Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

0-0-0-0-0- Keskiviikon HELMInauha -0-0-0-0-0-0-

31.01.2007 |

Huomenta! En vielä uutta pinoa löytänyt tälle päivälle, voiko olla totta?

Linkki eiliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9469606&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks onnea jo kaikille synnyttäneille ja tervetuloa uusille Helmiksille!

Eilistä pinoa en vielä ehtinyt lukemaan, enkä varmaan tule ehtimäänkään, sillä tällä tytöllä on synnytys lähellä! Suunniteltu sektio oli tarkotus tehdä ensi viikon tiistaina, mutta koska lapsivedet on kohdussa ihan minimissään ja lapsi on aika iso (painoarvio 3300g), niin minua on tutkittu nyt viikonlopusta lähtien päivittäin ja eilen lääkäri sitten totesi, että tehdään sektio mieluummin jo tämän viikon torstaina, ettei vaan vauvalle pääse mitään tapahtumaan.

Tänään on siis viimeinen tutkimus ja huomenna klo 13 vauva on sitten jo meidän sylissä viikoilla 37+0!

Tänään pakkailen kassin sitten kuntoon ja huomenna mun pitää olla sairaalassa klo 8. Vähän alkaa jännittää. Laittakaahan peukut pystyyn!

karoli ja masuasukki 36+6

Vierailija
2/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä synnytykseen Karolille!

Kiitokset epiduraali-kommenteista. Luomuna aion kuitenkin yrittää synnyttää myös tämän kakkosen, mutta jos äärimmäinen hätä iskee niin enköhän epiduraalin uskalla pyytää ( esikoisen kanssakin lopulta hämärästi muistan sitä pyytäneeni, mutta ei voitu enää antaa ja lopulta vauva syntyi n. 15 minuutin sisällä siitä kun olin pyytänyt ).

Synnytystä jos vielä muistelen, niin supistuskipu oli ihan kohtuullista lapsivesien menoon saakka ( jotka itselläni menivät aika loppu vaiheessa ). Sen jälkeen alkoivat tosi kovat supistukset, enkä kyennyt kunnolla enää edes liikkumaan. Muistan että jotkut ( luultavasti oma mies ja kätilö ) auttoivat mut pallolta sängylle kun piti tutkia kohdunsuun tilanne. Selällään enkä istuallaan pystynyt olemaan. Ainoastaan kyljellään. Sitten alkoikin heti ponnistuttaa, joka omasta mielestäni oli se kamalin vaihe, kun ei saanut ponnistaa. Ja sitten helpotti kun sai alkaa ponnistaa. Itse ponnistus ei jostain syystä sattunut vaan helpotti oloa paljon. Ja alle 10 minuutissa oli sitten nyytti sylissä. Tikkien ompelua en tuntenut ollenkaan, eikä istukan syntyminenkään tuntunut miltään. Eli pahimmat kivut kestivät n. 0,5-1h eli vesien menosta siihen kun sai alkaa ponnistaa.

Viime yönä heräsin sellaiseen ihmeelliseen kipuun toisessa lonkassa. Olin ilmeisesti yrittänyt kääntää kylkeä ja tuntui että jalka repeytyy irti. Oliskohan se niitä liitoskipuja? Esikoisen kanssa en muista vastaavaa.

Miehen tissuttelu-Galluppiin en ole tainnut vielä vastata. Eli meillä ei mies harrasta ollenkaan kalsarikännejä ( saattaa kyllä yhden tai kaksi pulloa juoda silloin tällöin illalla, mutta ei humalaan ). Tasaisin väliajoin käy sitten viettämässä poikien iltoja kaveriporukassa, joko kuppilassa tai sitten vain istuvan jonkun luona ja pelaavat tai katsovat leffoja. Itse olen vähän kateellinen : ) kun ei meillä tytöillä ole vastaavia traditioita. Kavereiden kanssa pidetään valitettavan harvoin yhteyttä saatika tyttöjen iltoja. Jotenkin aikataulujen sovittaminen yhteen on tosi vaikeaa. Tosin miehen ystävistä suurin osa on sinkkuja tai ainakin lapsettomia ja meillä tytöillä alkaa olla monella perhettä ja kaikenlaisia velvollisuuksia. Silti pitäisi yrittää pitää paremmin yhteyttä, ettei herää jonain päivänä ja huomaa ettei niitä kavereita enää ole.

