*** ENSKAT KESKIVIIKKONA ***
Ei vielä pinoa... voihan nenä! :) No tässäpä tulee...
Eiliset turinat: (toivottavasti linkki toimii.... t, poropeukalo)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9469533&p=2&tmode=1&smode…
Pian lissöö tekstiä kunhan saan hommat käyntiin!
Leenis
Kommentit (38)
[color=#EC126A]
Jaahas, nuolasin ennen kuin tipahti. Mutta ainakin ihan PIAN Poppis on synnyttämässä :)
Kesis
Olemassa olen vielä, mutta niin kiireinen töissä etten ole ehtinyt pinoja lukea pariin päivään.. :( Ja nyt on käsikipukin äitynyt sen verran kurjaksi etten saanut viime yönä nukuttua kunnolla. Tänään en varmaan ehdi lääkäriin, mutta jospa huomenna aamulla.. Toivossa on hyvä elää.. :) Mutta, palailen lueskelemaan uutiset toivon mukaan iltasella.. Mä en edes tiedä onko enskavauvoja tupsahdellut maailmaan!!!
Mammis
Poppiksella on kyllä ihailtavan jännät paikat menossa!!! Eiköhän se lähtö synnärille pian koita!!! Iiks, täällä jännätään peukut pystyssä sun puolesta! Tsemppiä!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 33+2 ~ ♥ ~
Do Dih, nyt olis vähän niinkuin hommat about tehty tälle päivää joten ennenkuin hipsin himppeen, tulin vielä kurkisteleen mitä uutta on ehtinyt enskoille tapahtua!
HERMIONE kävi ilmoittautumassa! Uskotko, että teitin pojulla on varmasti niin ihkaria olla siellä lämpöisessä pesässä että eihän häntä nyt kiinnosta pakkasten keskelle tulla jäätymään ;) Eikös ne luvannut lauhtuvaa viikonloppua kohti, jos se vaikka sais aikaan säpinää...
MERIHEPPA, juu sijaiselle vain duunit ja itse surffaamaan! :D hyväksi todettua harrastetta on! Näin ne päivät menee varsin rattoisasti enskailleen ja puuhailleen kaikkea omaa kivaa! Kauheeta kun yllytän...
ESSILLÄ on siellä jännät paikat! Milloin alkaakaan tapahtua... sup sup vain! :)
KIITOS muuten kommentoineille välipala-vinkeistä. Erilaiset mysli-jutut on nähtävästi aika toimivia, sekä leseet + jugurtti, riisifrutit ja hedelmäpirtelö. Pitääkin tänään käydä kauppareissulla esim. jossakin isossa Prismassa missä on hyvät valikoimat hakemassa kaikenlaista hyvää mutta TERVEELLISTÄ kaappiin :)
KANELI, teillä on kirjaimellisesti kaksinverroin hankittavaa :) Jännittääkö sua yhtään kun tuleekin yhden sijasta kaksi? Onko teillä ollut suvussa puollella kaksosia? Tuttuni sai viime vuonna helmikuussa kaksostytöt ja he ovat ihan huippusuloisia! :)
HOYT, luulenpa että tuo mun makeanhimo on ihan sisäsyntyistä ja oon " perinyt" sen äidiltäni (liekö hän herkutellut kun on mua odottanut...). Me odotetaan poikaa joten tytön odottamisen piikkin en voi (valitettavasti) tätä laittaa :) Mulla on varmaan teini-iästä saakka ollut sellaisia kausia ilman raskauttakin, että tuo makean syönti vaan jää jotenkin päälle. Sitten jollakin konstilla sen saa katkaistua - vaatii varmaan jonkin asteisen itseensä vihastumisen ennenkuin se onnistuu. Sitten se voi taas alkaa ihan vaikka yhdestä munkkipossusta! Nyt vain stressaa kun ei haluis vauvaa turhaan sokerilla kasvattaa kun siitä tulee varmaan muutenkin jo iso!
