunti ja hyvä käyrä kuulemma oli..Räpsy heräs ja alko melskaan..Verta tulee vähän koko ajan ja nyt kait pieniä supistuksia (käyrä piirsi jotain olemattomia n. 7 minsan välein..) Kanavaa jäljellä 1,5cm ja auki 2cm..Sanoivat, että saattaa mennä vielä vuorokausikin..=) Nyt sit odotellaan..Välillä nyt supistaa..kai ne niitä supistuksia on..ei mitään kauheaa kipua..vielä..odotellaan..=) Saas nähdä lähdetäänkö jo tänään koklaan uudestaan vai meneekö vielä aikaa..Mies on ihan varma, että vielä lähdetään tänään takas..Saas katsoa.
Ihanat tsempitykset oli ollu täällä! Sori, että oli väärä hälytys! =D
t. poppis ja räpsy edelleen rv41+0
Olipas sekava viesti kun luin..=D
Sydämelliset onnittelut Mykikselle pikkuisen pojan syntymän johdosta! Ihanaa kun vauvauutisia tulee. =)
Hanin selkä- ja vatsakivut kuulosti tosi ikäviltä. Onneksi sait apua oloosi.
Liven häät lähestyy. Saakos udella minkälainen puku sulle on tulossa? Minä juuri katselin viime kesänä otettuja hääkuvia ja oi miten ihana tuota päivää onkaan muistella. =) Mukavaa juhlan odotusta siis sinulle!
Mun töihin paluu meni ihan ok. Kovasti vaan nuo työkaverit väittivät mahani kasvaneen viikon aikana... Äsken kun heräsin niin kipaisin vaa' alle. Ja voihan masennus sentään. Mistä tuota painoa voi tulla??! Herkkuja syön mielestäni tosi kohtuudella. En kehtaa kohta neuvolaan enää mennä...
Ystäväni on saanut tyttövauvan ja ajattelin käydä jonkin pienen lahjan ostamassa ennen kuin töihin menen. Siispä täytyy kohta lähteä liikenteeseen.
Reipasta keskiviikkoa teille kaikille! Ja vauvan tuloa odottaville suppareita sekä pitkää pinnaa...
t. iida-linnea 28+0 (jee! uusi viikko taas alkamassa!)