Pirriäinen rv 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=aqua]*Karolille Onnea Synnytykseen!!* [/color]

[b]Rosalunda: [/b]Hienoa, että teillä sujuu mukavasti tutista luopuminen (minkä ikäinen tapaus luovuttaja onkaan?) - mutta eikö yhtään hirvitä, että lapsi kokisi pian tuttia imeskelevän vauvan " varastaneen" häneltä sen tutin? Voi mustasukkaisuus iskeä.. Mutta toivotaan, että näin ei käy!

Tänään onkin taas neuvolapäivä, mieskin kotona, joten ei tarvitse auton lainaamista miettiä, ja taidan päästä vieläpä ihan yksin liikenteeseen - jospa muksut pääsis miehen kanssa siks aikaa tonne pihalle. =) Yön aikana onkin tullut kivasti lunta maahan, ja edelleen vähän pyryttää. Ihana kun on valkoista.

Eipä taas kummempaa, palaan varmasti vielä neuvolakuulumisten kera myöhemmin. Mukavaa keskiviikkoa (tästä se viikko kääntyykin sit jo loppupuolelle taas!).

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]37+2

Vierailija
4/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on taas lähetetty matkaan ja kyllä se on jotenkin kurjaa laittaa isompi pyöräileen tuohon tuiskuun ja pakkaseen..ennemmin ottais sen kainaloon suojaan pahalta maailmalta = ) No joo, oon taas aika herkässä mielentilassa, kun säälittää jopa kakkonen kun se joutui odottaan omassa pihassa taksia 10 min.

Karoli(kos) saa huomenna oman vauvansa maailmaan!? PALJON ONNEA jo etukäteen ja tsemppiä synnytykseen!!

Se suunniteltu sectio on kyllä noin käytännössä aika kätevä juttu, kun tietää tarkkaan koska vauvansa maailmaan saa. Ei tarvitse miettiä, että vieläkö voi lähteä jonnekin tai ehtiikö tehdä sitä sun tätä..

Mulla tuli eilen pitkästä aikaa yhtäkkiä sohvalla maatessa kunnon supistus.. heti käväs mielessä, että alkaako tää tästä, mutta se oli vaan se yks ainut ja loput olikin ihan minimaalisia.. että se siitä..

Nyt on mentävä syömään, ettei lähde taju

mammutti ja Vilppu rv 37+5

Vierailija
5/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aamupalat syöty ja pitäisi keksiä tekemistä tälle päivälle, hieman kyllä aiheuttaa päänvaivaa meidän koiruus, kun oli eilen illalla vähän huonossa kunnossa. Tänään jo vähän parempi, mutta epäilen jotakin vatsavaivaa....no täytyy vielä seurailla tilannetta ja kiikuttaa sit lekuriin iltapäivällä jos tilanne vaatii!

ONNITTELUT MAARET(TI)LLE!! Toivotaan et muutkin tositoimiin päässeet käyvät ilmoittautumassa, jottei tartte huolestua.

Nyt piti heittää kommentit Minnille: Oot kyllä tosi urhoollinen ja kunnioitettava immeinen kun pärjäätte ilman lämmintä vettä!!! Mä ja me ollaan kyllä niin mukavuuden haluisia et tulisin ihan sekopäiseksi jos ei lämmintä vettä tulis hanasta! Mä en olis varmaan tullut toimeen " ennen vanhaan" ! Tosi ihailtavaa!