AURORA, voi video että sua koetellaan kaikella mahdollisella! :/ Kerrohan sitten mitä tuo kaikki tarkoittaa. Voimia ja halauksia sinne!
POPPIS kiva että vielä tulit meitä viihdyttämään :) Vaikka varmaan turhauttaakin kun joutuu vaan oottelemaan. Toivotaan että supparit lähtee käyntiin ja pääsette vielä tänään aikuisten oikeesti hakemaan räpsyä!
KESIS mua hievenen nauratti tuo sun insinöörien ' päät yhteen' ja ' kyllä me tämän hoidamme' tempaus siellä teidän toimistolla! Mulla on suvussa niin paljon insinöörejä että huvittavan tutulta säätämiseltä tuo kuulostaa ;) Valmistahan ei tuu sitten niin koskaan.... :) Ei siis millään pahalla inssejä kohtaan! Tosta inssi stereotypiasta, samoin kuin esim. blondi stereotypiasta on vain niin kiva vähän pilailla! Toivottavasti se sähkötälli jäi sulta sentään saamatta.... :)
MAMMIKSELLE jaksuja käsikipujen kanssa. Käydän lekurissa jos tuntuu tosi pahalta.
Oliskohan se päivä nyt tässä... Illalla taas luento joten ehdin heittää kotona pienen vaaka-tasonkin ennen sitä. Ihkua!
See U :)
Leenis
Kävin neuvolassa. Siellä ei mitään uutta, mutta terkka ei ollut aivan satavarma tarjonnasta ja lähetti varalta ultraan. Kävin siis samantien ultrassa ja meidän Rumpali on kuin onkin PERÄTILASSA :/ Huomiseksi aika äippäpolille synnytystapa-arvioon. Hienoa, että nämä huomataan HYVISSÄ AJOIN ettei turhaan tarvitse jännittää.
Ultraaja sanoi, että jos alkaa supistella niin heti sairaalaan tai jos lapsivedet menee, niin pitää soittaa ambulanssi (kun on vaara, että vesien mentyä esim. napanuora luiskahtaa ulos) eikä saa liikkua, pitää vain maata. Mukava kuulla.
Voitte uskoa, että nyt alkoi vähän ahdistamaan.
POPPIS, vai lähetti ne sut vielä kotiin, kurjat! :D Mutta koska vedet on menneet, niin kyllä se sieltä on jo tuloillaan, se on varma :)
Nyt menen pohtimaan tätä tilannetta sohvannurkkaan. Pitää vielä miehellekin ilmoittaa, raukka varmaan menee ihan paniikkiin :(
Han ja Rumpali 40+0
[color=#F50A62]
Voi [b]Han[/b], mitä uutisia! Huhhuh, ensin toivotaan että alkaa tapahtua ja sitten toivotaan ettei tapahdu ainakaan ennen huomista. Onpa kyllä yllättävä käänne! Onkos ne tähän mennessä sitten olleet lääkärit ja terkat sitä mieltä, että raivotarjonnassa on? Ei kai vauva nyt enää noilla viikoilla ihan yllättäen mahdu kääntymään? Onneksi laittoi terkka sut sinne ultraan. Koitahan pärjäillä, kaikki menee varmasti hyvin!
Mulla on nyt aikaa palstailla, kun en töitäkään voi tehdä. Sulake pamahti uudestaan ja tällä kertaa ¿kiitos insinöörien virityksille- hajosi myös vähän muuta. Nyt on sitten se huoltomies tilattu. Miksi ihmeessä miehet on niin jääräpäitä? ¿Kyllähän me nyt täällä suomalaisen tutkimuksen huippuyksikössä itse korjataan pikku sähköviat¿ NAPS!¿ On se vaan helppoa olla nainen ja pystyä myöntämään oma rajallisuutensa ilman pelkoa katu-uskottavuuden katoamisesta.