Joku ??? taas pätkii, sanoi tuputtavansa tutin tälle tulokkaallekin kun on niin helppoa kun vauvalla on tutti. Mulla ei oo omista lapsista tutti kokemuksia, mutta mulla ei tuu mieleen mitään muuta tilannetta kun automatkat (jossakin vaiheessa) joissa tutti olis voinut nuo lapsoset pitää vähän hiljaisempana. Siskoni lapsilla on ollut taas tutit ja heillä oli " ongelmana" että yöt piti juosta etsimässä kadonnutta tuttia jne... Mä taas en ole valmis tuohon rumbaan, enkä myöskään jaksa niitä keitellä jne, mutta kaikki me teemme parhaaksi katsomallamme tavalla. Tässä taasen vaan mun kokemukset.

(.) Mun täytyy varmaan poiketa apteekin kautta tänään kun tuntuu et nyt se sitten tässä raskaudessa iskee siis HIIVA =( Mulla on ollut tuota ongelmaa aikaisemmissa raskauksissa jatkuvalla syötöllä, nyt sitten yöllä alkoi pikkuisen tuntua siltä että jotakin kutinaa olis havaittavissa, höh, ja mä kun luulin selvinneeni ilman tuota kurjaa vaivaa. Onko muilla ollut tätä vaivaa?

Nyt en yhtään muista mitä muuta oli mielessä, nyt poistun kuitenkin hetkeksi seurastanne!

t. Kolomonen rv 36+2

Vierailija
6/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret(ti)lle onnea kovasti, samoin muille jakautuneille helmiksille!

Karolille tsemppiä ja onnea huomiseen!

Mairannelle jaksamisia, eiköhän se Tuuti sieltä tule pian!

Mua turhauttaa kamalan paljon, oikein kivuliaita suppareita ollut 37 viikosta asti ja tää pikkuherra ei vaan tule ulos...Eilen oli laksettu aika ja nyt siis odotellaan edelleen, josko jotain alkaisi tapahtua. Maanantaina on synnärillä kontrolli, jos ei sitä ennen tule ulos.

sjt+pikkuinen jääräpää 40+1

Vierailija
7/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia][size=3]minttulille ja Maaret(ti)lle tytöistä[/size][/color]

ja onnea matkaan kaikille hakijoille. Taas tulee uusia helmiä =)

Ihanaa [color=red][size=2]♥[/size][/color]

Emppu-mamalla? oli tänään vanhenemispäivä: Onnittelut

Palailen myöhemmin

MyQ rv 39

Vierailija
8/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika 27.1.06, painoa 3470g pituutta 49cm. Viikkoja oli tuolloin se 38+4. Synnytys käynnistyi yöllä vesien menolla ihan yllättäen, siitä 3h niin poika oli maailmassa. Voin kirjoitella hieman lisää synnytyksestä myöhemmin. Kotiin päästiin jo maanantaina.

Onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille, ja niille voimahalit jotka vielä odottavat.

Ne, jotka kärsivät närästyksestä raskauden aikana, niin voin iloksenne kertoa että tuo vaiva loppuu synnytykseen:D

Palailen paremmalla ajalla, käyn lukemassa teidänkin viestit:)

Vierailija
9/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karolille tsemppiä huomiseen! Synnyttäneille helmiksille lämpimät onnittelut!

Aamulla vein esikoisen viimeistä kertaa hoitoon ja hyvä etten itkua vääntänyt.... En tiedä johtuuko hormoneista vai oonko muuten vaan näin sekopäinen, kun puolisen vuotta sitten itkin sen takia että esikoinen piti viedä hoitoon. Nyt ajattelen vaan että rakkaat hoitokaverit ja mukava hoitaja jää kokonaan toisen kuvioista pois. Toisaalta olen kyllä aina ollut sitä mieltä, että jos vaan mahdollista, lapset on hyvä kasvattaa kotona mahdollisimman pitkään. Toisaalta ja toisaalta, minä olen aina ollut tällainen jahkailija - nytkään en osaa päättää minkälainen turvakaukalo kakkoselle hommataan... JA miehessä on hiukkanen samaa vikaa, joten todennäköisesti meille tulee turvakaukalo vasta sillä aikaa, kun me ollaan vauvan kanssa sairaalassa...