Noh, joko se [b]Poppis[/b] lähti? Kivaa tällainen lähes reaaliaikainen synnytysseuraaminen ;)
Pientä [b]gallupia[/b] voisin laittaa samalla: Ootteko kaikki käyneet niissä neuvolan synnytysvalmennuksissa ja lastenhoitotunneilla? Tuntuivatko hyödyllisiltä? Meillä olisi tulossa 2 x synnytysvalmennus (ensin tavallinen synnytys ja sitten erikoistapaukset) ja niiden lisäksi 2 x lastenhoitotunti (vitsit mikä nimi!). Kaikki kestää n. 2,5h/kerta. Mua ei kyllä yhtään kiinnosta noihin mennä. Ehkä siihen ekaan synnytysvalmennukseen voisi mennä, niin kuulisi koska kuuluu lähteä sairaalaan. Tosin sekin varmaan tosipaikan tullessa selviää, kun soittaa äippäpolille. Sinne lastenhoitotunnille en kyllä mene. Omien neuvolakokemusten perusteella siellä varmaan lämätään baby born syliin ja käsketään kapaloida. As if, mä en sellaiseen pelleilyyn rupea. Hössöttävät tantat voi pitää mölyt mahassaan, minä luotan äidinvaistoihin ja enskapalstaan! :)
Juups, tämä tieteentekijä taitaa nyt lähteä huollattamaan kynsiä, turha täällä työpaikalla on kauempaa lojua.
Palstaterroristi Kesis ja hikotteleva maha-asukas
Minä taas täällä, tällä kertaa ei enää niin kovin hyvillä mielin... Selitän lopussa tarkemmin, nyt vähän kommentteja:
HERMIONE: Kyllä mäkin koen loppupään raskauden kuluttavampana, etenkin kun alkupäässä en kärsiny edes aamupahoinvoinnista ym. Nyt, kun liikkuminenkin on vaikeempaa ja odotus alkaa olla jo tuskaisaakin, niin ei oo kiva. Mutta totta - onneksi lopputulos on korvaamattoman ihana!
ONNEA MYKIKSELLE ja koko perheelle minunkin puolestani!
NINCA: Varmasti ihan hyvä, että saikkua jatkettiin, koska kannattaa tosiaan ottaa varman päälle noilla viikoilla. Onneksi et sentään täydelliseen vuodelepoon joutunut! Ja vielä se kusitulehduskin... :( Ikävääkin ikävämpi vaiva... Koitahan juoda kaiken maailman karpalo- ym. mehuja! :)
LEENIS: Mäkin oon sellanen herkkuperse, että en osaa tässä asiassa neuvoa... Oon kanssa huono syömään " oikeeta" ruokaa, vaikkakin yhden lämpimän aterian pvssä koitan syödä. Herkkuja menee kyllä ihan liikaa... Ja poika meillekin tulossa, en minäkään voi siihen vedota. Mutta ehkä mäkin koitan LIVEN pirtelöä! =)
POPPIS: Jipiiiii!!! Kohta rupeaa jo varmasti tapahtumaan. Tsempitykset sinne tulevaa/tulevien vuorokausien " työtä" varten! =)
MERIHEPPA: Mulla ainakin sf-mitta tasoittui. Se oli kans yläkäyrän yläpuolella rv 23+1 (silloin mitta 25), mutta sen jälkeen kulkenut nätisti ja tasaisesti ylä- ja keskikäyrän välissä. Joten don' t worry! :)
KESIS: Mäkään en kauheesti luota tollaseen mittanauha-painoarvioon. Tosin mulle tehdyssä arviossa siellä 3D/4D-ultrassa sanottiin, että max. 3100g, ja kun TH myöhemmin (tietämättä tästä arviosta) otti mittanauhalla mahan ympärysmitan (ei siis sf-mittaa), niin sanoi yllättäen myös, että n.3kg. Joten voisko se sittenkin pitää jollain muotoa paikkaansa? Tai sitten oli vaan sattumaa... Sillä sf-mitalla ei oo mulle sanottu kertaakaan mitään arvioo.