Supistuksia ei täällä ole juurikaan ollut; ainoastaan jos kummemmin intoutuu touhuamaan, saattaa kerran pari supistaa, mutta menevät levossa ohi. Maanantaina innostuin siivoamaan makkarin lattiasta kattoon ja siinä samalla siivosin myös vaatekaapit ja tuuletin pakkasessa petivaatteet. Ilta ja yö olikin sitten yhtä tuskaa liitoskipujen ja selkäsäryn vuoksi. Tuntui ettei missään asennossa ollut hyvä olla ja asentojen vaihdotkin olivat työläitä.

Milenkiinnolla olen lukenut tuota gallupia nukkumis-järjestelyistä, meillä kun sekin on harkinnassa, kuinka täällä vauvan tultua nukutaan. Esikoinen nimittäin nukkuu edelleen meidän pienessä makkarissa ja pinniksen sinne tunkeminen taitaa olla sula mahdottomuus. Mietinnässä on, että yritetäänkö siirtää esikoinen (2v, 3kk) heti tällä viikolla omaan huoneeseen ja ehtiikö tuo kunnolla tottua siellä nukkumaan ennen kuin vauva tulee viemään hänen paikkansa meidän huoneesta. Vai yritetäänkö vaan mahtua kaikki samaan huoneeseen... Esikoisen kanssa monesti nukahdin yösyötöillä, ja hän jäi siihen viereen nukkumaan - sen verran helpoksi omien yöunien kannalta koin sen, että taidetaan jatkaa samalla linjalla. Mies vaan ei saanut nukuttua, kun pelkäsi kääntyvänsä vauvan päälle. Esikoinenkin monena yönä kömpii vielä meidän väliin, joten ahdasta tulee olemaan... Jaa-a, taidetaan tehdä niin että yritetään kaikki nukkua samassa huoneessa ja jos ei onnistu, niin mietitään sitten sitä, että meniskö mies patjalle lastenhuoneeseen ja esikoisen sänky siirrettäisiin sinne myös. Ja pikkuhiljaa siirtyis mies omaan sänkyyn kun poitsun yöt sujuu omassa huoneessa. Vai pitäiskö sittenkin yrittää siirtää ennen vauvan syntymää omaan huoneeseen??? PLÄÄH!!! Apuja??? Kokemuksia???

Hoitotädille pitäisi lähteä ostamaan " läksiäislahjaa" tuonne lumisateeseen...

Mukavaa talvipäivää kaikille!

Nunu

Vierailija
10/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINEA 80: Onnea paljon nyytistä!

KAROLI: Tsemppiä paljon huomiseen synnytykseen. :)

ROSALUNDA: Onnea tutista vieroitukseen. Meillä on ollut vähän samat hommelit tuon kuopuksen kanssa , paitsi että meillä oli kyseessä yöpullo. Tutista on luovuttu jo aiemmin, kun se ei ollut pojalle mitenkään hirmu tärkee. Meidän kuopus on nyt 1v7kk ja sillä oli tapana juoda nokkamotista päivällä, mut yöt sitten kittasi tuttipullosta maitoa. Muuten ei rauhoittunut ollenkaan. Mulla meni sit hermot tuossa kuukausi sitten kun poika huusi joka yö 3-5 kertaa. Tehtiin sit päätös et nyt ei enää maitopulloja yöllä tarjoilla. 3 yötä kului itkien ja valvoen, mutta nyt poika nukkuu 12 tuntia putkeen heräämättä ollenkaan. Ihanaa. Se vaan vaatii aina iteltä kärsivällisyyttä ja sitkeyttä kun on tutin ja pullon luovutuksen aika.

( . ) Minulla on koko aamun ollut jotenkin kummallinen olo vatsassa. Ekaksi aamulla ripuloin ihan kauheesti. Söin sen jälkeen aamupalan ja tuntuu et mahaa jotenkin vääntää. Ei kuitenkaan kipeesti. Mietin vaan et onko tulossa mahatauti vaiko enteileekö jotain muuta. Ei kuitenkaan supistele. Mut täytyy lähtä tästä keksiin jotain tekemistä että sais päivän kulumaan. Taas ollaan yhtä päivää lähempänä synnytystä.

jomppana 37+2

Vierailija
11/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Maaretille ja Minealle!!! Ihanaa lukea vauva-uutisia. Hyvää vointia ja jaksamista sekä ihanan vauvantuoksuisia päiviä!!

Karolille tsemppiä!!

Aurinko paistaa kivasti ja pakkanen paukkuu. Hyvä päivä syntyä :) Keneltäkähän seuraavaksi tulee uutisia...

Olen menossa tänään siihen lapsivesikontrolliin. (Lapsivettä oli runsaasti, joten sitä kontrolloidaan) Toivottavasti kaikki ok. Vähän jännittää. Pitää palata sitten ketomaan mitä lääkäri sanoi.

Hyvää päivänjatkoa helmille!

-Junebug & toukkis 37+1

Vierailija
12/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kirjoittelemaan kuulumisia taas pienen tauon jäljiltä....

Ihan ensiksi onnea kaikille vauvansa saaneille!!

Täällä saadaan kaiketi odotella vauvelia vielä tovin verran... Mulle tosin noi synnytystä ennakoivat tuntemukset on edelleenkin epäselviä...esikoisen synnytys kun käynnisty vasta sairaalassa... Mietin vaan kun on maha ollu kipee täs pari päivää, et voiskohan ne olla sit niitä " kivuttomia" supistuksia tai jotain? taisi joku muukin ihmetellä samaa asiaa... Esikoisen kanssa tuppaa vaan olemaan aika rankkaa, kun se ei oo mikään rauhallisimmasta päästä oleva 1v7kk...

Tuli muuten sellanen juttu mieleen, et miten te ootte toiminu lasten hoidon kans... tai siis miten noiden äippärahojen käy jos laittaa esim. vanhemman lapsen osapäivähoitoon..? kun nuorimmasta saa äippärahaa niin saaks vanhemmasta sit mitään...kun kyllähän se hoitomaksu sit kuiteski puolittuu...? Saikohan tästä sepustuksesta mitään tolkkua...noh mut jos joku tietäis...

Tänään pitäis vissiin ruveta laittelemaan tota sairaalakassia kasaan...miehellä on kauhee huoli siitä...mikähän sitäkin vaivaa :)

Ai niin te jotka ootte ollu synnytystapa-arviossa, ni millä viikol se on teille tehty... ? Mulla olis se ens viikolla, ja rv on sillon 37+2, eiks se yleensä tehdä aiemmin?

Vaan nyt vois vaikka siirtyä ruuan laittoon, alko maha kurnimaan...

sippu&pörrö 36+2

Vierailija
13/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa ja mukavaa talvipäivää!

Saisinko hypätä helmikuun helminauhaan mukaan vielä näin loppumetreillä? Olen silloin tällöin käynyt lukemassa viestejänne, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa.

Vähän infoa: Minä ja mieheni olemme 26 ja Oulun seudulla asustellaan sekä pikkukakkosta odotellaan syntyväksi, la on 24.2. Meillä on pian 3-vuotias reipas tyttö, joka odottelee innolla pikkuveljeä (tai -siskoa) syntyväksi.

Odotusaika on ollut välillä aika haastava: keskivaiheilta olen ollut saikulla suppareitten takia - jotka ovat nyt loppusuoralla tietysti loppuneet - ja nyt sitten rv:lta 35 asti olen joutunut seurailemaan verenpainetta, joka on koholla. Edellisessä raskaudessa iski loppumetreillä raskausmyrkytys, toivottavasti sama ei uusi nyt:(

Onnellista loppuodotusta kaikille! Ja onnea kaikille vaavin jo syliinsä saaneille1

t. Sikke03 ja masuvauva 36+4

Ps. Onko kenelläkään muulla tiedossa, että tulossa on pikkuinen vauva tai vähän lapsivettä? Itse olen käynyt viikko sitten ylim. ultrassa ja siellä painoarvio oli normaalin alarajalla ja lapsivettä aika vähän, viikon päästä on uusi ultra... Olisi mukava kuulla, jos jollain muulla olisi jotain vastaavaa.