HANilla ikävä tilanne! :( Toivotaan siis tosiaan nyt, ETTEI niitä suppareita tule... Koita jaksaa!
AURORA: Ja suakin noin koetellaan! :( No, mä voin nyt TODELLA alkaa kuvitella, miltä susta tuntuu... Tässä selitystä mun kurjaan oloon:
Eli ( . ) ja terveisiä synnäriltä... :(
Soitin eilen illalla myöhään, kun en ollut yli kahteen tuntiin kovasta yrityksestä huolimatta tuntenut liikkeitä, ja iltapvllä tuli haalean v.punasta limavuotoa vähän, että voisinko odottaa silti rauhassa torstain neuvolaa, vai menenkö jo huomenna. No, sieltä sitten sanottiin, että pitäis tulla nyt heti synnärille tarkastukseen, kun on noi 2 juttua (ei liikettä ja " lorahdus" ). Mentiin sinne. Ensin olin melkein tunnin käyrillä - huono käyrä. Sitten tehtiin sisätutkimus - kohdunkaulaa vielä 3cm ja kohdunsuu tiukasti kiinni, eikä vuoto ole ollut lapsivettä. No, sittenpä ultrattiin. Eemeli ei liikkunut siellä lainkaan pitkiin aikoihin (toki hengitti, mutta ei muuta), ei edes, vaikka lääkäri ja kätilö tökkivät mahaa. Kysyivät, olinko itse koittanut saada liikkumaan esim. juomalla makeaa - no olin tietysti, kaikkeni koittanut sen reilun parin tunnin aikana, mitä koitin kotona liikkeitä tunnustella. Sitten kätilö haki tuoremehua, ja liikettä rupesi näkymään. Selvä, onpas vain vähä-liikkeinen kaveri... Sitten annettiin ohjeet liikelaskentaan (mitä siis ei ole neuvolassa mulle vielä neuvottu). Ja uudestaan käyrille. Käyrä edelleen melko huono, ja melkein jäin yön yli tarkkailuun, mutta päästivät lopulta toisen käyrän jälkeen lähtemään. Ohjeena oli, että viikon päästä tulen käyrälle uudestaan ja kahden vkon päästä aika äpolille, koska jokin vartalonympärys-mitta (tai joku...) oli norm.pienempi. Neuvolaan tänään soittaessani sain siihen sitten tarkemman selvyyden, että sitä siksi pitää kontroloida, että se voi tarkoittaa, että vauvalla on siellä mahassa nälkä, ja jos se ei ole parin vkon päästäkään kasvanut, niin ehkä käynnistetään, jotta saadaan vauveli tälle puolelle syömään. Mutta siis kaiken kaikkiaan ikävä reissu... Onneksi ei mitään huonoja uutisia varsinaisesti, mutta nyt on sitten joka päiväinen huoli niistä liikkeistä... Kaveri on muutenkin niin " laiska" ollut liikkumaan, että saa nähdä kuinka huolestuneena saan täällä makoilla kyljelläni ja juoda makeaa ilman, että mitään tapahtuu... :( No, nyt siis on odottavan aika entistä pidempi vain, kun on vähän huoltakin matkassa...
Sekava selitys, toivottavasti jotain tajusitte... :)
Nyt syömään, nälkä on hurja. Keskiviikon jatkoja!
Pi-Ki ja Eemeli rv 37+2
Uunituore asunnonomistaja ilmottautuu, eli tänään meni meidän tarjous siitä asunnosta läpi, vieläpä aika edullinen tarjous! JIPPII!! Loppujen lopuksi kaikki siis kääntyi hyvin, ja jopa appi oli lähettänyt miehelleni onnitteluviestin. Great!!
OIKEIN PALJON ONNEA MYKIKSELLE JA MIEHELLENSÄ!
Ja SIRUN kuulumisia odotellaan....
POPPIS, kyllähän sulle nyt se lähtö piakkoin tulee, vaikka turhaan kävitkin synnärillä kääntymässä. Tsemppiä ja voimia synnytykseen!! Mahtavaa!