Vierailija
14/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niille jotka tietää jo koska saa nyyttinsä syliin! :)

SIKKE03: tervetuloa joukkoon, kyllähän tänne mahtuu vielä sekaan! Me asustellaan myöskin Oulun seudulla ja odotellaan pikkukakkosta syntyväksi. Ja nimenomaan Pikku- painoarvio oli maanantaina häthätään 3kg, meidän vauva kun kasvaa vain yhden napavaltimon voimin. Lapsiveden määrä oli kuitenkin normaali, joten siitä en osaa sanoa..

Meidän esikoistyttö on vasta 1v 4kk joten kohta hulinaa riittää.. Tosin tämä jää sitten meidän viimeiseksi ;)

SIPPU81: Mulla on ihan samanlaista mahakipua ollut (on tässä ollut kunnon supistuksiakin) mutta miellän sen mahakivun kuitenkin kivuttomiksi kun ei ole ihan jatkuvaa ja samanlaisilla esikoinen tuli maailmaan.

Ulkoilemaan tekisi mieli, mutta eihän tuonne -27 tarkene mennä pitkäksi aikaa. Pitää keksiä jotain muuta supistusta aiheuttavaa, kuten imurointi :)

Tänään myöhemmin on neuvola, ehkä palaan kertomaan kuulumisia sitten..mukavaa keskiviikon jatkoa helmet ja katsotaan kuka seuraavaksi jakaantuu! :)

H rv:t tasan 39 tänään

Vierailija
15/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkäähän sitten tarinoita tuonne synnytyspuolelle! Pitäiskös sinne käydä avaamassa jo pino niitä varten? Joku joka osaa noilla väreillä kikkailla kivasti vois käydä jonkun lyhyen avauksen tekemässä, eix joo!! *nakittaa muita, kun ei ite tyhmänä osaa*

Nyt lähen käymään kaupassa, joten palailen sit myöhemmin taas lueskelemaan. Oli mulla jotain asiaa ihan oikeastikin, mutten kuollakseni taas muista mitä se oli eli olkoot sitten!

t.kolomonen

Ai niin ja nyt sitten vielä tervetuloa joukkoon kaikki uudet, vielä tänne mahtuu!!

Vierailija
16/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin neuvolassa ja oli sf-mitta ponnahtanut yläkäyrälle. Kätilö soitti synnärille, mutta eivät suostu käynnistämään kuin ensi viikolla. Sisätutkimuksen perusteella kohdunkanava on kokonaan pois ja paikat aivan pehmeät. Kohdunsuu on avautumassa lisää mutta ei pääse etenemään koska edessä on joku paksu kielekkeen reuna tms. Vauvan pää tuntuu siinä alhaalla joten on jo tosiaan tulollaan pitkällä. Kuulemma on niin kypsä tilanne, että kun se kieleke häviää, voi alkaa tosi tiheet supistukset äkkiä. Eli ambulanssia suositeltiin 55 km:n kulkuvälineeksi.

Jos ei ole syntynyt ensi maanantaihin mennessä (silloin 40+0), saan lähetteen ensi viikon ti/ke:lle jolloin todennäköisesti käynnistetään. Joten enää alle viikko kärvisteltävänä joka tapauksessa.

Ystävä jonka piti ottaa lapsemme hoitoon ilmoitti tässä hötäkässä että heillä on MAHATAUTI. Eli sinne ei voi viedä koko viikolla. Nyt sitten piti äkkiä löytää muu hoitopaikka ja ainut mahis on serkkuni synnärin vieressä eli lapset on kuskattava 55 km:n päähän. Mut pääasia et on hoitaja.

Kerkiänköhän synnärille ajoissa?! Se tässä nyt jännittää jos se kieleke häipyy. Pitäis kuulemma rentoutua, se veisi kielekkeen pois. Siksi tietty supistaa eniten yöllä. Eli supparit avaa kohdunsuuta sen kielekkeen takana joten kuka tietää mitä siellä on tapahtunut (tyyliin 7 cm auki) kun se reuna häviää... Nyt on jännät paikat! Sori omanapaisuuteni.