HAN kärsii fasettilukosta :( Mulla on ollu se vaiva kroonisena vuodesta 99 alkaen, että tiedän kuinka kamalaa ja invalidisoivaa se voi olla.. Nyt lähiaikoina ei oo niin vihoitellut, mutta pelottaa koko ajan koska pamahtaa puoli selkää jumiin.
Ja tsemppiä sullekin, kyllä se Rumpali sieltä ulos saadaan turvallisesti, olkoot vaikka miten päin :) Hyvin se menee!!
AURORAlla se vastustaa =( Mutta pian on sullakin Poitsu sylissä ja toivottavasti vaivat unohtuu sitten pian..
COLTSFOOTille pikaista paranemista! Ite just toivuin noin viikon kestävästä lentsusta, ei ollut lystiä, ei.. Peiton alle hopihopi nyt!
(.) Eipä kummempaa. Eilen oli neuvola, ja terkka vähän ihmetteli sf-mittaa, joka oli 29cm (kolmen mittauksen jälkeen). Otti uudestaan puheeksi sokerirasituksen, ettei vaan tule jotain megajöötivauvaa. Jotenkin en itse jaksa olla kovin huolissaan, kun eikait tuo nyt ihan missä sattuu huitele kuitenkaan? No, seuraava aika on jo 2 viikon päästä, että sitten selviää jatkotoimenpiteet jne. Kaikki muu olikin neuvolassa ok.
Pakko kertoa naapurinsedän uusimmasta tempauksesta! Eli meillehän se alakerran naapuri lähetteli nimettömiä, ihan kipeitä lappuja jos oltiin parikin tuntia pois (pentukoira räksyttänyt ilmeisesti). ToissaYÖNÄ joskus klo 00-06 välillä oli tullut taas lappu, mehän oltiin tietty nukkumassa. Lapussa kerrottiin, kuinka hän on saanut häädettyä talosta kaikki muut naapurit jotka eivät häntä miellytä, ja me ollaan seuraavana vuorossa! Siis keskellä yötä hiippaillut pudottamassa tällaisen lapun meille :D Kirjoitin 2-sivuisen, äärimmäisen piilovittuilu-imelän vastineen ukolle, pahoittelin aiheuttamaamme tuskaa ja toivoin, että tästä lähin naapurustoon muuttaa vain häntä miellyttäviä ihmisiä, jotka eivät olemassaolollaan häiritse herraa. Siis oikeesti tosi piikikäs kirje, mutta näennäisen kohtelias kuitenkin. Tänä aamuna se kirje oli jostain syystä laitettu alaoven viereen ilmoitustaululle, tulikin mieleen että prkl olinkohan osoittanut sen väärälle naapurille!!? =D Olis " hiukka" noloa...... No, onneksi asutaan tässä enää parisen viikkoa maksimissaan.
Jaksuja ja suppareita loppupääläisille, antoisaa masunkasvattelua kaikille muille!
Sere 30+5
PI-KI, voi mikä tilanne sielläkin :/ Kyllä nuo vauvat osaa pitää meitä äitejä jännityksessä ihan viimeiseen asti :)
SERE, onnea uudelle asunnon omistajalle! :) Hyvä että saitte hommat järjestykseen tuon asuntoasian suhteen. Ja ihan oikein teit, kun pistit tuon kirjeen ;)
Kesiksen gallupiin: me käytiin niissä valmennuksissa ja suoraan sanottuna ei siitä ollut mitään iloa. Paljon parempi kokemus oli synnärille tutustuminen; siellä katottiin video, jossa kerrottiin kivunlievityksistä, synnytyksen kulusta (siinä seurattiin erään äidin synnytystä) ja käytiin lopuksi katselemassa paikkoja. Se oli jotenkin paljon valaisevampi kokemus, kuin se neuvolan valmennus, vaikka kyllä sielläkin puhuttiin niistä kivunlievityksistä yms.. Mitään lastenhoitotunteja meillä ei ole ollut.