Heinä 39+2

Vierailija
17/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän noita helmiä alkoi " poksahdella" maailmaan. Hirmuisesti onnea kaikille vaavin jo saaneille! Itse ei taida enää tammikuun puolella ehtiä...

Viime yö oli taas vuorostaan liki valveilla vietetty. Hirveen hien pukkasi kolmen jälkeen ja hyvästi yöunet! Olin jo IHAN varma, että lähtö tulee, mutta kilin kikkelit vaan. Täällä sitä yhä kukutaan kotona. Ja kaiken kukkuraksi meidän esikoisen hoitajan (siis jonka pitäis tulla meille synnytyksen ajaksi) auto hajosi eilen ja on nyt korjauksilla. Että sil viisiin.

Lupauduin jo aikaa sitten ottamaan meille vieraita vastaan huomisesta sunnuntaihin, mutta nyt hirvittää! Miten kummassa sitä jaksaa. Vierailla onneksi on liki samanikäinen lapsi kuin meidän esikoinen, joten tietyllä tavalla helppoa, he kun viihdyttävät toinen toisensa, mutta silti kauhistuttaa. Toisaalta toivon, että vauva syntyis vaikka to-pe-yönä, niin olis täällä kotona esikoiselle seuraa. Vieraat vaan jätettäis tänne yksin :-) Vieraanvaraista toimintaa...

Täytynee alkaa tekemään jotain järkevää, koko aamu on vaan vierähtänyt... Jos vaikka vaihtais yöppärin aluksi pois päältä...

Reipasta päivää kaikille!

Timbe (38+5)

Vierailija
18/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]MINEAlle kovasti onnea vauvan johdosta!! [/color]

SIKKE: tervetuloa joukkoon! Parempi myöhään, kun ei milloinkaan!

Vierailija
19/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne mitään ihmeitä kuulu. Tietokoneesta hajosi siis kovalevy ja sen mukana katosivat meidän valokuvat yhdeksän kuukauden ajalta. Olen ollut niin laiska, että en ole niitä saanut siirrettyä levylle. Nyt harmittaa niin kauheesti. ;(

Jotenkin on olo tosi kärsimätön. Haluaisi jo tästä mahasta eroon. Joka paikkaan särkee ja kiristää. No, onneksi enää reilut kaksi viikkoa siihen sektioon. Ilmottaudun myös laihdutusryhmään. On tässä mahaa, mitä pienentääkin.

Mutta, kun ei kummempia, niin onnittelen vaan kaikkia vauvansa hakeneita ja niitä hakemaan lähteviä.

-Saibu ja juniori 37+4-

Vierailija
20/42 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvan saaneille minunkin puolestani! Niin niitä helmiä alkoi sadella maailmaan, ihanna!

Oma olo on vielä sellainen, ettei vauvan tulosta ole tietoakaan - ei ole vauva laskeutunut eikä kiinnittynyt, vaan vielä ollaan hyvin pystymahaisia lyllertäjiä täällä :-) Mutta otan rennosti, päivä kerrallaan.

Viime yönä nukuin kumma kyllä erinomaisesti, vessaan ei tarvinnut herätä kokonaiseen kuuden tunnin pätkään! Eikö olekin kummallista?!! Edellisöinä olen noussut neljä-viisi kertaa per yö vessaan ja nyt nukuin kuin tukki. Liekö johtunut eilisistä synttäreistä, kakskasi nukkuu paremmin kuin kaksseiska.... :)

Ulos ei viitsi lähteä, pyrttää niin vietävästi ja tuuli on kova. Mutta hyvä vaihtoehto on mennä kirjan kanssa sohvan nurkkaan pesukoneen pyöriessä...

Kaikille hyvää oloa j apitkää pinnaa niille, jotka sitä tarvitsevat!

Leijailevi ja papu 37 + 2