Kyllä tässä kun alkujärkytyksestä toivuin, niin ei enää niin uhkaavalta tunnu tämä tilanne. Oikeastaan yhäkin toivon, että synnytys käynnistyisi ettei enää tarvitsisi odotella. Kun ei vaan ne lapsivedet menisi, se olis harmi.
Tulimpa minäkin tekemään pika piipahduksen. :)
Paljon onnea Mykiksen perheelle pikku prinssistä. Tulehan sitten laittamaan synnytyskertomusta kehiin kun jaksat/kerkiät.
Poppikselle paljon suppareita että pääsisitte tosi toimiin.
Serenitylle onnittelut uudesta asunnosta, koska pääsette muuttamaan?
ON: Eipä oikeastaan mitään kummempaa... väsymys ja pieni öklötys vaivaa aika ajoin. Töissä on välillä tuskaa yrittää pysyä hereillä ja pystyä keskittymään asioihin. Jotain positiivista sentään on että ehkä ainakin 10 viikon päästä väsymys pitäisi olla tiessään....:)
T:Buuffa rv 9+3
Mulla on kans veriryhmä B- ja täytyy siis ravata useammin verikokeissa. Ensimmäisessä raskaudessa ei pitäisi tulla mitään ongelmia, koska jos sikiö on rh+ ja äidin elimistö alkaisi kehittää vasta-aineita sikiön punasoluille, niin ensimmäisessä raskaudessa ne eivät läpäise istukkaa, eikä sikiö ole vaarassa anemisoitua. Toisessa raskaudessa vasta-aineet kuitenkin pystyvät jo läpäisemään istukan ja sen takia 72 tunnin kuluessa synnytyksestä täytyy saada rokote, jos syntynyt lapsi on rhesus positiivinen. Sori, kirjoitin nyt muodossa yksi sikiö, vaikka sinulla onkin kaksi! :) Toivottavasti tästä oli jotain apua. Ei kannata huolestua, vaikka kieltämättä minäkin ensin säikähdin että mistä on kyse, kun neuvolassa ei asiaa minullekaan sen paremmin selvitetty.
Tietääkö kukaan mikä on [b]Sirun[/b] tilanne?
T:Titi ja Vimpula rv15+3
KANELI, Titi selittikin tuon asian hyvin. Mulla ollut myös sama juttu, mulla veriryhmä AB- ja kolmesti on tämän raskauden aikana otettu ne vasta-ainenäytteet. Mulla ei ainakaan ole ilmennyt mitään ongelmia ja tosiaan, synnytyksen jälkeen annetaan se rokote, mikäli lapsi on rhesus-tekijältään positiivinen.
Täällä on sellainen tilanne, että on nyt aikalailla kolmen tunnin ajan jomottanut alaselkää ja -mahaa, ja n. 10-20 min. välein tulee oikein kunnon piikki noihin jomotuksiin/suppareihin. Että onko tämä nyt SITÄ ITSEÄÄN, en tiedä... Kuitenkin se ultraaja sanoi, että HETI kun ensimmäiset supistukset tulee, niin pitää lähteä synnärille ja mulla on jo useamman tunnin ajan tullut jotain tuollaisia suppareita, että pitää tässä varmaan viimeistään tunnin päästä (jos eivät hellitä) lähteä käymään synnärillä tsekattavana. Kun tuo tilanne on ilmeisesti eri, kun on kyse perätilasta, normaalissa synnytyksessä pitäisi odotella että ne supparit tulee 5 min. välein.
Tuntuu vaan niin pöljältä, kun ajattelin, että ne supparit on sitten sellaisia selkeitä n. minuutin kestäviä kipuaaltoja, mutta mulla jomottaa ja polttaa koko ajan ja muutaman kymmenen minuutin välein yltyy n. 20-30 sekunnin ajaksi oikein kovaksi, sitten taas hellittää vähän, mutta ei tule selvää taukoa näihin. Tosin kun soitin äidilleni, niin hän sanoi, että hänen eka synnytys eteni juuri siten, että koko ajan särki ja poltti selkää ja kun tuli supistus, kipu vaan yltyi. Että voisi kai tämä mullakin olla sitä. Ei vaan viitisisi turhaan lähteä sinne synnärille, nauravat mut vielä pihalle sieltä, että " ei nuo mitään supistuksia ole, ilmavaivojahan ne vain" :D
Yhä H ja R 40+0
soita vaikka sinne synnärille ennen kuin lähdet, niin saat niiltä tukea lähtöpäätökseen. Tuli kurja olo kun luin tänään sun aikaisemman viestin (perätilasta), mutta hienosti sitten olit jo koonnut itseäsi! Jospa se Rumpali on nyt sieltä tulossa....onnea matkaan, mikäli näin on!
Makkara
Poppis, koitahan nyt päästä matkaan ;)
Han, hui aika hurja tuossa vaiheessa kuulla että vauva onkin perätilassa. No, varmasti kaikki kääntyy parhain päin kuitenkin. Ja onnea matkaan mikäli tämä nyt on sitä itseään =)
pikku-milli & Akseli 9kk
Ette usko, mutta niitä suppareita tuli n. 4 tuntia säännöllisesti ja sitten ne loppui. Aivan noin vain. Ei siis lähdetty sinne synnärille, mitäs sitä turhaan. Huomenna sinne äippäpolille heti aamusta ja siellä sitten sovitaan synnytystavasta.
Nyt kyllä jo vähän ottaa päähän :D " Tulen, en tulekaan, tulen sittenkin... Enpäs tulekaan!" Rumpali on päättänyt pitää meitä jännityksessä viimeiseen asti :) Että nou hätä. Kiitos tsempityksistä kuitenkin :)
[color=3A5FCD]Kotona ollaan vieläkin..Mulla on jatkunu ne supistukset nyt ihan koko päivän..Eli nyt pukkaa jo 10 tuntia jatkuvia..Vähän kovenee koko ajan ja nyt tulee n. 6-8min. välein..Hyvin pärjää vielä heilutellen ja kävellen..Ja HYMYILLEN kun se kuulemma pakostakin rentouttaa lihaksia..Muistakaas se sit kun sattuu! =) Väsyttää pirusti ja ajateltiin kohta miehen kanssa lähteä koittaan jos sais hetken nukuttua..Vesiä odotellessa? =)
Hanille, Sjt, Hermionelle, essille (ja muille loppuaikalaisille jos unohdin) paljon suppareita kans! =)
t. poppis ja (kohta ulkomaailmaan tuleva?) räpsy rv41+0
Ja toki kaikille muillekin, joilla h-hetki on ihan lähellä! :)
Han, lohduttavia sanoja, jos joudut sektioon: ei se ole ollenkaan niin kamalaa kun voisi kuvitella! Ja tietysti toivon että " pääset" synnyttämään alakautta, mutta älä nyt ainakaan murehdi sitä sektiosta toipumista, jos ne sut sektioon pistävät. Mä paranin ihan yhtä nopeasti sektiosta kun olisin todennäköisesti parantunut alatiesynnytyksestäkin, ainut vaan että mies joutui tekemään kaikki yhtään raskaat kotityöt (joo harmittaakin kauheasti ;)).
Ja Poppikselle nyt kunnon suppareita ja tsemppiä koitokseen!
Kandi ja Noel, jo peräti 6vk (kyllä se aika rientää!)
[color=#EC126A]
Hui, [b]Poppikselle[/b] taisi lähtö tulla! Siellä se vaan synnyttää ja eilen vielä marisi yliaikakontrollista :) Fiksuja selvästi nämä enskavauvat, kun ymmärtävät syntyä ennen käynnistystä.[b]Sirulta[/b] odotellaan uutisia! Ja tietysti paljon paljon onnea [b]Mykikselle ja miehelle[/b] pienestä pojasta!
Täällä istun työpaikalla ja hommat kaatuu niskaan. On se kyllä kumma, että kun kaikki työkaverit on joko tekniikan tohtoreita tai dippa-insinöörejä, kaikki sähköltä valmistuneita, niin meikäläinen istuu tyhjänpanttina rikkinäisen sulakkeen takia. Juuri ne laitteet, joita minä tarvitsen, on pimeinä. Tulee sellainen Aku Ankka ¿fiilis¿ Minä koitan ehdottaa huoltomiehen tilaamista ja täällä on kymmenen miestä sanomassa että ¿Nainen hiljaa, ei tänne mitään huoltomiehiä tarvita.¿ Siellä ne nyt sitten tekee omia virityksiään. Huomenna joku varmaan saa kuolettavan sähköiskun mikroskoopista¿
[b]Leenis[/b] kyseli välipalavinkkejä. Jos tuntuu, ettei nälkä pysy poissa riittävän kauan, niin ripottele kaikkiin jugurtteihin yms. leseitä. Esim. Sydänystävä-merkkiset vehnä-/ruisleseet on hyviä eikä edes kovin kalliita. Meikäläinen on vannonut noiden kuitupommien nimeen jo monta kuukautta. Pysyy nälkä ja ummetus poissa!
[b]Live[/b], onnea häihin! Oli kyllä allekirjoittaneen elämän paras päivä, lämmöllä muistan viime kesää! Kannattaa tosiaan varata vähän mahavaraa hääpukuun. Mulla masu kirjaimellisesti pullahti esiin päivässä juuri noilla viikoilla. Ja muutenkin tuntuu, että raskaana ollessa kaikki vähänkään masua puristava on huippuepämiellyttävää. Eikös siinä maksassa ole A-vitamiinia paljon, minkä vuoksi maksansyöntiä kehotetaan välttämään? Ei siis varmaan pari pihviä vielä kovin pahaksi ole.
[b]Kaneli[/b] kyseli rhesustekijästä. Enpäs sano siihen mitään, Coltsfootin selitys kuulosti kyllä samalta, jonka muistelen lukeneeni raskauskirjasta. Aika jännää, että teille on tulossa kaksi vauvaa, oon kyllä melkein kateellinen :) Ihana ajatella, että sisarukset on yhdessä jo äidin masussa!
Voi [b]Aurora[/b] sun vaivoja! Kunpa voisin jotenkin auttaa :( Tyydyn lähettämään kovasti voimia ja jaksamista. Ja kuule, 13 päivää enää ja sitten ihan sananmukaisesti odotus palkitaan! Kaikkea hyvää, toivotaan, että ¿selviät säikähdyksellä¿ ja kaikki on hyvin.
[b]Meriheppa ja Hoyt[/b] mietti sf-mittaa. Mulla se on pomppinut käyrältä toiselle, riippuu ihan vauvan asennosta. Välillä poju on poikittain -> alakäyrä ja välillä pitkittäin -> yläkäyrä. Ja kerran se oli jopa pienentynyt. Siitäkin se neuvolatätsy sai paniikin aikaan, että vauva on liian pieni tai lapsivettä on lorahtanut ulos reippaanlaisesti (haloo, kai olisin huomannut jos sellaista olisi tapahtunut??). Viikon päästä ultrassa todettiin pojan olevan n. 300g viikkoja suurempi ja lapsivettä runsaasti. Mun mielestä toi mittanauhalla mittailu on ihan aataminaikaista, mutta mulla nyt tuntuukin kehittyneen kunnon angsti ja asennevamma koko neuvolatouhuun. Jos joku tuon sf-mitan perusteella osaa vauvan syntymäpainon ennustaa, niin nostan hattua :)
Jaahas, nyt on kuulemma sähköt korjattu. Mutta pitää välttää koskemasta testilaitteen kuoreen, koska maadoitus puuttuu. Jos musta ei kuulu vähään aikaan, niin oon saanut sähkötällin.
Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!